Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassie
gasbjerg skrev:heysa,
nu hvor i bestiller fjernsyn fra tyskland og får det fragtet op til jer, kommer i så ikke til at betale dansk moms for det?
Jeg troede endelig for at undgå at betale dansk moms skulle man selv tage ned og købe det i deres butik.

/Gasbjerg
Der er ikke told eller skat på det... mener jeg ikke der fra europæiske lande generelt.. Det eneste jeg skulle betale ekstra var fragt og et gebyr til min bank for at overføre pengene til en udenlandsk konto..
Af Lassie
... Men folk må meget gerne hjælp mht. mit ovenstående spørgsmål om VGA-indgangen...
På forhånd tak!
Af ReXuZ
Hvordan med tekst-tv.. Hvordan køre det? Hader, at vente og kan se der kun er 500siders tekst-tv..
Brugeravatar
Af yksa
Lassie skrev:
nu hvor i bestiller fjernsyn fra tyskland og får det fragtet op til jer, kommer i så ikke til at betale dansk moms for det?
Jeg troede endelig for at undgå at betale dansk moms skulle man selv tage ned og købe det i deres butik.

/Gasbjerg
Der er ikke told eller skat på det... mener jeg ikke der fra europæiske lande generelt.. Det eneste jeg skulle betale ekstra var fragt og et gebyr til min bank for at overføre pengene til en udenlandsk konto..
kommer sandlig an på hvordan man definere europæiske lande.

der kommer ikke told på ved køb af it udstyr indenfor eu's grænser.
kun dem som er med i eu
Af Lassie
yksa skrev:
Lassie skrev:

/Gasbjerg
kommer sandlig an på hvordan man definere europæiske lande.

der kommer ikke told på ved køb af it udstyr indenfor eu's grænser.
kun dem som er med i eu
Undskyld, det er rigtigt! Jeg mente eu-lande og ikke europæiske lande. Min fejl!
Af tommyhj
Lassie skrev:Har lige fået en størrelse 32" ind af døren fredag! Tog over to lange uger at få det hjem fra digitalo, men nu er det kommet, og det står upåklageligt selv med analogt signal, og designet er efter min smag ganske glimrende.

Mindre glimrende er det dog, at når jeg tilslutter min bærbare computer med VGA står skærmen sort. Et par af mine venner har samme problem. Er der nogen herinde som kender til problemet eller ved hvordan man kan få skærmen vist på tv'et?

På forhånd tak..
Det lyder ikke som et problem med TV'et. Du skal indstille din bærbare til at sende signal ud gennem VGA-porten (ofte en FN+F1-12 kombination). Det er også muligt at der skal konfigureres noget i skærmdriverne, alt efter hvilken bærbar og grafikkort du har. Derudover skal du have slået "overlay" fra i den afspiller du bruger, ellers vises filmen kun på den indbyggede LCD. Endeligt ved jeg ikke om TV'et skal har en bestemt setting der skal bruges før den vil vise billede fra VGA...
Af Lassie
tommyhj skrev:
Lassie skrev:Har lige fået en størrelse 32" ind af døren fredag! Tog over to lange uger at få det hjem fra digitalo, men nu er det kommet, og det står upåklageligt selv med analogt signal, og designet er efter min smag ganske glimrende.

Mindre glimrende er det dog, at når jeg tilslutter min bærbare computer med VGA står skærmen sort. Et par af mine venner har samme problem. Er der nogen herinde som kender til problemet eller ved hvordan man kan få skærmen vist på tv'et?

På forhånd tak..
Det lyder ikke som et problem med TV'et. Du skal indstille din bærbare til at sende signal ud gennem VGA-porten (ofte en FN+F1-12 kombination). Det er også muligt at der skal konfigureres noget i skærmdriverne, alt efter hvilken bærbar og grafikkort du har. Derudover skal du have slået "overlay" fra i den afspiller du bruger, ellers vises filmen kun på den indbyggede LCD. Endeligt ved jeg ikke om TV'et skal har en bestemt setting der skal bruges før den vil vise billede fra VGA...
**** hvor lækkert! Kan ikke være bedre. Efter lidt pilning ved gamma, lysstyrke og kontrast står det perfekt nu. Tak for hjælpen tommyhj! Det var sq enkelt når man lige vidste hvad man skulle gøre!
Af tommyhj
Lassie skrev:
tommyhj skrev:

På forhånd tak..
**** hvor lækkert! Kan ikke være bedre. Efter lidt pilning ved gamma, lysstyrke og kontrast står det perfekt nu. Tak for hjælpen tommyhj! Det var sq enkelt når man lige vidste hvad man skulle gøre!
hehe, velbekomme! Blev lige lidt nervøs fordi jeg selv har bestilt samme skærm i 37" :-)

Jeg har forresten ret tit måttet hjælpe en stakkels proffessor med at få hans bærbare til at vise powerpoint på projektoren, så du er slet ikke den eneste Lassie :-)
Af Lassie
tommyhj skrev:
Lassie skrev:
tommyhj skrev: Det lyder ikke som et problem med TV'et. Du skal indstille din bærbare til at sende signal ud gennem VGA-porten (ofte en FN+F1-12 kombination). Det er også muligt at der skal konfigureres noget i skærmdriverne, alt efter hvilken bærbar og grafikkort du har. Derudover skal du have slået "overlay" fra i den afspiller du bruger, ellers vises filmen kun på den indbyggede LCD. Endeligt ved jeg ikke om TV'et skal har en bestemt setting der skal bruges før den vil vise billede fra VGA...
hehe, velbekomme! Blev lige lidt nervøs fordi jeg selv har bestilt samme skærm i 37" :-)

Jeg har forresten ret tit måttet hjælpe en stakkels proffessor med at få hans bærbare til at vise powerpoint på projektoren, så du er slet ikke den eneste Lassie :-)
haha det er jeg glad for at høre! At jeg ligger i samme bås som professorer kan vist ikke være hel galt!
Held og lykke med dit kommende 37".. Det bliver du ikke skuffet over!
Af Macgyver
Til alle jer der har købt i Tyskland, hvad gør i hvis i (7-9-13) skulle få brug for jeres garanti?

Skal det så til Tyskland eller er det nærmeste toshiba forhandler i Danmark?
Af sharders
Macgyver skrev:Til alle jer der har købt i Tyskland, hvad gør i hvis i (7-9-13) skulle få brug for jeres garanti?

Hej Dan ;)

DK
Af Neonode
sharders skrev:
Macgyver skrev:Til alle jer der har købt i Tyskland, hvad gør i hvis i (7-9-13) skulle få brug for jeres garanti?

Hej Dan ;)

DK
Er du sikker på jeg bare kan smide det ud til fx. elgiganten hvis det går i stykker men er købt i Tyskland?
Af sharders
Selvfølgelig kan det repareres overalt, men for at bevare garantien, skal man registrere sig som dnsk køber og reparationen skal foregå på certificeret værksted.
Af Otto J
Macgyver skrev:
Du kan IKKE bare henvende dig til nærmeste Toshiba forhandler. En forhandler er netop dét - forhandler - og ikke (nødvendigvis) service-partner. Hvis man får brug for at udnytte sin europa-garanti, skal man normalt henvende sig til distributøren for henvisning til nærmeste service-center. Det vil i Toshiba's tilfælde sige at du skal kontakte www.deex.dk, og følge deres anvisninger.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13