Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
T_skaaning skrev:Hej.

Beklager jeg støver sådan en gammel tråd her op igen, men har lige et spørgsmål, som er relevant i denne sammenhæng og som ikke fremgår af tråden.

Jeg skal også til at lægge mit plasma-tv ned netop for at montere foden. Har hørt noget om, at når et plasma tv har lægget ned, så skal man vente et vis antal timer, før man tænder det. Er det en røver, eller er der noget om snakken?
Det gælder kun, hvis kold elektronik kommer hjem i den varme stue, hvor der er risiko for, at det kan samle kondens, og dermed forårsage kortslutning...
Af J.H.
Jeg brugte en lænestol. Hvis man sætter skærmen på armlænene med bagsiden ud af er det let at montere foden med skærmen i opret position :)
Af monsterslam
Nu er mit x10 godt nok kun 42", men det kan jeg da snilt montere på foden uden at ligge det ned. Tror i manlger lidt i armene ;)
Af J.H.
monsterslam skrev:Nu er mit x10 godt nok kun 42", men det kan jeg da snilt montere på foden uden at ligge det ned. Tror i manlger lidt i armene ;)
Tror du mangler lidt i hovedet ;)
Det handler jo ikke om hvorvidt man kan placere en 42" på foden men om en plasma må ligge ned og i givet fald hvor længe og under hvilke omstændigheder.
Af msros
Hej!
Jeg tillader mig at bruge denne tråd, i stedet for at skulle oprette en ny.

For et par dage siden fik jeg mit nye 50" st50 hjem. Jeg transporterede det selv.. LIGGENDE!

Her et par dage efter læser jeg i brugervejledningen at et plasma selvfølgelig ikke må ligge ned under transport...

Er der noget jeg skal kigge efter, for at se om skærmen har taget skade, eller vil jeg slet ikke være i tvivl hvis/når jeg ser det? Kan jeg være heldig så at der slet ikke er sket noget?

Indtil videre synes jeg ikke jeg kan se noget bemærkelsesværdigt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det går ganske enkelt fysisk i stykker hvis der sker noget, så hvis du ikke kan se en stor flænge i glasset, så er du home safe ;)
Af msros
Arh, okay. Nu er jeg mere lettet. Så havde bare hørt at det kunne forsage blur og andre uheldige ting i selve panelet..

Nu er jeg mere rolig, da skærmen ingen fysiske skader har![/quote]
Af loberg
Åhh ha, hvis man nu passer på, ikke kører over vej bump med 100 osv, er det da virkelig ikke noget med plasma TV.

Har selv transporteret flere panasonic, pioneer osv, liggende både hjem fra forhandler og under flytning. Senest mit KRP500 det blev lagt ned på en dyne med glasset ned af i bilen, sådan at glasset pressede lidt på dynen, så kan det ikke så nemt komme i svingninger og smadre. Ogs¨passer man selvf på med at køre vildt.

Og gu fanden i helved må det da ligge ned når du skal montere fod osv der på, det der går i stykker hvis noget er jo glasset, i elektronikken. Og et vindues glas, går jo heller ikke istykker bare du ligger det ned, det er jo samme princip