Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af O'Brian
AV Precision skrev:
cubexc skrev:

Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor dette Philips fjernsyn ikke kan kalibreres således at det viser et "korrekt" billede. Mig bekendt er der ikke mange TV som "out of box" viser et "korrekt" billede.
Og jeg forstår heller ikke hvorfor dette TV ikke ved en ISF kalibrering eller hvad ved jeg, kan komme til at gengive kildematerialet som det er.
Den - og de fleste andre Philips tv iøvrigt - er simpelthen ikke designet til det. At gengive et tilnærmelsesvist korrekt billede, er mere end lige at have en bestemt farvetemperatur. Det nytter ikke at have nogle justeringsmuligheder, hvis man ikke kan justere billedet dérhen man gerne vil. "Kalibrering" er ikke bare en tryllestav man lige ryster hen over tv'et, og så er alt korrekt, man kan ikke kalibrere et tv til et bedre resultat end tv'et er designet til. Men fordi man starter med noget der er SÅ langt væk fra målet, så er forskellen før og efter alligevel yderst dramatisk, selv om slutresultatet stadig er langt fra hvad vi forsøger at opnå.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af med mig selv om det er noget man kan tillade sig at kritisere, eftersom det slet ikke er Philips' hensigt (efter deres eget udsagn) at forsøge at gengive et korrekt billede, eller bare at gøre det muligt. Jeg er sikker på at de kunne hvis de ville.

Med alle mine udtalelser her, så er jeg nødt til at understrege at jeg til en vis grænse er konkurrent, al den stund at jeg sælger nogle billed-produkter der ikke står Philips på, så man må selv vurdere om det trækker fra i min troværdighed.
cubexc skrev:Min primære anke til denne anmeldelse er at Rasmus på et tidspunkt opgiver at indstille TV'et korrekt og at konklusionen derefter er at TV'et er middelmådigt. I alle de tests jeg har set af dette TV, primært i Europa, har jeg svært ved at se at dette TV, på gamma, klarer sig dårligere end konkurrenterne, mange gange tværtimod.
Så er testene bare ikke grundige nok. Der er ingen egentlig gamma-regulering i tv'et, at gamma'en forbedres ved en kalibrering er mere en følgevirkning af de øvrige indstillinger, såsom at slå dynamisk kontrast osv fra. Jeg undrer mig til stadighed over hvordan anmeldere der iøvrigt lader til at gå vældigt op i diverse målinger, kan blive ved med at give Philips rosende omtale. Eller bare i det hele taget hvordan samme anmelder kan give både Philips og f.eks. Pioneer rosende omtale. Dét de to producenter prøver (eller prøvede for Pioneer's vedkommende) er simpelthen så vidt forskellige, at det er mig en gåde hvordan man kan kalde sig kræsen (uanset målsætning), og stadig mene begge dele er gode. Hvis man mener et Philips rent faktisk leverer gode billeder, så burde det ikke være muligt samtidig at mene at et kalibreret Pioneer er verdens bedste tv. Det er simpelthen så langt fra hinanden som man kan være.

Om du mener mit ord er noget værd må du selv om, men jeg bakker 100% op om Rasmus' beskrivelse af at på et tidspunkt må man bare give op, og finde sig i dét resultat man er nået frem til.
cubexc skrev:Som jeg også tidligere har anført i denne tråd, så er det bare for dårligt at Philips laver et TV der er så svært at indstille. Det kræver en forklaring fra Philips DK.
Forklaringen har jeg allerede fået, Philips mener ikke det bedste billede opnås ved at gengive kildematerialet korrekt. Derfor preller kritik af at de ikke kan levere et korrekt billede også af på dem, eftersom det slet ikke er dét de prøver på.

Otto : Jeg købte mit Philips 9830 i 2005. Bla fordi du var MEGET positiv i din omtale af TV'et. Den gang var du jo vist også ansat i Tape-connection som havde Philips på hylden. Du skriver selv at du måske er en smule inhabil i dine bedømmelser når du pt sælger andre apparater..

Der er sæfølig sket en kæmpe udvikling siden 05, men at Philips i dine øjne nu er blevet SÅ dårlige undre mig lidt. Ved godt du og andre jagter det perfekte billede, men mindre kan jo også gøre det.

Skal siges at jeg har stor respekt for din og Rasmus' viden, og fedt i deler ud af den !
Af xcardman
cubexc skrev:Til xcardman:
Hvornår kan du være 100% sikker at dit TV gengiver billedet helt korrekt?
Jeg mener der sker jo tab alle steder. Dit TV kan være ISF kalibreret men hvad med din BlueRay eller DVD afspiller, gengiver den materielet videre korrekt. Jeg synes hurtigt det bliver en meget lang og meget teknisk diskusion og som bekendt er intet stærkere end det svageste led.
Det vigtigste for mig er at jeg har mulighed for at indstille billedet så det for mig virker naturligt.
for at slå en ting fast, intet tv kan vise et billede 100 producent korrekt.
det findes ikke.
men et tv skal ikke lave om på det billede materiale som det modtager.
det skal bare sende videre billedet fra ens afspiller.
så du har helt ret i afspiller også har noget og sige, da den også kan ødelægge et billede.
derfor vil man i de fleste tilfælde også kigge på de enheder når et tv skal have en ISF.
En ISF laves efter de standarder som filmproducenterne laver og overholder.
alså der skal være en masse gain på filmen 300 og farverne på kill Bill ligner farverne noget som er kommet på steroider.
i kill Bill er grøn faktisk neongræn
mens en grænsvær ved en fodboldkamp ligner helt naturligt grøn,
når et tv er blevet indstillet efter en ISF, kan dit tv vise disse standarder eller forskelle uden overhovedet at pille ved dine indstilinger.

efterfølgende kommer teknikken.
hvor jeg helst ikke vil have noget som hedder dynamisk kontrast og halo effekt. bare for et nævne to ting, igen er det med til at ødelægge et naturligt billede.
det er kun nogen ting, men disse ting kan en ISF heller ikke ændre på

er selv igen med et kigge på projektor og det bliver også en uden dynamisk kontrast.

Så hvis et tv ikke nogenlunde kan vise kilden som den er, så kan jeg ikke se man kan opnår et naturligt billede.
Senest rettet af xcardman 07 nov 2009, 21:22, rettet i alt 3 gange.
Af xcardman
Men et phillips fra 2005 var vil også godt i forhold til hvad man ellers kunne få at lcd dengang.
det siger vel ikke så meget, når deres crt tv var langt bedre.
men ikke større en 32 og uden mulighed for HD, men det var der ikke meget af i 2005.
Af kskruger
Nu hvor vi næsten kan konkludere, at Philips helt bevist, har valgt, at gå sine egne veje når det handler billedebehandling.

Derfor er jeg også ret overbevis om, at Philips har haft en del af deres kunder ind til forskellige test, hvor de er blevet spurgt om, hvad de går efter når de ser på fladskærme. Og ud fra det, så har de valgt at fokusere på disse ting i designet af deres skærme, fremfor en mere korrekt måde at designe det på.
Og nået kunne tyde på, at det har givet pote, 2 af deres skærme har fået EISA Awards 2009/2010 bla. denne PFL9704. Dertil høster de også en del flotte test rundt omkring. Jeg ved godt, at de seriøse kritikker ikke tager EISA alvorligt, men alligevil det er stadige en anerkendelse.
Og på recordere.dk kunne man læse, at Pricerunner.dk Top 10 produkter for oktober 2009. Var Philips skærme henholdsvis på en 6 og 9 plads, kun overgået af Sony med en 3 og 10 plads. Det er også værd at bemærke, at hverken Samsung, LG eller Panasonic var med på listen. Denne liste er lavet på 600.000 unikke brugeres søgninger.

Så selvom vi billede entusiaster har vores mening om Philips, så lader det til, at Philips har formået at skabe et produkt, som rigtig mange går efter. Det mærkes også både på recordere.dk og flatpanels.dk at der en ret stor interesse på Philips skærme.
Af hlh
Hej Rasmus

Rart at se dine mange svar.

Jeg vil nu fastholde at LG/Philips 200 hz er meget ens.

I testen af LG skriver du:

200 Hz systemet på SL8000 er lidt anderledes end hvad vi er vant til fra Samsung og Sony. LG har, ud over 200 Hz, hvor man beregner nye billeder mellem de eksisterende billeder, også indført scanning backlights.

Ud fra hvad jeg har læst mig fremtil er dette ikke rigtigt. LG 200 hz er 100 hz i kombination med scanning backlights
Af xcardman
KSkruger

phillips har også meget og byde på ud over billedet, det er der mange som også kigger på.
det er helt fair.
men de fleste som køber phillips er deres billige modeller.
de dyre modeller er dem som har haft phillips før.
sådan har jeg forstået på de mange tråde, men det kan da godt være
jeg ikke har ret.
håber bare ikke phillips kommer til sætte standarden for billede kvalitet, for så er oled også lige meget.
Men det er så vores mening.
Men synes stadig Rasmus har lavet en rigtig god test som altid.
en grund til det er at en skærms svagheder bliver nævnt, det er der faktisk ikke ret mange test der gør.
så når en skærm har fået 9 ud af 10 på et eller andet site, ja så må billedet automatisk også være noget af det bedste.
det er rigtig synd især for første gangs køber.

håber bare phillips ændre holdning en dag og ændre deres billedestandard.
hvis den dag kommer, kan jeg udmærket købe en phillips OLED skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hlh skrev:Jeg vil nu fastholde at LG/Philips 200 hz er meget ens.

I testen af LG skriver du:

200 Hz systemet på SL8000 er lidt anderledes end hvad vi er vant til fra Samsung og Sony. LG har, ud over 200 Hz, hvor man beregner nye billeder mellem de eksisterende billeder, også indført scanning backlights.

Ud fra hvad jeg har læst mig fremtil er dette ikke rigtigt. LG 200 hz er 100 hz i kombination med scanning backlights
Hvis du blot fastholder uden at give modargumenter, så kan vi jo ikke rigtig diskutere noget :) De er muligvis ens på nogle punkter, men det er ikke samme system. Det vigtige er dog ikke det tekniske; det er det visuelle.

Har du læst linket jeg gav om responstid?

Et 100 Hz, 200 Hz eller scanning backlight er ikke meget værd uden en god responstid. Har LCD panelet i sig selv ikke denne, kan ingen af de andre systemer hjælpe på det. Philips bygger på VA teknologien (Sharps ASV). LG benytter deres egen IPS (S-IPS). Forskellen i respontiden og hvordan Overdrive controlleren fungerer på disse er forskellig - og det er egentlig almindeligt anderkendt.
I øvrigt, hvorfor bliver vi ved med at køre rundt i dette? Jeg siger ikke på noget tidspunkt i anmeldelsen, at Philips 9704H er en langsom skærm? Tværtimod siger jeg den hører til i toppen, men LG får bare mere ud af deres scanning backlight i forhold til den visuelle del af billedet.
Af kskruger
xcardman skrev:KSkruger

phillips har også meget og byde på ud over billedet, det er der mange som også kigger på.
det er helt fair.
men de fleste som køber phillips er deres billige modeller.
de dyre modeller er dem som har haft phillips før.
sådan har jeg forstået på de mange tråde, men det kan da godt være
jeg ikke har ret.
håber bare ikke phillips kommer til sætte standarden for billede kvalitet, for så er oled også lige meget.
Men det er så vores mening.
Men synes stadig Rasmus har lavet en rigtig god test som altid.
en grund til det er at en skærms svagheder bliver nævnt, det er der faktisk ikke ret mange test der gør.
så når en skærm har fået 9 ud af 10 på et eller andet site, ja så må billedet automatisk også være noget af det bedste.
det er rigtig synd især for første gangs køber.

håber bare phillips ændre holdning en dag og ændre deres billedestandard.
hvis den dag kommer, kan jeg udmærket købe en phillips OLED skærm.
Vi er helt enige, men det lader til at rigtig mange godt kan li måden Philips gør det på.
Så må vi andre bare sige, fair nok vi ser anderledes på det.

Det ligesom i mine glade teenagere dage, hvor jeg havdet samlet et super godt HiFi anlæg sammen, som kunne spille 100% neutralt, men alle mine venner synes det røvkedligt, de synes ikke der var nok bas og diskant. Jeg forsøgt forgæves, at fortælle dem, sådan skulle det lyde.
Det er vel lidt af det samme med Philips, de har peppet billedet lidt op, så folk siger wow.
Af Helmuth
Rasmus Larsen skrev:Producenterne er velkomne og inviteret til at deltage i disse debattråde for hver enkelt anmeldelse. Jeg tvivler dog på, at de kigger ind hen over weekenden.
Jo, men selvfølgelig deltager de ikke i en debattråd ....

En artikel (et interview om du vil) vil de givetvis gerne deltage i, på samme måde som I gjorde med B&O.

Jeg finder det oprigtigt interessant at "høre" Philips i denne sag, set i lyset af hvor stor en spiller på markedet de er. Hvad sir du?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Helmuth skrev:
Rasmus Larsen skrev:Producenterne er velkomne og inviteret til at deltage i disse debattråde for hver enkelt anmeldelse. Jeg tvivler dog på, at de kigger ind hen over weekenden.
Jo, men selvfølgelig deltager de ikke i en debattråd ....

En artikel (et interview om du vil) vil de givetvis gerne deltage i, på samme måde som I gjorde med B&O.

Jeg finder det oprigtigt interessant at "høre" Philips i denne sag, set i lyset af hvor stor en spiller på markedet de er. Hvad sir du?
Selvfølgelig ikke? Det er nu ellers en mulighed f.eks. Samsung, LG og B&O gør brug af herinde. :)

Jeg har en møde med Philips d. 9. november (i morgen), og jeg vender det med dem her. Mødet handler om Philips syn på billedkvalitet.
Senest rettet af Rasmus Larsen 08 nov 2009, 12:42, rettet i alt 2 gange.
Af tarok
Foruroligende korrektioner (læs= forskønnelser) i indlæg.
Jeg har fra sidelinien læst denne tråd med interesse og er lidt bekymret over den måde, som RL har reageret i en tråd, som lægger op til input og diskussioner af anmeldelser. I et af indlæggene truer RL direkte en bruger med at lukke vedkommendes konto. Nu kan man bare ikke læse dette længere. Meget skuffende læsning, som gør at min holdning til flatpanels.dk er kølnet noget. Et sted som jeg ellers har set utroligt meget op til, så jeg er uforstående. Så I må gerne slette mig også, hvis der er andre der skal slettes herinde.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
tarok skrev:Foruroligende korrektioner (læs= forskønnelser) i indlæg.
Jeg har fra sidelinien læst denne tråd med interesse og er lidt bekymret over den måde, som RL har reageret i en tråd, som lægger op til input og diskussioner af anmeldelser. I et af indlæggene truer RL direkte en bruger med at lukke vedkommendes konto. Nu kan man bare ikke læse dette længere. Meget skuffende læsning, som gør at min holdning til flatpanels.dk er kølnet noget. Et sted som jeg ellers har set utroligt meget op til, så jeg er uforstående. Så I må gerne slette mig også, hvis der er andre der skal slettes herinde.
Der er ikke nogen der slettes, men jeg gider ikke køre videre på denne. Hvis vi skal diskutere dette, kan det blive i en separat tråd. Jeg har derfor også fjernet de tre sidste indlæg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ok folkens - hør her:
Vi tager gladeligt imod kritik til vore anmeldelser, men den skal være konstruktiv og velbegrundet. Det skal være muligt for andre, at læse denne tråd uden, at de skal bladre igennem 10 sider med personlige angreb, tanker om konspirationsteorier og des lige. Alt dette kunne have været undgået, hvis tonen i de indledende kritikpunkter havde været anderledes så gør jer selv en tjeneste og sænk pulsen før I skriver i disse tråde, så får I også mere venlige svar fra os.

Vi bruger en del tid på at svare på spørgsmål i dette forum, men spørgsmål af mere privat karaktér (kritik af personen og ikke artiklen) hører ikke hjemme her, og fjernes derfor uden advarsel. Det er ikke en personlig blog vi driver.

Mht. den mere saglige del af kritikken omkring scanning backlight, så forholder det sig således:
Intet TV bedømmes ud fra specifikationerne. I tilfælde af 9704, så forsøgte Rasmus at finde en grund til at LG LS8000 føltes hurtigere, hvilket meget vel kunne findes i manglen på scanning backlight ved HD-kilder. Dette kommenterer Rasmus på, samtidigt med at kommentarene tilføjes i anmeldelsen. Dette ændrer dog INTET ved konklusionerne! Om de to TV så var 100% ens mht. teknologi, så er oplevelsen af de to ikke ens og det er dét der bedømmes ud fra.

Forhold jer venligst til dette. Indlæg der fortsætter debatten i den skæve retning slettes af undertegnede, som I så kan forfremme til "bad guy" i dén sammenhæng.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Opdatering: På baggrund af den tilbagemelding, der har været her i tråden har vi nu opdateret afsnittet om scanning backlight i 9704H anmeldelsen.

Bemært, at scanning backlight er en del af den Clear LCD teknik, som Philips anvender. Clear LCD er kun aktiv på SD signaler, og altså ikke HD, Blu-Ray , PS3 og lignende.
Senest rettet af Rasmus Larsen 08 nov 2009, 12:34, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19