Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal dit næste tv være med 3D?

8
25%
12
38%
12
38%
Af Letten
Jeg har svaret: JA

Fordi jeg alligevel står og skal investere i mit første rigtige nye Flad-TV til stuen og kan ligeså godt tage 3D med.

Så må tiden vise hvor meget det vil blive brugt, men en enkelt film eller et spil i ny og næ kunne da være meget sjovt.

Venter spændt på anmeldelser af Panasonic VT25 :p

Jeg har heller ikke nogen blu-ray afspiller endnu (ved ikke om jeg skal have en), og min reciever er ved at være gammel. Så det er selvfølgelig nemmere for mig at tage springet nu til 3D og HDMI 1.4 8)

Men jeg kan godt forstå dem der har købt TV, blue-ray eller receiver indenfor de sidste 2-3 år holder sig tilbage (og stemmer nej). Men lad være med at sige det er noget bras, der er vel ikke ret mange af jer der kan bedømme det endnu. :)
Af BrunoB
Desværre tror jeg godt man allerede nu kan afgøre hvilket 3D system der nok løber af med sejren. Shuttersystemet(klik/klak). :p
Bl.a fordi Sony har valgt dette. Sandsynligvis udelukkende fordi det ikke kræver anden ændring af TV produktionen end et 120Hz panel.

Men det er min personlige holdning (flere års erfaring med 3D) at det alternative system som især Hyundai markedsfører har større chance for at undgå hovedpine og "øjentræthed".
Det er fordi de 2 V/H billeder som kræves til 3D ikke vises EFTER hinanden (som med shutterbriller) men samtidigt.
Dvs via interlacingen er V/H billederne integreret i samme billede. Og det kvitterer øjnene/hjernen taknemmeligt for. (B
Samtidig er de polariserede briller pissebillige ift Shutterbriller. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BrunoB skrev:Samtidig er de polariserede briller pissebillige ift Shutterbriller. :D
Jo tak. 2500 kr. for et sæt briller appellerer ikke just til at invitere 12 venner på besøg for at se fodbold i 3D...
Af Notional
yakken skrev:
BrunoB skrev:Samtidig er de polariserede briller pissebillige ift Shutterbriller. :D
Jo tak. 2500 kr. for et sæt briller appellerer ikke just til at invitere 12 venner på besøg for at se fodbold i 3D...
Koster Sonys briller ikke 1500-1700? Deter stadig møgdyrt, men forhåbentlig snakker vi nærmest halv pris på nettet. Og mon ikke konkurrencen fra alle producenter, samt fordelene ved masseproduktion vil få prisen betydeligt ned? SÅ teknologisk svære er de altså heller ikke at udvikle.
Af BrunoB
Hahaha. Kravet ku jo være at hvis de vil med til festen så må de selv medbringe klik-klak briller. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3. parts briller vil helt sikkert bringe prisen markant ned. Der vil nok være potentiale for at udvide testsektionen med en kategori om 3D-brillerne alene :)
Af Notional
Lidt OT her, men ved nogen hvilke typer passive briller vi bruger i DK i biffen? Linære eller cirkulære?

OK både masterimage og reald bruger cirkulære 3D briller. Ved 45 grader giver masterimage dog to forskellige farver i de to glas, hvor reald giver den samme farve på begge glas. Så jeg ved ikke om de er kompatible.
Af Hozoi
rhino (DK) skrev:men jeg ville aldrig købe en 1.generations 3D skærm

og det ud fra at mængden af de nuværende skærme også selvom de er dyre så virker de ikke alle sammen færdige.... forstået sådan at de har for mange mangler og irritations momenter som jeg aldrig ville kunne leve med.... men måske jeg er for kritisk.... dog er jeg okay tilfreds med min egen skærm Bv8-40" som er en skærm med få minusser

men 3D skærm er ikke klar endnu uden for mange irritationer
Hvilke irritationsmomenter er der da at påpege ved de kommende 3D-skærme?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
ved jeg ikke.... har ikk selv oplevet dem i live endnu.... men ved at udvalget af fladskærme om det er LCD eller plasma så er der mange ting som ikke er perfekte endnu.... og som kræver mere udvikling og finesser.... og disse blir sikkert endnu mere tydelige hvis ikke de fungerer ordentligt med 3D....

men der er for mange og får dårlige teknikker i fladskærmene idag.... og teknikker som faktisk gir bedre billede ved at være deaktiveret... og så gir det jo ingen mening at tilføje dem i menu indstillingerne.... især samsungs skærme virker meget forvirende og med mange vanvittige funktioner som faktisk gir bedre billede ved at være slået fra...

i min termologi gir det bare ingen mening....

samtidig med at man bor i dk men skal sætte område til svensk for ellers aktivere tvet ikke DVB-C tuneren så man kan finde D-tv stationer.... TINGENE VIRKER BARE UFÆRDIGE i mine øjne
Af BrunoB
Notional skrev:Lidt OT her, men ved nogen hvilke typer passive briller vi bruger i DK i biffen? Linære eller cirkulære?
RealDs system er cirkulært polariseret.

Og via Wikipedia fremgår det faktisk at systemet med polariserede briller skulle være upåvirket af betragtningsvinklen.
Så får Sonne fra SoEinDing da et forklaringsproblem, mht hans sofatest:-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Polarization_(waves)
Wiki skrev:Circular polarization makes left-eye/right-eye separation insensitive to the viewing orientation; circular polarization is used in typical 3-D movie exhibition today, such as the system from RealD.
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg tror vi alle skal være glade for valget af shutterglasses, for har man prøvet begge dele, er man ikke i tvivl om hvad der virker bedst.