Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en kommentar til "fundene" fra Nicolai Sonne. Vi var ude med vores artikel om 1080p vs 720p adskillige måneder før Gear sendte deres video ud. I finder den i vores fokus artikler under "Hvor stort skal dit TV være". Ikke for at være smålig, men jeg mener ikke at Gear bør høste mere credit for deres version...
Af MichaelF
BlueSwan, jeg står i samme situation som dig. Hva så hvis du skal se blue-ray film senere hen, eller tilslutte en computer? Vil det så også være ok?

Jeg kan slet ikke bestemme mig mellem de to, men skal bruge det på ca. samme måde som dig...
Af BlueSwan
Jeg kan bare sige at jeg indtil videre er rigtig godt tilfreds. Jeg synes billedgengivelsen herhjemme er bedre end i butikkerne. Jeg vil umiddelbart tro at alle andre end deciderede entusiaster vil være aldeles tilfredse med en X10. Men nu er der selvfølgelig også mange entusiaster i dette forum.
Af xcardman
Nu har jeg set en px80 og en g10 i en stue om aften i lidt mørke omgivelser. Der viser en g10 virkelig tænder især på sortniveau

så kan alså ikke forstå man ikke kan se forskel, skulle en x10 være så meget bedre end dens afløser px80.

i en butik kan man nok ikke se en større forskel, pågrund af alt det lys.

så glæder mig til den test af x10
Af Mons
yakken skrev:Lige en kommentar til "fundene" fra Nicolai Sonne. Vi var ude med vores artikel om 1080p vs 720p adskillige måneder før Gear sendte deres video ud. I finder den i vores fokus artikler under "Hvor stort skal dit TV være". Ikke for at være smålig, men jeg mener ikke at Gear bør høste mere credit for deres version...
Nu har jeg læst side op og side ned herinde, inden jeg skrev mit første indlæg. Og således også rendt over den omtalte og meget fine fokusartikel.
Men jeg var da ikke klar over at man ikke måtte komme med eksterne henvisninger, hvis ikke lige de var "først med det sidste"..
Ærlig talt Yakken - "Lighten up" ;)
Som jeg vist også skrev finder jeg Flatpanels værende et fremragende site - ja faktisk ikke overgået nationalt som internationalt (efter min mening)! Men det forhindrer vel ikke at linke til andre sites mv. eller..??!
Pointen ved min henvisning til Hr. Sonne var, at hvor jeres fokusartikel har en meget fin videnskabelig tilgangsvinkel, så var Gears tilgang mere pragmatisk - ved brug af levende kød og blod - der jo på sin helt egen uvidenskabelige facon understøtter jeres meget grundige fokusartikel!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mons skrev:Ærlig talt Yakken - "Lighten up" ;)
Som jeg vist også skrev finder jeg Flatpanels værende et fremragende site - ja faktisk ikke overgået nationalt som internationalt (efter min mening)! Men det forhindrer vel ikke at linke til andre sites mv. eller..??!
Pointen ved min henvisning til Hr. Sonne var, at hvor jeres fokusartikel har en meget fin videnskabelig tilgangsvinkel, så var Gears tilgang mere pragmatisk - ved brug af levende kød og blod - der jo på sin helt egen uvidenskabelige facon understøtter jeres meget grundige fokusartikel!!
Jeg har intet imod Hr. Sonne - han gør et fantastisk stykke arbejde og videreformidler materialet godt - men hans test var bare så irriterende lavet, at den ikke beviser en dyt. Han spørger folk om de kan se forskel, men han spørger ikke til om de kan se forskel i detaljegraden (jo, én af dem gør han). De kommentarer han får er jo noget ala "Farverne er bedre på A ift. B", hvilket jo ikke beviser noget som helst. Og det understøtter heller ikke vores artikel, da forsøgspersonerne jo tydeligvis ikke svarer på det man forsøgte at afklare i første omgang. Meningen var god nok, men udførslen var meget dårlig.

Det er, som jeg også skrev først, ikke for at være smålig, men det er bare lige netop dét afsnit fra Gear jeg har det skidt med. Jeg mener ikke Gear bør have credit for at have afklaret noget som helst med dét indslag.

Om ikke andet, så mener jeg i hvert fald ikke at deres video bør stå alene når der nævnes debat om "fuld HD vs alm. HD" - om du så linker til Carlton Bale eller os er mig ligemeget 8)