Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Så har pansonic jo faktisk ikke rykket sig ud af stedet.
Jeg synes da personligt en g10 er noget bedre end en pz80, især på kontrasten. Begge har jeg set i en stue.
Men med det budget og hvis man gerne vil have en super billedekvalitet, må en pio jo være løsningen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, de har rykket sig lidt, men sortniveau er jo ikke alt. Detaljegrad i mørke nuancer spiller også ind. Panas nye modeller er en evolution - ikke en revolution.
Af xcardman
det har du nok helt ret i
Af Peter VTEC
Grunden til jeg ikke købte en 09 model Panasonic efter mit PX80 var at jeg ikke følte de havde udviklet sig nok på forskellige områder der ikke levede op til hvad jeg ønskede. Når man gang på gang synes at ens andet tv i huset (et ældre Panasonic 28") har et bedre billede, ja så var der ikke andet for end at slå til da jeg fandt et Pioneer LX 5090 8)

Men mon ikke også at trådstarter er på vej til at hente den Pioneer? :)
Af xcardman
Peter

helt det samme med mig og en pio 500M. havde netop også en px80 før
Af Peter VTEC
xcardman

Ja har godt læst lidt om dine oplevelser med forskellige modeller af fladskærme, og dit "tæt på" køb af en B855. Jeg kan til fulde forstå du ikke købte den model, jeg ville ihvertfald ikke have været tilfreds ret længe :) . Pioneeren er jeg dog meget glad for, især nyder jeg den supergode kontrast og dybe sort (omend ikke helt perfekt!) om aftenen 8)
Noget min PX80 haltede på.
Af xcardman
netop det samme jeg savnede på mit px80 og min 500M har et meget mindre støjfrit billede selv om det er 8 tommer større.
Nu kan jeg jo også se noget i mørkescener med regn :)
langt bedre shadow detail
Af Peter VTEC
Samme oplevelse jeg har, selv analogt signal står bedre end på min 42" PX80, men prisen er jo selvfølgelig også en anden, til de godt 6500kr jeg gav for den var den et fund.

Nu mangler jeg bare end ny afspiller desværre, jeg tror at grænsen for hvad min 8 år gamle Denon DVD 3300 kan præstere er nået, ved dvd kigning bliver sort, "gråt" med mindre man aktivere "sort niveou" i TVets menu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må jo have fat i Pioneers nye Blu-Ray serie, eller Oppos nye 83-model. Så skulle DVD-håndteringen også være velbevaret.
Af Peter VTEC
Yakken

Jeg har bestemt overvejet en Pioneer Blu-Ray, men jeg stiller ret høje krav til Cd gengivelsen så spørgsmålet er om jeg ikke vil være bedre stillet med en Denon DVD 3800BD til nedsat pris på 7500kr.

Grunden til jeg i sin tid valgte min nuværende afspiller som kostede knap 11.000 kr var netop det var en super alt i en afspiller, jeg vil godt give lidt ekstra og få noget som holder og jeg bliver glad for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, til CD-afspilning er tilbuddet fra Denon svært at komme udenom. Det er en ret stærk pris. Dog klarer Oppo sig, efter sigende, ret godt i den sammenhæng også. Jeg er dog ikke audiofil nok til at kunne snakke med på et kvalificeret plan dér.
Af Peter VTEC
Jeg vil tage ud og kigge lidt på de forskellige modeller og se hvad der tiltaler mig mest, Oppoen kender jeg ikke til, kun hvad jeg har læst, men tror Denonen ligger nr 1 i min bog for tiden.
Af FynboM
Jeg springer lige let og uelegant ind i denne tråd.

Jeg står og skal investere i et fjernsyn, skal og skal det gamle crt virker fint nok.

Men bliver mere og mere forvirret af at læse de forskellige profeternes/agitatorernes meningsudvekslinger i forumet.
Nu har jeg været nogle forskellige steder og kigge, men det er sgu et jungle.

Mit fjernsyn skal være ligeså tyndt som et led-fjernsyn fra Samsung, have samme billedkvalitet som et Pioneer, funktioner/brugervenlighed som et NAD, et design som B&O og en fjernbetjening der føles ligesom en B&O, min far har B&O. Og fjernsynet skal have mulighed for at blive kaliberet ordetligt. Fjernsynet skal have Mpeg 4 DVB-C tuner indbygget.
Så hvad vilI forslå i et prisleje 10000 plus minus. Kan godt snige mig nærmere de 15 k.

Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes ikke noget TV der opfylder alle de krav. Ikke engang noget der tilnærmelsesvist kommer i nærheden af.