Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Jeg havde et B755 som jeg købte i Bilka til 8 kilo i en månedstid.

Jeg leverede det tilbage pga:

1. primære årsag, dårlige synsvinkler
2. primære årsag, støj fra baglys/strømforsygning, som kunne høres foran TVet.
3. TVet hældte 4mm. ned i venstre side.

Så nu vil jeg vente på de nye Samsung 2010 modeller.

Jeg syntes ElGiganten har nogen af de værste ekspedienter. Dem jeg har snakket med vedr. Monitors, LCD TVs aner ikke meget om hvad de sælger. Men de har ofte nogle gode tilbud, så hvis man ved hvad man vil ha' er det ok :-)

SLL
Af kimschurmann
Du kan læse en test af 755 her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 526151.htm den hedder bare 750 i england.

Har selv en 40" 755 og er ret godt tilfreds med den. Den har dyb sort, klart billede, udemærket remote... menu systemet er lidt langsomt og de online tjenester der er med er næsten ubrugelig - dertil er de simpelthen for langsomme.

Genskinet fra den blanke skærm har jeg vænnet mig til og det er mest et spørgsmål om at placere tv'et rigtigt og have mulighed for at dreje det.

200hz systemet laver en del fejl ved hurtige bevægelser og skal sættes til "fra" eller tilpasset på lavt blus. Faktisk synes jeg slør reduktionen fungerer udemærket.

Betragtningsvinklerne er rimelig dårlige, mest kendetegnet ved at sort bliver grålig - men igen - det er et spørgsmål om at dreje tv'et.

Men jeg tilfreds med at baggrundsbelysningen er så jævn :-)

Alt i alt, langt fra perfekt tv, men det findes ikke desværre. Men jeg er godt tilfreds!
Af SLL
200hz systemet var jeg super tilfreds med, det virkede godt. Genskinnet kunne jeg også sagtens leve med. Sort gengivelse, farver = super godt. Menuerne var flotte, og medie afspilleren virkede godt og kunne afspille mange formater.

Jeg syntes lige, at jeg også ville smide lidt positivt på om TVet, så jeg ikke lyder som den sure mand :-)

Lige en sidste lille negativ ting:
Fjernbetjeningens små center navigations knapper var ikke gode at trykke på. Man skulle trykke rimelig hårdt før de virkede, og nogen gange skulle man prøve mere en én gang. Men baglyset på den var lækkert!

SLL