Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2wd
ok...det begynder at dæmre for mig ;)

....det er bare at jeg var nede og se på en samsung bdp1580 og en Bd60 da de tilfældigt havde sådan en også og de ser da ud til at have både analoge, compo, optisk og hdmi....såååe jeg tænkte at du/I lige kunne hjælpe lidt med at få det på plads ...da de jo ligger prismæssigt noget under BD80

..... men pt har dog fundet BD80'eren hos pixmania, cinemagic, sparshop.dk, komplet og wupti .... var der en af dem der kunne anbefales ?
Af Kratz
Nu er det ikke kun et spørgsmål om hvad afspilleren har af udgange, men også et spørgsmål om hvad din reciever har (ikke har).
Nævnte afspillere har ganske rigtigt analoge udgange, men kun 2 kanals, altså stereo. Så der er ikke mulighed for HD lyd i surround i dit setup. Derved nødvendigheden af BD80 eller anden afspiller med multible analoge udgange.

Med hensyn til forhandlere har jeg selv kun handlet hos Sparshop og Komplett. Dem har jeg udelukkende positive erfaringer med.
Senest rettet af Kratz 04 jan 2010, 17:34, rettet i alt 1 gang.
Af 2wd
Kratz skrev:Nu er det ikke kun et spørgsmål om hvad afspilleren har af udgange, men også et spørgsmål om hvad din reciever har (ikke har).
Nævnte afspillere har ganske rigtigt analoge udgange, men kun 2 kanals, altså stereo. Derved er der ikke mulighed for HD lyd i surround i dit setup. Derved nødvendigheden af BD80 eller anden afspiller med multible analoge udgange.

Med hensyn til forhandlere har jeg selv kun handlet hos Sparshop og Komplett. Dem har udelukkende positive erfaringer med.
Ok..skulle bare lige have det hele på plads ... takker

Jamen jeg tager lige et lidt nærmere kik på deres sider .. igen super tak for hjælpen :)
Af 2wd
Kratz skrev:Jamen der er ingen tvivl om BD80 er en glimrende afspiller, som du nok skal blive glad for :)
Det klip du har hevet ud beskriver jo meget fint hvordan du netop kan få HD-lyden ved at benytte de analoge udgange som diskuteret, så det vil jeg da fortsat anbefale.
Med hensyn til HDMI kabler er det ikke så vigtigt hvilket mærke du vælger. Du får ikke et bedre billede ved at vælge et dyrt kabel snarere end et billigt da signalet er digitalt. Du skal blot sikre dig at signalet kan transmiteres over 6 meter (noget producenten naturligvis bør sikre).
Prøv at kigge hos AV-Cables eller AV-Connection.
Jeg var lige inde på AV-Connection...og kunne se at de stort set sælger det hele som jeg skal bruge, afspiller, analog kabler, HDMI, Sub kabel og alu kabelbakker......ville de være ok at handle med ...som en samlet pakke tænker jeg ...?
Af Kratz
AV-connection har jeg også udelukkende positive erfaringer med, så de kan bestemt godt få min anbefaling.