08 feb 2021, 11:09

Jeg forstår heller ikke, at begge ikke skulle lade sig gøre. Jeg har andre medieafspillere, som sagtens kan spotte forskellen.

Rasmus Larsen skrev: ↑08 feb 2021, 10:08 Men de burde nok have begge varianter af 24fps med i en lang overgangsperiode.Understøttelse af 23.976 skal være der til evig tid. De gamle film og serier forsvinder jo ikke.
steadi skrev: ↑08 feb 2021, 10:58 Jeg mener, at Ted Lasso er i 24.000fps. Har i hvert fald læst meldinger om, at der skulle være judder ved afspilning på Apple TV.Det er ikke judder.
Naiera skrev: ↑08 feb 2021, 13:52Alright, så ikke judder, men i stedet hvad der er den korrekte betegnelse for hak ved afspilning af 24.000fps materiale.steadi skrev: ↑08 feb 2021, 10:58 Jeg mener, at Ted Lasso er i 24.000fps. Har i hvert fald læst meldinger om, at der skulle være judder ved afspilning på Apple TV.Det er ikke judder.
Naiera skrev: ↑08 feb 2021, 13:51Netflix er begyndt at konvertere nogle ældre titler til 24.000fps, ifølge denne her liste:Rasmus Larsen skrev: ↑08 feb 2021, 10:08 Men de burde nok have begge varianter af 24fps med i en lang overgangsperiode.Understøttelse af 23.976 skal være der til evig tid. De gamle film og serier forsvinder jo ikke.
9nja skrev: ↑08 feb 2021, 23:25 Hej,Hvad indstilling har du sat under video indstillinger for Video format samt Match Dynamic Range/Match Frame Rate?
Først og fremmest må jeg tilstå jeg ikke har læst hele denne tråd igennem! Jeg er ret ny i dette univers og har måske ikke helt styr på alt det tekniske i dette her! Jeg har anskaffet mig 2 x Apple tv 4k, da jeg blev fristet af et Altibox abonnement. Jeg bor på i Tyskland og flytter til DK hen på sommeren, så nu kan jeg så se mit Altibox på Apple tv'et. Jeg satte først det ene Apple tv til med LAN kabel. Billedet var fint, boksen satte jo også sig selv op mere eller mindre. Efter lidt kanalsurfing blev billedkvaliteten pludseligt meget dårlig! Jeg begyndte at rode lidt i indstillingerne - uden held. Jeg forsøgte en speedtest på min mobil, tablet og bærbar PC, den bærbare tilsluttede jeg LAN kabel. Mobil og Tablet målte hastigheder på ca 250 Mbsek og Kablet ca 50 Mbsek!!!
Jeg prøvede at sætte det andet Apple tv til, men denne gang via Wifi. Fint billede, jeg surfere kanaler, var på Viaplay og Tv2play - alt var godt. Efter et par timer skiftede jeg kanal og der var dårligt billede igen! Efter ca 45 minutter så blev billedet godt igen! Er der nogle her som har et bud?
Mit fjernsyn er et LG65C9, mine HDMI kabler er beregnet til 4K. De to nævnte internet hastigheder bør vel også være tilstrækkelige?
Jeg håber at mit indlæg bliver vel modtaget i denne tråd, på forhånd tak.
Rasmus Larsen skrev: ↑09 feb 2021, 06:48 9nja: Det lyder mere som Altibox's server, som leverer svingende kvalitet ud til dig. Måske det sker i et knudepunkt før internettet rammer din bopæl. Din opsætning lyder nemlig ikke umiddelbart problematisk.Tak for svar, jeg talt med en kollega, som skulle være lidt mere kyndig på området, han mente jeg skulle prøve at skifte kanal på routeren - det vil jeg holde i tankerne.
elcom skrev: ↑09 feb 2021, 12:30Tak for svar, som jeg skrev har Apple tv'et selv lavet indstillingerne, og de er video format: 4K dolby vision, jeg har selv sat de to gange match på "TIL"9nja skrev: ↑08 feb 2021, 23:25 Hej,Hvad indstilling har du sat under video indstillinger for Video format samt Match Dynamic Range/Match Frame Rate?
Først og fremmest må jeg tilstå jeg ikke har læst hele denne tråd igennem! Jeg er ret ny i dette univers og har måske ikke helt styr på alt det tekniske i dette her! Jeg har anskaffet mig 2 x Apple tv 4k, da jeg blev fristet af et Altibox abonnement. Jeg bor på i Tyskland og flytter til DK hen på sommeren, så nu kan jeg så se mit Altibox på Apple tv'et. Jeg satte først det ene Apple tv til med LAN kabel. Billedet var fint, boksen satte jo også sig selv op mere eller mindre. Efter lidt kanalsurfing blev billedkvaliteten pludseligt meget dårlig! Jeg begyndte at rode lidt i indstillingerne - uden held. Jeg forsøgte en speedtest på min mobil, tablet og bærbar PC, den bærbare tilsluttede jeg LAN kabel. Mobil og Tablet målte hastigheder på ca 250 Mbsek og Kablet ca 50 Mbsek!!!
Jeg prøvede at sætte det andet Apple tv til, men denne gang via Wifi. Fint billede, jeg surfere kanaler, var på Viaplay og Tv2play - alt var godt. Efter et par timer skiftede jeg kanal og der var dårligt billede igen! Efter ca 45 minutter så blev billedet godt igen! Er der nogle her som har et bud?
Mit fjernsyn er et LG65C9, mine HDMI kabler er beregnet til 4K. De to nævnte internet hastigheder bør vel også være tilstrækkelige?
Jeg håber at mit indlæg bliver vel modtaget i denne tråd, på forhånd tak.
Det lyder mærkeligt at fejlene ikke er konsistente, men jeg har hørt om og selv set mærkelige ting når de settings ikke er sat korrekt.
9nja skrev: ↑09 feb 2021, 22:15 Tak for svar, som jeg skrev har Apple tv'et selv lavet indstillingerne, og de er video format: 4K dolby vision, jeg har selv sat de to gange match på "TIL"Det er helt perfekt at have de to match indstillinger sat til. Men video format bør du sætte til “4K SDR”. Lige nu forsøger den at Force alt som værende Dolby Vision, og det kan give mærkelige billede oplevelser. Med match til på de to andre værdier, skulle Apple TV gerne rette til når du rammer et HDR signal.
Mit udstyr skulle jo være til de indstillinger, vel også når Apple tv'et selv "måler det"?
Da jeg havde sat det første Apple tv til, havde den det samme format og match som nu, da billedet var/blev dårlig prøvede jeg at ændre på video formatet, uden held.
Her til aften har der ikke været til at få et tålelige billede overhovedet. Jeg har ikke ændret på nogle indstillinger.
elcom skrev: ↑09 feb 2021, 23:46Tak, jeg har rettet til 4K SDR, men hvad så med HDMI og krominans? Det har den selv sat til YCbCr og 4:4:4.9nja skrev: ↑09 feb 2021, 22:15 Tak for svar, som jeg skrev har Apple tv'et selv lavet indstillingerne, og de er video format: 4K dolby vision, jeg har selv sat de to gange match på "TIL"Det er helt perfekt at have de to match indstillinger sat til. Men video format bør du sætte til “4K SDR”. Lige nu forsøger den at Force alt som værende Dolby Vision, og det kan give mærkelige billede oplevelser. Med match til på de to andre værdier, skulle Apple TV gerne rette til når du rammer et HDR signal.
Mit udstyr skulle jo være til de indstillinger, vel også når Apple tv'et selv "måler det"?
Da jeg havde sat det første Apple tv til, havde den det samme format og match som nu, da billedet var/blev dårlig prøvede jeg at ændre på video formatet, uden held.
Her til aften har der ikke været til at få et tålelige billede overhovedet. Jeg har ikke ændret på nogle indstillinger.
Om det er dit eneste problem kan jeg dog ikke garantere.
Så det handler ikke så meget om hvad dit system "max" kan håndtere, men mere at ramme "minimum" acceptabelt. Apple TV'et og apps kan godt rette "op", men ikke "ned".
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.