Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hanhjort
Jeg var i et Panasonic Center og så en fodbold udsendelse via Blue Ray, hvor et Samsung UE panel stod mod et Panasonic LCD, Samsung stod rystende dårligt, græsset var bl.a. en mærkelig grøn masse og der var masser andre punkter sælgeren kunne fremhæve. ;)

Det lyder ikke godt med SD udsendelser ikke er Panasonics stærke side, hvordan er det med Sony 40z5500 er der nogle fodboldfans der har en holdning til dette. Jeg kan se på Tænks hjemmeside - der ligger Sony væsentligt bedre end Panasonic på tunersiden - eller kan de heller ikke finde ud af indstillingerne, selvom det er en stor europæisk organisation der laver disse tests fælles.
Af xcardman
hvorfor er nu lige en g10 ikke god til SD. når stort set alle andre lcd er dårligere. Bare fordi nogen har hørt en g10 ikke er så god til at opscalere, det er de fleste tv rigtig dårlige til.
kvalitet koster
Nej en w5500 er bestemt ikke god til SD materiale, men god i forhold til andre lcd i samme prisklasse.
Har dog ikke set en SL8000 som lyder rimelig i sin prisklasse.

men havde helt sikkert kigget på en pan 42v10 model.
Af xcardman
hanhjort skrev:Jeg var i et Panasonic Center og så en fodbold udsendelse via Blue Ray, hvor et Samsung UE panel stod mod et Panasonic LCD, Samsung stod rystende dårligt, græsset var bl.a. en mærkelig grøn masse og der var masser andre punkter sælgeren kunne fremhæve. ;)

Det lyder ikke godt med SD udsendelser ikke er Panasonics stærke side, hvordan er det med Sony 40z5500 er der nogle fodboldfans der har en holdning til dette. Jeg kan se på Tænks hjemmeside - der ligger Sony væsentligt bedre end Panasonic på tunersiden - eller kan de heller ikke finde ud af indstillingerne, selvom det er en stor europæisk organisation der laver disse tests fælles.
tænk test 40 procent billede
flatpanels cirka 90 procent billede
men derfor kan en z5500 være udmærket

havde lånt en maximum 541 va dvb-T tuner.
var en af de bedste i en tænk test.
mage til skrammel skal man lede længe efter.
gav et rigtig dårligt billede

så deres test giver jeg intet for.
købte en technisat Digibox 4 VA og den fungere bare
dvb-t står stort set som dvd på min pioneer.