Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af danji
Vær også opmærksom på at at panasonic centrene har ændret deres pixelfejlsgaranti under club panasonic. Der er nemlig pixelfejl i stort set alle G10'ere og V10'ere. Derfor skal alle tre subpixels nu være døde i en pixel, for at være dækket under nul-pixelfejl garantien.

Det er dog kun ved køb over nettet fra pansonic centeret's hjemmeside at nul-pixelfejl garantien bortfalder, så vidt jeg har erfaret. Jeg har købt en V10'er i en panasonic center butik, hvor der stod en internetpris, men fik nul-pixelfejl garanti alligevel. Og skærmen havde 1 blå og en rød subpixelfejl, hvilket jeg erfarede i butikken, men har testet så mange skærme i den butik af både G10 og V10 at det er klart for mig at man skal være ulamindelig heldig for at få et uden døde subpixels.
Senest rettet af danji 25 jun 2009, 14:20, rettet i alt 1 gang.
Af danji
---fejlpost---
Senest rettet af danji 25 jun 2009, 14:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På disse fuld HD paneler, så skal det også nævnes, at man skal sidde ret tæt på for overhovedet at se fejlene. Som sagt havde mit forrige LX5090 10 stk. røde pixelfejl (defekte blå og grønne subpixels), som kunne ses på ca. 1.5 m afstand hvis man vidste hvor man skulle lede. På 3 m kunne de ikke ses længere. Det retfærdiggør naturligvis ikke fejlene, men jeg vil blot pointere, at man godt kan abstrahere fra dem, hvis man ikke sidder klods op og ned af skærmen.

Påtænker man at sælge skærmen indenfor få år, så er det dog ikke en feature nye købere sætter pris på...