Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Synes ikke at de indstillinger er specielt gode.
Når man går tæt på tv'et, er der i hvert fald en masse pixels der "styrter rundt" i de sorte områder.

Nu må det da snart være midten af denne uge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Testen er oppe nu. De små pletter ud snakker om er dithering, og det kan ikke fjernes på PS8000.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det sjover er så med de pletter, at de ikke optræder i f.eks. THX-indstillingen og de andre forudinstallerede indstillinger, men i den kalibrering jeg skrev om ovenfor, der er de.
Af Ponduus
Tyvstjæler lige denne tråd for en kort stund.
sliskie skrev:Ifølge Rasmus skulle der ikke være langt mellem B650 og B850, og B650 skulle være på deres næste omgang af anbefalelsesværdige tv, så tror jeg har besluttet mig. Så må vi se hvornår jeg får det købt :)
"... ikke være ret langt mellem B650 og B850..." - hvad er ikke ret langt? Jeg tænker her på rå billedkvalitet.
Af xcardman
en ting skulle være det filter, som gør en 855 viser rigtig god sort i dagslys. Men i mørke skulle der ikke være nogen forskel eller meget lille.
ergo er den sikkert bedre end lg. som der skuffer mig lidt.
Af nickz
Jeg har selv haft en 50PS8000 hjemme i en uges tid. Måtte returnere den, da jeg ikke var tilfreds med det. Det Rasmus skriver om Dithering var et stort problem i mine øjne og trækker meget ned. Endnu værre er at mit nuværende 42PQ6000 også har det :(