Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
Jeg snakkede med Samsung support i onsdags da jeg har fået byttet mit pga clouding.

Det lød til at de godt ved at de har et problem med de skærme og clouding. Men som skrevet tidligere har min bror fået en uden clouding så man skal bare være lidt heldig ...

Den nye skærm jeg har fået er uden clouding men selve sølv rammen er sat skævt på DAMMIT, så nu må jeg se om tredje gang er lykkens gang :0)

Men når alt kommer til alt så er det her, den skærm jeg har set med det flotteste HD billede EVER og 3D er jo CRAZY på UE55D8005 ;0)
Af Topform
Har besluttet mig for at købe en Samsung 7005.

Men jeg ville lige høre Jer om følgende.

Jeg har dette vægbeslag fra min gamle skærm.

http://www.justbuyit.dk/shop/b-tech-btv ... 6861p.html

Kan jeg genbruge dette ?

Det passer fint i størrelsen/hullerne, men på Samsung skærmen er det lige som at dhullerne til beslaget er nedsunket i skærmen, jeg har små afstandsstykker således beslaget kommer plant på bagsiden uden at røre eller noget, ca 2-3 millimeter, men kan skærmen godt holde til det eller ?
Af THM
TheSleeper skrev:Jeg snakkede med Samsung support i onsdags da jeg har fået byttet mit pga clouding.

Den nye skærm jeg har fået er uden clouding men selve sølv rammen er sat skævt på DAMMIT, så nu må jeg se om tredje gang er lykkens gang :0)

Men når alt kommer til alt så er det her, den skærm jeg har set med det flotteste HD billede EVER og 3D er jo CRAZY på UE55D8005 ;0)
ej hvor surt når du har været heldig at få en uden clouding :((
hvilke billedindstillinger kører du med?
Af TheSleeper
Nu har jeg så modtaget min 5 D8005 SUUUUK :0)

Jeg vil fraråde alle og købe den her skærm DEN oser af backlight bleed og det ødelægger oplevelsen i mange film og spil. Rammen har siddet løs på 3 ud af de 5 skærme jeg har haft indtil videre ...

Forhandleren som jeg har købt skærmen af har smidt håndklædet i ringen og vil ikke bytte mere nu. Jeg forstår ham sådan set godt da kun 1 ud af de 5 skærme have acceptabelt backlight bleed, men der var rammen monteret forkert ca 5 mm mod højre SUK

Billed kvaliteten i film og 3D er det bedste jeg nogensinde har set på en skærm men EKSTREM backlight bleed ødelægger oplevelsen :0(.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre da jeg virkelig gerne vil ha den her skærm, men jeg bliver nok nødt til at købe en Samsung D7005 59" Plasma for at undgå backlight bleed og andre fejler. Føler jeg har et produkt som ikke er gennemtestet og som er sjusket udført ...

Skam jer Samsung ... ::l

PS. 4 skærme ud af de 5 har haft 60 - 70 % clouding ? Ikke engang de gamle LCD paneler havde so meget clouding. Et skridt tilbage i teknologien for LED skærme efter min mening ...
Af supermoy
Tror Samsung har indset at der er problemer med den tynde ramme, for 65" modellen er ukommet med lidt bredere ramme som på 2010 modellerne. 60" udgaven (som vist ik kommer til DK) er oz med den tynde ramme, men kan se på et amerikansk forum at den oz har samme problemer med clouding som de mindre udgaver..

http://www.abt.com/product/53502/Samsung-UN65D8000.html

http://www.avsforum.com/avs-vb/attachme ... 1308064981

http://www.avsforum.com/avs-vb/attachme ... 1308064981

http://www.avsforum.com/avs-vb/attachme ... 1308064981[/url]
Af Holm86
Øv hvor er det ærgeligt :( Har efterhånden kigget på fladskærm et par år og har endeligt fundet en jeg synes lever helt op til mine krav i D8005.

Havde også tænkt mig at købe den i morgen men nu tør jeg ikke rigtigt. Synes backlight bleed ødelægger meget ved billedekvaliteten og kan ikke rigtigt acceptere at have en skærm med så meget backlightbleed som næsten ALLE har på deres D8005 :( Orker ikke at få byttet tv'et op til flere gange .....
Af TheSleeper
Holm86 skrev:Øv hvor er det ærgeligt :( Har efterhånden kigget på fladskærm et par år og har endeligt fundet en jeg synes lever helt op til mine krav i D8005.

Havde også tænkt mig at købe den i morgen men nu tør jeg ikke rigtigt. Synes backlight bleed ødelægger meget ved billedekvaliteten og kan ikke rigtigt acceptere at have en skærm med så meget backlightbleed som næsten ALLE har på deres D8005 :( Orker ikke at få byttet tv'et op til flere gange .....
Jeg var nede og se Samsung PS64D8005 (Plasma) i dag i HIFI klubben.

Den stod VIRKELIG flot den skærm, dyb sort, INGEN clouding :0)

Jeg er ved at få mit UE55D8005 byttet til en PS59D7005. Jeg tror det er et bedre køb og den er 4500 kr billigere end UE55D8005.

Har læst på nettet at den eneste forskel på PS64D8005 og PS59D7005 er rammen og størrelsen selvfølgelig, ellers skulle det være det samme panel ...
Af Maestroelite
TheSleeper skrev: Jeg var nede og se Samsung PS64D8005 (Plasma) i dag i HIFI klubben.

Den stod VIRKELIG flot den skærm, dyb sort, INGEN clouding :0)
Der burde så heller ikke være clouding på en plasma skærm ;)

TheSleeper skrev: Har læst på nettet at den eneste forskel på PS64D8005 og PS59D7005 er rammen og størrelsen selvfølgelig, ellers skulle det være det samme panel ...
Så vidt jeg ved så er der ingen forskel på panel i LED Serie 8 vs 7, men der er "forskelle" på serie 8 og 7 i plasma serien så vidt jeg har læst.
Uden dog at kunne huske hvad forskellene skulle være, man kan se på Samsung hjemmeside at der er forskellig fjernbetjening til, men udover det er den yderst sparsom med info.

Måske nogen kan bekræfte/afkræfte dette?
Af jensholm
Fandens!
Nu var jeg HELT besluttet på at købe tvet, og måske fra Tyskland for at spare de ekstra par tusinde kroner, men har alle med UE55D8005 clouding-problemer?! !:(
Af Mysen
testeksemplaret herinde havde ingen eller næsten ingen problemer. Det kan ske, men et tysklandskøb er nok ikke den bedste løsning med et edge-LED fra Samsung. Eller et plasma for den sags skyld.
Af MassMan
Hej

Er det muligt at slukke lyset i Samsung logoet på fronten?

Jeg undskylder at jeg ikke har gennemlæst alle indlæg, har blot lavet en hurtig søgning på "logo" uden resultat.
Af Holm86
Så tog jeg aligevel chancen og købte et 46D8005 og er egentligt meget tilfreds. Billedekvaliteten er super og designet er mega lækkert. Og når man tænker på hvor tyndt tv'et er vil jeg næsten kalde lyden imponerende.

Dog bliver hele enhedsindtrykket skæmmet rigtigt meget af al den clouding skærmen har :( Min har desværre ret meget i bunden af skærmen samt hele højre side.

Hvordan forholder Samsung sig til dette clouding problem?? Vil de bytte skærmen af den grund?

MassMan : gå ind i menu og så vælg system, generelt, lyseffekt og så slå fra.
Af StoreSol
Jeg har netop returneret min 46", pga clouding og misfarvning i specielt bunden af skærmen (ca1cm, specielt synligt i kraftige farver som grøn og lilla).

Det lykkedes mig ikke at finde en ny uden samme problem og de 4 forskellige jeg har set indtil nu, havde alle det samme problem, så jeg må finde mig en anden model.

Jeg byttede direkte ved forhandleren uden problemer.

Om andre ser den samme fejl som mig, ved jeg ikke, eller så generer den ikke så meget, men ser man en fodboldkamp, så bliver græsset betydeligt lysere på den sidste cm.
Af Holm86
Øv det lyder rigtigt ærgeligt. Har hørt om mange andre der har prøvet op til flere modeller uden held.

Ved bare ikke hvilket tv man så skulle bytte til hvis man ikke er heldig at finde en uden problemer.

Har overvejet lige at beholde mit weekenden over og få set nogle film så jeg lige kan finde ud af hvor stort et irritationsmoment det egentligt er.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15