Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knekker
klap hesten, beder du mig om at holde kæft? jeg må minde dig om du stadigvæk ikke er i nogen position til at fortælle mig hvad jeg skal gøre, vi er begge to vokse mennesker, så lad os lige holde en ordenlig kammertone.
Jeg har ikke krævet at nogen skulle stå skoleret - jeg satte spørgsmålstegn ved hvor kopien kom fra
Jeg kan jo ikke lade være med at spørge hvor du har filerne fra hvis du ikke selv har lavet dem..?

Hvis du ikke selv ejer originalskiverne er vi ude i en (mørke)grå zone hvor jeg ikke tror dette er det rette forum at diskutere det i.
Det er da netop lige det du gør, du hentyder til at hvis han ikke levere en acceptabel forklaring til dig, vil du ikke hjælpe ham.
Du skal slet ikke spørge hvor kopien kommer fra, da det overhovedet ikke vedkommer dig.
Af RogueAgent
knekker skrev:klap hesten, beder du mig om at holde kæft? jeg må minde dig om du stadigvæk ikke er i nogen position til at fortælle mig hvad jeg skal gøre, vi er begge to vokse mennesker, så lad os lige holde en ordenlig kammertone.
Jeg har ikke krævet at nogen skulle stå skoleret - jeg satte spørgsmålstegn ved hvor kopien kom fra
Jeg kan jo ikke lade være med at spørge hvor du har filerne fra hvis du ikke selv har lavet dem..?

Hvis du ikke selv ejer originalskiverne er vi ude i en (mørke)grå zone hvor jeg ikke tror dette er det rette forum at diskutere det i.
Det er da netop lige det du gør, du hentyder til at hvis han ikke levere en acceptabel forklaring til dig, vil du ikke hjælpe ham.
Du skal slet ikke spørge hvor kopien kommer fra, da det overhovedet ikke vedkommer dig.
Okay, hvis det er at kræve at nogen står skoleret, så er det vel det jeg gør.

Men helt alvorligt og nede på jorden: De fleste der leger med at rippe DVD'er og blu-ray's selv, ved godt hvilke codecs der gør hvad. Har man en blu-ray fil på sin harddisk uden at vide hvilket lydcodec der er , så er det ret oplagt at man IKKE har lavet det selv. Og så tror jeg altså ikke at jeg er den eneste der kunne få den tanke at filen snarere kommer fra nettet end fra en disc man selv ejer.

Det var så det jeg spurgte til, da illegale kopier ikke alene er noget jeg personligt ikke vil hjælpe folk med, men som tidligere citeret heller ikke er tilladt at diskutere på dette forum.

At du ville have gjort anderledes må du jo så om - men nu er det emne vist også udtømt hvad denne tråd angår.
Af NS-Genie
Jeg kan ikke lade være med at komme med en lille kommentar til det her.

For det første mener jeg ikke pkt. 5 kan bruges i den her diskussion, da samtalen aldrig har handlet om et enme til fordel for piratkopiering.

For det andet mener jeg også, at det er irrelevant hvor han måtte ha' hans Blu-Ray film fra. Dette forum handler om paneler og hjælp til disse.

Men hvorvidt du ligefrem kræver at hans skal stå skoleret, må I selv finde ud af.

Og ja, dette er vist efterhånden meget OT
Af koden
Hvis man stjæler en vare i en butik så lider nogen et tab.
Hvis man kopierer en film, som man alligevel ikke ville købe eller se før den kom i TV, ja så har ingen lidt et tab...

Uanset hvor ulovligt det er, så er der rigtig mange der ikke kan få deres hjerne til at tage det særlig alvorligt...

Om det så er moralsk rigtigt eller ej er egentlig ligegyldigt...det er bare sådan folk tænker..

En anden ting ved købe film er de irreterende mange steps man skal igennem før filmen.
En kopieret film smider du bare i maskinen og så starter den...
Af RogueAgent
knekker skrev:klap hesten, beder du mig om at holde kæft? jeg må minde dig om du stadigvæk ikke er i nogen position til at fortælle mig hvad jeg skal gøre, vi er begge to vokse mennesker, så lad os lige holde en ordenlig kammertone.
Så først denne bemærkning nu, så vil lige komme med en kommentar til den.

Næh - jeg beder dig ikke om at holde kæft, jeg beder dig bare om at lade være med at blæse mit oprindelige spørgsmål op til en større diskussion om hvad man må og ikke må spørge andre om i et internetforum - du lægger for det første langt mere i det end det var hensigten, for det andet var det ikke dig jeg spurgte, så jeg forstår ikke helt hvorfor du hidser dig sådan op over det?

Og siden det er så vigtigt for dig at pointere at jeg ikke "er i en position til at fortælle dig hvad du skal gøre" - hvordan kan det så være at du i samme åndedrag finder det i orden at sætte dig selv i den høje moralske stol og fortæller mig om hvad JEG må eller ikke må...?
Af Supergris
Hørt!!!
Syntes også du skrev et svar med en ordentlig tone, som sikkert er blevet misforstået og blæst op!!!
Af pk
Jeg syntes nu også RogueAgent blot spurgte på en pæn måde, om filmen var downloaded eller på anden vis er ulovlig.

Du må ikke fortælle mig, at du syntes det er ok at fortælle en fremmed person, hvor han kan finde et koben, når han spørger dig om det.
Ellers er du vist på gale veje.
I sammenligning: RogueAgent ønsker ikke at fortælle hvor kobenet er, hvis det skal bruges til indbrud, men gerne hvis en skal pille et plankeværk ned.
Det finder jeg ikke forkert, men det gør du....

Som jeg læste de første poster, kunne jeg da også mistænke det for at være et piratkopi.

Og ærlig talt, spurgte RogueAgent ikke på en pæn måde om den var lovlig?
Eller skulle han have spurgt mere direkte "Har du downloaded den, eller piratkopieret den?"
Det ønskede du vel helst, så du rigtig kunne komme op at køre!

Det er noget siden diskussionen var oppe, men kunne ikke lade være med at komme med min mening.
Af Egern
Hold da helt ferie det er da blevet en lang smørre for ingenting hva? :)

Anyways tak for hjælpen oprindeligt... Fandt ud af det selv - også uden at ringe til min backup (hehe er meget stolt som i nok kan høre! ;))

... men nu er tv'et så desværre blevet stjålet i mellemtiden... så fedt fedt :P
Af xcardman
Jeg har lidt med den forspørgelse.

Man får en ven til at konventer sin egne blu-ray film. Efterføglende spørger man i et forrum hvordan de afspilles på et tv.

mistroisk: er det så underligt

husk man skal også have programmer til at bryde koden, så her er man allerede ude i en grå zone
Af Egern
Jeg aner ikke noget om det med at bryde koderne helt ærligt. Men fik bare hjælp til at ligge filmene ind på min eksterne HD så jeg kunne koble den til TV'et direkte. Så viste det sig at fjernsynet ikke kunne afspille lydsporet så det skulle først konverteres...

Jeg er også ligeglad hvad i tror det er squ egentlig sagen uvedkommende - jeg forklarede mig og blev guidet i den rette retning det er jeg godt tilfreds med!
Af xcardman
det er heller ikke personligt

du skal bare vide det er ulovligt hvis du ikke har dem orginalt.
også selvom du ikke kender til det.
men filerne ligger på din harddisk.

vi andre er lidt irriterede, når der kommer sådan indlæg.
man køber alså ens film, ellers lade hver og skriv om det på dette forrum.
Af Egern
Jamen jeg har jo også originalerne...
Jeg fik bare hjælp til at smide dem på min eksterne så jeg kunne bruge den istedet for dvd'erne og ikke mindst de bluray film jeg havde...

Synes det var så skønt bare at kunne vælge film med remoten ;)