Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niller53
korben skrev:Ja mit svar var kun et svar om den kamp i lørdags.

Og man skal jo også huske på at et HD kamera ikke er nok. Næsten alt andet udstyr i OB vognen skal også byttes ud. Video mix'er,monitors,EVS osv. det koster rigtig mange penge at bygge en OB vogn om fra SD til HD.
Ja ja - jeg idiot havde fundet den her inden kampen http://www.fodboldkampen.dk/faq.html uden at læse den sidste del med at det var den kamp i Sverige, så jeg brugte en satans meget tid og forbandelser lørdag for at finde ud af det...

Nils
Af korben
xcardman. jeg bliver nød til lige at skrive til dig. Næsten alt tv bliver lavet i HD idag???????????? øøøø Nej næsten ingen TV i Danmark bliver lavet på HD idag. Der er alt for mange problemer med at downscale fra HD til SD og derfor er der ikke så meget der bliver lavet i HD.

"Alle snakker om HD. men vist bare SD bliver sendt med en god bitrate
så er der alså ikke en større forskel. " øøø hmmm her tager du igen fejl. Der er rigtig stor forskel på SD og HD og om det er 720 eller 1080 gør ikke så meget.

Du skriver om at din Blueray går op til 40Mbit ja ja men du skal jo huske på hvad det er for en type data du skal sende over de Mbit. Hvis dit signal kommer fra en DVB-S2 uplink så kommer du altså rigtig langt på en 9Mhz slot.