Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andstrup
Tror du at det kan have været SL8500 du så ? For den har glasskærm hvorimod SL8000 ikke har. Hvilket jo kunne tænkes at reflektere mere..
Og ja, jeg ofrer hellere det lidt mere for SL8000, hvis der kan høres markant forskel på blæseren på G10 om feks. 3-4 år. Og sparer de penge på strøm..
Af pipper
Andstrup skrev:Tror du at det kan have været SL8500 du så ? For den har glasskærm hvorimod SL8000 ikke har. Hvilket jo kunne tænkes at reflektere mere..
Og ja, jeg ofrer hellere det lidt mere for SL8000, hvis der kan høres markant forskel på blæseren på G10 om feks. 3-4 år. Og sparer de penge på strøm..
Jeg har set SL8000 i butikken. Den har rigtig meget genskær, så regner da også med at SL8500 har det.
Jeg kan bare bedre lide designet på SL8500'eren.

Har ikke fundet nogle butikker der har den i mit område.
Jeg ved at tapeconnection i Århus har den, men der er
jo langt for mig.

PS.Jeg sidder også og overvejer et G10. Billedet er perfekt (næsten) ;) men tør ikke tænke på hvordan blæserne kan støje efter 2 år.
Af rlm
Jeg har set dem begge, så ja er sikker.
Lige nu er blæserne i G10 ikke et problem for mig. Det er et supert tv, jeg har absolut ingen ting at sætte på det som normal bruger. Det eneste er kun hvis blæserne vil komme til at larme mere. Men som det er nu, er det som sagt absolut ikke et problem.
Af Michael B.
Jeg har et G11 og jeg er glad for det, dog er en ting som godt være træls, det er støjen ved meget lyse eller hvide billeder, jeg har forsøgt at dæmpe det med div indstillinger, og det ser ud til at Eco-format styring slået til, at det tager noget af det.
Andre der har nogen ideer?
Af Andstrup
Jeg oplever det samme. En væsentlig forskel på blæseren på lyse og mørke billeder.. Jeg tror jeg benytter mig af min fortrydelsesret. Jeg har nok summen i min bærbare, eksterne harddisk og PS3. Overvejer kraftigt SL8000...
Af Michael B.
Jeg skal måske lige tilføje at det var ik blæser støj jeg mente :) men billede støj eller hva man nu kalder det, men det er måske bare sådan at plasma virker eller? (mit første plasma)
Af soren10
Jeg må sige, at jeg har haft mit TV i en uge nu, og jeg har helt og aldeles glemt alt om den blæser. Jeg lagde mærke til den, da jeg satte det til første gang, men jeg mener ikke det på nogen måde skal afskrække nogen.

Jeg er der imod ved at få spat over kanalliste og -valg / zappe systemet. Jeg nærer ikke de store illusioner om, at det er så meget bedre på andre TV i prisklassen. Men skidt er det.

Langsomt som bare. Cifferknapperne giver 4 cifret indtastning uanset man er på en favoritliste med 15 kanaler. Ingen blanding af analog og DVB-C. Med videre. I tilgift er DR HD idag forsvundet.