Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Millemis skrev:BeoLab Receiver (a 8x8x3 cm module + external power adaptor)
fundet på FlatpanelsHD - artiklens forfatter er.....Rasmus O_O

MM
Haha!

Jeg skulle vist have søgt internt i stedet for eksternt :D Jeg sagde jo, at jeg engang havde puslet med tankerne om at købe sættet. Øverste etage glemmer hurtigt ting, som ikke er relevante længere :D
Brugeravatar
Af Peter Pan
Fra forum: Har du prøvet at bruge Oppo som forforstærker/processor i surround ????
Ja jeg bruger den som forforstærker / processor til mit surround, dette er en SUPER
nem måde at få surround på, og det fungere uden problemer, NETflix og nu også Tidal.
Tror ikke man kan få en bedre og enklere løsning til setup, og volumen kontrol er simpel.
Oppo som en simpel surround-processor; har forstærkerudgang for hver kanal, og man
kan indstille hele lydprocesseringen via en intuitiv menu. Trigger In and Out. Oppo Blu-
ray UDP-205 - Forforstærker/ processor inkluderede Oppo's Wi-Fi dongle.

Billede
Billede

Sådan opsætters en OPPO-afspiller op som 5.1 surround pre-out forforstærker:
Trin 1 - Vælg Variabel volumenudgang Opsætningsmenu> Lydbehandling> Output
Volume> Variable Valg af variabel muliggør volumenkontrol af de analoge udgange.
Brug VOL +/- knapperne på fjernbetjeningen til at øge / sænke det analoge lyd -
udgangsniveau (maksimum er 100 - vi foreslår at falde til 0 ved starten af din installation).
VIGTIGT: Det er vigtigt at vælge variabelt volumen, før du tilslutter din OPPO-afspiller
direkte til en forstærker, eller aktive højttaler da det høje udgangsniveau kan forårsage
skade på forstærkere og aktive højttalerne.

Mulighed - Multikanal opsætning Oppo BDP- RCA til 7.1eller 5.1 afspilning.
Tilslut OPPOs FL-udgang FRONT LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs FR-udgang FRONT RIGHT INPUT.
Tilslut OPPOs SR-udgang SURROUND RIGHT INPUT.
Tilslut OPPO's SL- udgang SURROUND LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs C- udgang CENTER INPUT.
Tilslut OPPOs SW- udgang aktive subwoofer's LFE INPUT
Lydstyrken for den analoge udgang, justeres med Oppos følgende fjernbetjening.
Idal streaminfunktionen er integreret i OPPO´s nyere versioner. Media app, virker
på både tablets og telefoner. Apps:The OPPO UDP-20X MediaControl -Manual - Findes her.
Senest rettet af Peter Pan 04 sep 2018, 19:23, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Carsten skrev: Hvad der fungere super godt er at få TV lyd fra Sony Bravia ud i Beolab
18'erne via Yamaha WXC-50 for-forstærkeren. Ingen "lip-sync" problemer,
og da jeg har RCV-3000 IR øjet på Transmitter 1, kan jeg styre lydniveauet
med TV fjernbetjeningen alene(behøver ikke regulere på forforstærkeren
når den først er indstillet). Yamaha'en hardesuden indbygget AirPlay +
deres egen MusicCast system. Der er en glimrende app med internet radio,
dlna tilgang osv. Jeg havde gerne valgt et B&O produkt, men der var ingen
med digital ind - og udgang.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
Bang & Olufsen opdaterer BeoSound 1 og 2 med Google Assistant.
Mono højttalerne vil også understøtte Airplay 2.

Pris og tilgængelighed
Så er der lige det med tilgængeligheden. De opdaterede BeoSound
1 og 2 kan først købes i Danmark, når Google har frigivet Assistant
på dansk, hvilket de gør senere i år (dato ukendt).
BeoSound 1. Pris ca. 11.250 kr. / BeoSound 2. Pris ca.15.000 kr.
Brugeravatar
Af Peter Pan
huntiedk skrev:Så fik jeg opsat 2xBL18, 1xBL19, 1xTransmitter 1 + 1xRCV-3000 ir eye, 1xCore.

Transmitter 1 fungerer som den centrale fordeler og sender trådløst til højttalerne.
Transmitter 1 er indstillet i "2.1"-setup, og fungerer dermed som skillefilter til BL19 -
mener det er cutover ved 120Hz.

Billede

Core er koblet til første powerlink-indgang. TV er tilkoblet optisk indgang, og Sonos
er koblet til analog indgang (phonostik). Det sorte stik i USB-indgangen er forbindelsen
til RCV-3000 IR-modtageren, som er klæbet bag på møblet (den er følsom nok til at
være ude af syne på denne måde).

IR-modtageren forstår umiddelbart LG-remotens lyd op/ned (og ligeledes IR-signalet
fra ATV4K-remoten for at skrue op/ned). Denne regulering virker på den optiske og
den analoge indgang, mens PL-indgangen styres fra Core. Jeg har derfor valgt at sætte
Sonos op til fast udgangsniveau. Så kan man ikke skrue op/ned i Sonos app'en men
skal bruge TV/ATV-fjernbetjeningen. Det er fint nok; jeg kan forestille mig at Airplay 2
vil overtage Sonos' rolle på sigt her i hytten.

Transmitter 1 finder fint ud af at skifte mellem kilderne prioriteret. PL-indgangen (Core)
har højest prioritet, så når noget spiller via Airplay, er det kun det, man kan høre. Næste
prioritet er optisk indgang, så når TV'et tændes, skiftes automatisk over på TV-lyd (med
regulering på remoten). Laveste prioritet er Sonos, som spiller, hvis alt andet er slukket.

Og så lige lidt nørd-detaljer om Transmitter 1: Den har en mini-USB-port til service.
Den måtte naturligvis en tur i computeren. Den præsenterer sig som to COM-porte.
Den første port kunne jeg forbinde til med 9600 Baud i et terminalprogram (Putty).
Der viser sig at være et simpelt kommandosprog tilgængeligt, hvor man kan lave små
indstillinger af forskellige ting. Fx. kan lydniveau skrues op/ned med kommandoer, eller
sættes til et specifikt niveau. Jeg har ikke været det hele igennem, men sjovt at lege med.
Den anden com-port fik jeg ikke nogen reaktion fra.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Billede

HDMI Forum melder HDMI 2.1 klar til godkendelses-test hos fabrikanterne.
Forumet bag HDMI har endeligt fået specifikationerne for kompabilitets-test klar.
CTS2.1 hedder beskrivelsen, som bl.a. skal sikre at fabrikanterne overholde
specifikationerne for bl.a. eARC. - Læst her.

HDMI ARC (Audio Return Channel) og eARC. - Læs her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Peter Pan skrev:Bang & Olufsen opdaterer BeoSound 1 og 2 med Google Assistant.
Mono højttalerne vil også understøtte Airplay 2.

Pris og tilgængelighed
Så er der lige det med tilgængeligheden. De opdaterede BeoSound
1 og 2 kan først købes i Danmark, når Google har frigivet Assistant
på dansk, hvilket de gør senere i år (dato ukendt).
BeoSound 1. Pris ca. 11.250 kr. / BeoSound 2. Pris ca.15.000 kr.
Når vi ankommer til IFA, skal vi nok prøve at presse på mht. lanceringstidspunkt for dansk-talende Google Assistant.

Flere konkurrenter har dog allerede brændt nallerne ved at melde forventede lanceringstidspunkt ud. Philips troede sågar, at de kunne udrulle Google Assistant i Danmark allerede for 1 år siden.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 333