Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jensot skrev: Jeg bruger mest min tv til ps3, er der nogen indstillinger man skal ændre på, eller er det bare at bruge tv'et uden at ændre på noget til at starte med?

De indstillinger du skriver i din anmeldelse, kan man bruge dem, eller er der mere man skal ændre på først?
Du kan sagtens benytte dem, ja. Endda med et fint resultat. Jeg har også selv PS3.

Mht. PS3, så skal du naturligvis sætte den til at sende 1080p output. Der er også nogle andre indstillinger du kan rode med. Jeg kan ikke lige huske dem, men jeg skal gerne tjekke det når jeg sidder foran den senere i dag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bassman skrev:Hej Rasmus,

Super fin test, jeg vil prøve de instillinger du er nået frem til.
Du nævner ikke hvilken gamma instilling du har valgt i din kalibrering. Er det fordi du ikke har ændret den fra std. instillingerne i biograf profilen ?
Det var blot en forglemmelse. Jeg har opdateret tabellen nu. Gamma satte jeg til 2.0 efter kalibrering.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
poloeater skrev:Det er vel ikke sådan at G10 er dårligere når det kommer til reflektion overfor PX80 eller PZ80?
Dem har jeg set i action, og det kan jeg leve med.
Nej det synes jeg ikke. Men heller ikke bedre.
Af jensot
Rasmus Larsen skrev:
jensot skrev: Jeg bruger mest min tv til ps3, er der nogen indstillinger man skal ændre på, eller er det bare at bruge tv'et uden at ændre på noget til at starte med?

De indstillinger du skriver i din anmeldelse, kan man bruge dem, eller er der mere man skal ændre på først?
Du kan sagtens benytte dem, ja. Endda med et fint resultat. Jeg har også selv PS3.

Mht. PS3, så skal du naturligvis sætte den til at sende 1080p output. Der er også nogle andre indstillinger du kan rode med. Jeg kan ikke lige huske dem, men jeg skal gerne tjekke det når jeg sidder foran den senere i dag.
Mange tak, det må du meget gerne :)

Hvor mange timer skal jeg have brugt tv'et, inden jeg bruger de indstillinger du har skrevet, er dette det hele jeg skal ændre på?
Profil: Biograf
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Fra
Hvidbalancen høj rød +7
Hvidbalancen høj blå +13
Hvidbalancen lav rød +7
Hvidbalancen lav blå +11
Gamma 2.0

Beklager alle de dumme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jensot skrev: Mange tak, det må du meget gerne :)

Hvor mange timer skal jeg have brugt tv'et, inden jeg bruger de indstillinger du har skrevet, er dette det hele jeg skal ændre på?
Som udgangspunkt siger man jo 100-200 timer for at undgå burn-in/retention. I disse timer anbefales det at man skruer ned for lysstyrke og kontrast.
Men som skrevet i et indlæg tidligere i tråden, så oplevede jeg absolut ingen burn-in, og derfor ville jeg personligt blto benytte de foreslåede ændringer.

Ja, det er alt du skal ændre. Det er måske temperament om man vil ændre Intelligent Frame Creation (hvilket gøres i en af de andre menuer), men personligt er jeg ikke så meget til denne teknologi.
Af Illgor
Fin test...så håber jeg bare os du får et V10 hjem når det kommer:d
Senest rettet af Illgor 24 mar 2009, 16:35, rettet i alt 1 gang.
Af mejersken
Hej

Der er problem med skriften i den sidste del af anmeldensen*
da den er mindre og mere gennemsigtig end det første.

*Efter sammenligningerne med sortniveau før og efter kalibrering

Jeg bruger safari browseren
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Illgor skrev:Fin test...så håber jeg bare os du får et V10 hjem når det kommer:d

Er der kun mig der har problemer med at læse den sidste del af testen? (fra sortniveau skemaet)
Teksten er ikke sort hos mig, men nærmere lysegrå og derfor rimelig svær at læse...
Jeg satser på at få V10 hjem når den tid kommer. Men lige nu ved jeg ikke noget med sikkerhed.

Der var en fejl i koden efter jeg havde rettet en fejl. Teksten bør være korrekt sort og venstrestillet nu, ikke sandt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har fikset det. Det var et </div> tag der manglede.
Af red_martians
Vil du kalde det, det bedste 40/42" TV på markedet?
Kunne være meget sjovt at se det udrfa størrelse, da pioneer jo ikke kan fåes under 50"
I såfald kunne den sammenlignes med pioneer 428(der er udgået) og testen af pioneer 508.
Finder du den bedre end pioneer 508?
Brugeravatar
Af herbstmeister
Fin test! Hvordan ser det ud med zappe-hastigheder?

Får i også X10 til anmeldelse? Bliver jo nok også en skærm der bliver solgt en del af, hvis den overtager PX80erens popularitet.
Kunne være rart med en sammenlignelig test, så man kunne holde de to skærme op mod hinanden og træffe sit valg derudfra.
Af penther
burde man ikke sammenligne med 509 hvis man skulle, gå den vej, selv om det jo er 2 vidt forskellige ender i pris scalaen
Af red_martians
desværre laves 5090 jo ikke mindre end 50". Så dem der vil have det bedste under 50" kunne det jo være dette er det bedste ever produced... bare min tanke.
Af Ands
Hmm fik mit 42G10 hjem i morges..
Men da jeg sætter det til kommer der bare en klikke lyd, somom der er noget galt med strømforsyningen. Og billedet forbliver sort. Har dog snakked med totaltv og de sender et nyt idag. Havde ellers glædet mig til at se det med "kalibrerings" indstillingerne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20