Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Men ville det være muligt at du kunne linke til en større udgave af kalibrerings billederne? Jeg har lidt svært ved at læse præcis hvad der står.
Jeg har lagt to versioner ud som er større og ikke så komprimeret her:

http://www.flatpanels.dk/billeder/20wgx2-foer-stor.jpg

http://www.flatpanels.dk/billeder/20wgx2-efter-stor.jpg
Hvordan klarer denne skærm sig i spil med en opløsning anden end den native opløsning på 1680x1050?
Den klarede sig meget typisk - intet ud over det sædvanelige. Du kan godt spille spil i andre opløsninger, men det er ikke optimalt. Forsøg så vidt muligt også på at vælge opløsninger der har samme format. F.eks. 1280x1024 er ikke så velegnet, da billedet så strækkes unødigt. Men generelt er det sådan, at man bør holde sig til den native opløsning.
Brugeravatar
Af Pengzi
Har modtaget min 20WGX2 i går og er faktisk blevet meget glad for den på grund af farver og responstid :p . Den er en perfekt skærm til gaming og video-fremvisning.

Jeg har dog kørt â€
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Colorbanding er typisk er resultat er skærmkontrolleren og ikke panelet i sig selv. Dell har forsøgt at løse problemet ved at opgradere firmwaren.
Brugeravatar
Af Pengzi
En opdatering af mit tidligere indlæg vedr. color-banding.

Jeg fik et svar fra Igor Stankovic, som tidligere har anmeldt Nec'en i et andet forum. Grunden til at banding ser så slemt ud, var fordi at jeg havde benyttet en anden DV-setting end "standard". Det gjorde at DFC (digital fine contrast) engine er i gang, som dynamisk vil prøve at "balancere" kontrast, gamma og backlight i forhold til det billede som er blevet vist på skærmen. Gansk rigtigt, ved at benytte "Standard DV-mode" er der ingen banding at se overhovedet.

Dette betyder at i sidste ende er det jo brugerens egen oplevelse, subjektive vurdering, der skal afgøre, hvordan monitoren skal indstilles.

Jeg er meget glad for den tilbagemelding, da det sparer mig jo et rigtig stort besvær ved at skulle bytte monitoren o.l. :p

(Igor Stankovic kan kontaktes på [email protected])
Af Dyg
Kan denne skærm lave sorte bjælker, hvis en spil ikke understøtter widescreen?
Af Loft
Hejsa.

Jeg har tænkt mig måske at købe denne skærm, men kan den skifte om i spil til 4:3 istedet for widescreen som Samsung 215TW eller vil den vride billedet ud ?
Af CenTrixX
jeg har denne skærm i tankerne, men jeg ved ikke helt hvordan man kan se hvilke spil der understøter widescreen?

er der understøttelse i half-life 2 (Counter-Strike Source) ??
Af CenTrixX
smart, tak igen for hjælpen yakken ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kan denne skærm lave sorte bjælker, hvis en spil ikke understøtter widescreen?
Jeg har tænkt mig måske at købe denne skærm, men kan den skifte om i spil til 4:3 istedet for widescreen som Samsung 215TW eller vil den vride billedet ud ?
Beklager det sene svar. Men nej, det kan den desværre ikke.
Af Pippin
Tak for testen, det var bl.a. den, der overbeviste mig om at jeg skulle have sådan en. Generelt er jeg ovenud tilfreds med den, den har én subpixel, som jeg kan leve med, men har opdaget noget mærkeligt med: det er som om at højre side af skærmen er lidt mindre lys end venstre side. Det ses kun på hvid baggrund, men det er den jo tit i browsere. Er der nogen, der har hørt om den slags problemer før og hvad man evt. kan gøre (bortset altså enten fra at returnere den eller leve med det)? På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Inhomogenitet i baggrundsbelysningen er en MEGET hyppig fejl og det kan se ud på mange forskellige måder: Lystunger i hjørnerne, for meget lys i top og bund eller bare en generel trist fordeling af lyset som i dit tilfælde. Det er ofte individuelt fra skærm til skærm, så du kan med stor sandsynlighed få en anden fordeling ved at bytte skærmen - om det så er til det bedre skal jeg ikke spå om.
Af Pippin
yakken skrev:Inhomogenitet i baggrundsbelysningen er en MEGET hyppig fejl og det kan se ud på mange forskellige måder: Lystunger i hjørnerne, for meget lys i top og bund eller bare en generel trist fordeling af lyset som i dit tilfælde. Det er ofte individuelt fra skærm til skærm, så du kan med stor sandsynlighed få en anden fordeling ved at bytte skærmen - om det så er til det bedre skal jeg ikke spå om.

Ok, tak for svaret. Jeg tror jeg beholder den så.