Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenk
Man skal vælge danske undertekster før det virker med ÆØÅ :P

Efter sidste software opdatering er det kommet et underligt uskarphed omkring mennekser når de bevæger sig i film. hvordan kan det være og kan man få det væk? eller er der noget galt med TV'et?

For så skal jeg da havde det sendt retur
Af aouer
Hej med jer. Jeg overvejer at købe et Samsung serie 7 (UE40B7050) med DLNA.
Håber nogen kan hjælpe mig hvordan jeg kan bruge det her DLNA sammen med en Nas Qnap 209 ll
1. Hvad skal filerne hedde for at afspille FILM fra nas til tv?
2. har dvdfab, kan det bruges til at lave filerne med, hvordan?
3. Skal jeg bruge twonky media server på Qnap
Har læs meget omkring, men jeg kan ikke finde den helt rigtigt løsning, men håber der er nogen der kan hjælpe her.
Af redlaz
Du skal bruge den interne DLNA server fra din NAS, i dette tilfælde er det Twonky. Twonky læser de fleste videofiler, jeg ved dog ikke med mkv.

Twonky skal sættes op og du skal vælge de mapper du vil dele hvor vide filerne ligger i. Der er et html login til twonky på din server. Filens navn vil være det som bliver vist på tv'et.

Hvilket fil format du vil bruge er op til dig. Xvid, avi og mpeg er nogle af dem.
aouer skrev:Hej med jer. Jeg overvejer at købe et Samsung serie 7 (UE40B7050) med DLNA.
Håber nogen kan hjælpe mig hvordan jeg kan bruge det her DLNA sammen med en Nas Qnap 209 ll
1. Hvad skal filerne hedde for at afspille FILM fra nas til tv?
2. har dvdfab, kan det bruges til at lave filerne med, hvordan?
3. Skal jeg bruge twonky media server på Qnap
Har læs meget omkring, men jeg kan ikke finde den helt rigtigt løsning, men håber der er nogen der kan hjælpe her.
Af SiMONDRENGEN
jeg har sidder og roder med DLNA på en samsung LED. har en bærebar fyldt med billeder som skal vises frem på min samsung via en usb-dongle - som desuden ikke medfølger og koster 500kr - Men hold da kæft hvor fungere det dårligt! kan det virkeligt passe at det skal køre så langsomt? det er jo nærmest ubrugeligt. man kan slet ikke navigere rundt i billeder uden at få grå hår.. findes der en bedre løsning?

bruger det program der hedder samsung Share Manager.
Af Morris
Dette må være den rigtige tråd at poste om DLNA og Samsung :)

Jeg er pt på jagt efter et TV der kan snakke sammen med min NAS http://www.pixmania.com/dk/dk/3737403/a ... -n2b1.html

På den ene side, ved jeg at Samsungs LE40B755 har DLNA 1.5, men på den anden side kan man godt få den tanke at to LG-produkter snakker bedre med hinanden?

Jeg har en forventning om at jeg kan sætte en BluRay-film i NAS-boksen og se den i samme kvalitet, som hvis jeg havde købt en BluRay afspiller?

Det er dog endnu ikke lykkedes mig at finde et LG-tv der kan matche B755'eren. LG's hjemmeside er ikke verdens bedste, så hvis folk har input, er det nu de skal fyres af ;)
Af molassen
Hvis I har problemer med æøå ved AVI afspilning så skal I bare konvertere SRT-filen til UTF-8. Dette kan fx. gøres vha. Notepad.
Af redlaz
Jeg synes ikke at det er den rette tråd, da den henvender sig til Samsung brugere og et stykke sw der er kodet til at kunne fungere optimalt med producenten.

Du kommer nok længere med en ny tråd!

Til andre, så skal det siges at en ny version er på vej med transcoding.
Af redlaz
molassen skrev:Hvis I har problemer med æøå ved AVI afspilning så skal I bare konvertere SRT-filen til UTF-8. Dette kan fx. gøres vha. Notepad.
Ja det fandt jeg også ud af.
Af Kjelstrup
DFU skrev:DLNA virker perfekt. Man skal bare omkode lyden, hvis det er DTS til AC3. Undertekster virker også fint, de skal bare hedde det samme som filmen. Det eneste minus der er med undertekster, er at den ikke kan læse Æ,Å,Ø, så der bliver vist et tegn istedet for.
Hejsa. jeg streamer også fra min NAS til mit C7705, men jeg kan ikke få undertekster med, jeg bruger følgende formater: film.avi,film.idx,film.sub i samme bibliotek, skal jeg gøre andet
?, når jeg trykker på sub på fjernbetjeningen skriver den ikke tilgængelig! Eller dur den kun med: film.avi,
film.srt som jeg ikke har prøvet??
Af Ultroman
esbenk skrev:Efter sidste software opdatering er det kommet et underligt uskarphed omkring mennekser når de bevæger sig i film. hvordan kan det være og kan man få det væk? eller er der noget galt med TV'et?

For så skal jeg da havde det sendt retur
Når du opdaterer softwaren, er der ofte nogen ting der bliver resettet. Blandt andet skal man altid lige checke, at på de video-input-kanaler der får et rent HD-signal (HDMI 1, HDMI 2 etc.), skal man ind under "Picture" i menuen, og skrue "Sharpness" ned på 0.
Den er som standard sat højt, så når TV'et står i butikken og viser et kabel-tv signal, så ser det pænere ud. Denne funktion ødelægger faktisk skarpheden i synlig grad (for mig i hvert fald) når det er på ved brug af rene HD-signaler.

Under "Advanced Settings" er der også en feature der hedder "Edge Enhancement" som er slået til som standard. Måske det kan være det.

Meld endelig tilbage, hvad end udfaldet er.
Af Ultroman
Morris skrev:Jeg er pt på jagt efter et TV der kan snakke sammen med min NAS http://www.pixmania.com/dk/dk/3737403/a ... -n2b1.html

På den ene side, ved jeg at Samsungs LE40B755 har DLNA 1.5, men på den anden side kan man godt få den tanke at to LG-produkter snakker bedre med hinanden?

Jeg har en forventning om at jeg kan sætte en BluRay-film i NAS-boksen og se den i samme kvalitet, som hvis jeg havde købt en BluRay afspiller?
Jeg har supporteret LG NAS N2B1 i 1½ år, dog ikke hos LG selv. Det blu-ray drev der sidder i kan man IKKE afspille film fra. Det er en designeret blu-ray brænder, til at brænde dine data over på. Det er ikke en blu-ray afspiller.