Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BadMan
jeg ved ikke lige hvad du har læst, men dts fungerer upåklageligt, såfrem man har indstillet codec til passthrough. det eneste problem jeg har stødt på er hd lyd (dts-hd osv). der kan en optisk kabel ikke følge med, så jeg skal have et nyt anlæg med hdmi input/output for at nyde de nye lydformater
Hmm, hvor indstiller du lige, at lyden/codec blot skal 'Pass Through' til den optiske?
Af Remmerboy
BadMan skrev:
jeg ved ikke lige hvad du har læst, men dts fungerer upåklageligt, såfrem man har indstillet codec til passthrough. det eneste problem jeg har stødt på er hd lyd (dts-hd osv). der kan en optisk kabel ikke følge med, så jeg skal have et nyt anlæg med hdmi input/output for at nyde de nye lydformater
Hmm, hvor indstiller du lige, at lyden/codec blot skal 'Pass Through' til den optiske?
som nævnt i pm, så ved jeg ikke hvordan sådan noget indstilles på tv, da mit svar referere til en problemstilling fra en pc.
Af SLL
mknudsen skrev: Kanal sortering er blevet delvist fixet med Samsungs nyeste firmware opdatering, dvs. nu ligger de sådan at alle de danske kanaler ligger forrest, DR1, TV2, TV3 osv - det synes jeg fungerer rigtig fint!
Kan man ikke selv bestemme rækkefølge? Jeg havde fået den forståelse af den Samsung firmware som løser kanal soreterings problemet, at man 100% selv kunne bestemme rækkefølgen på alle kanaler?

SLL
Af xcardman
Min holdning til media funktion et tv.

de skulle holde sig langt væk.

de har ingen erfaring med det og ingen opdateringer til noget som helst.
husk de vil jo gerne have man køber deres nye model til næste år.

en wd player til 700-800 kr er langt bedre.
ja endnu en boks, men den virker
Af BadMan
Jo, i den nye firmware kan man langt om længe sortere de digitale kanaler som man ønsker.

Så vidt jeg ved er det dog kun pt. på deres seneste modeller.
Af BadMan
For lige at opsummere tråden for evt andre B685/B855 købere:

- Digital tunerne bør benyttes! (ved brug af analog tunerdelen nulstilles uret ved sluk, EPG virker ikke og kanalsortering er noget bøvlet)

- Med firmware 2005 (B685) er det muligt at sortere kanaler, så de kan placeres som ønsket (også med analog tuneren, men lidt mere besværligt)

- med firmware 2005 (B685) er der fortsat ingen lyd samt mini billede ved brug af EPG

- TV'et summer (B685) (kan høres på MUTE på 4-5 mtr. afstand, men ellers ikke)

- Benytter man DLNA til streaming af film (PC/netværkstilslutning) kan TV'et IKKE håndtere film med DTS lyd (her får man codec fejl)

- TV'et kan godt håndtere film med AC3 lyd og sender også AC3 lyden ud via den optiske port (Ingen lyd ved DTS)

- TV'et håndterer fint .mkv filer i 1080P (dog ikke med DTS lyd)

- Det er IKKE muligt at spole i streamede film, såfremt de er i HD (+720p)

- Det er IKKE muligt at afspille musik (MP3) og samtidig bladre i playlisten/indhold

- Ved brug af Samsungs egen DLNA software er det muligt at få Æ, Ø og Å i underteksterne (V2.3) og der er i det hele taget flere options muligheder.

- Samsungs egen DLNA software (V2.3) kan fortsat IKKE auto overvåge de mapper man har sat til deling. Man skal derfor manualt opdatere databasen, hver gang man tilføjer/sletter medie filer. Dybt tåbeligt!

- Der findes DLNA software fra 3. part som kan overvåge mapper, men pt er det på bekostning af funktionalitet i menuer i playeren på TV'et.
Af Larsdk
Hej jeg har et 50B855 (Nordisk import) hvor finder jeg den firmware alle taler om og som kan fixe mit problem med at jeg ikke kan sortere de digitale kanaler?

Samsungs hjemmeside er intet værd.