Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
Pante skrev:
Cutter skrev:
Pante skrev: Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Du giver mig jo ret i dette indlæg - plus en lille ansvarsfraskrivelse.
Jeg har skam givet dig ret hele tiden, der er bare meget forskel på kunder, vi kan jo ikke dele det op at fordi sælger ikke ved en ting så er han en dårlig sælger. Kunder har forskellige behov og derfor kan han jo godt hjælpe en kunde med god service og ydelse mens han måske slet ikke kan hjælpe dig med noget pga du har større viden end ham..
ikke god service god kundebetjening
Af Pante
yakken skrev:
Pante skrev:Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Det var jo lidt af et trickspørgsmål, for finten er jo, at du ikke kan måle et kontrastforhold på eks. 3.000.000:1. Der findes ikke udstyr der kan gøre det, så tallet har ingen relevans. Det samme gælder i øvrigt responstid...

Du får aldrig marketing hos producenterne til at finde en fælles standard ud dem der allerede er udstukket på feltet. Og der er skam standarder for hvordan man måler disse ting, men pga. de finurligheder, der er i teknikken, så kan man skræddersy sit produkt til at performe surverent indenfor ordlyden af disse standarder. Surt show for kunden, men så må I jo være tilsvarende skarpe til at forklare hvorfor man ikke kan bruge tallene til noget i virkeligheden. Det er vel dét man skal bruge jer til, frem for at google et produkt på nettet?
Sandt.
Af Cutter
Pante skrev:Kunder har forskellige behov og derfor kan han jo godt hjælpe en kunde med god service og ydelse mens han måske slet ikke kan hjælpe dig med noget pga du har større viden end ham..
Det retfærdiggøre jo ikke til en merpris på et par tusinde kroner.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Kunder har forskellige behov og derfor kan han jo godt hjælpe en kunde med god service og ydelse mens han måske slet ikke kan hjælpe dig med noget pga du har større viden end ham..
Det retfærdiggøre jo ikke til en merpris på et par tusinde kroner.
Hvad refærdiggøre så merpris?
Af Cutter
Pante skrev:Hvad refærdiggøre så merpris?
En expertise inden for det felt,,,
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Hvad refærdiggøre så merpris?
En expertise inden for det felt,,,
Og det er jo netop dette jeg mener, en sælger kan jo godt være expert indenfor B&O men ikke kende så meget til PC.
Af Cutter
Bør i så ikke dele jeres arbejdsplads op? Så i hvert har ét område!??
Af Pante
Cutter skrev:Bør i så ikke dele jeres arbejdsplads op? Så i hvert har ét område!??
Hvem siger det er sådan på min arbejdsplads?

Jeg beviser jo bare at man godt kan være en god sælger, selvom man mangler viden på nogle ting, hvilket du ikke tror på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:
Cutter skrev:Bør i så ikke dele jeres arbejdsplads op? Så i hvert har ét område!??
Hvem siger det er sådan på min arbejdsplads?

Jeg beviser jo bare at man godt kan være en god sælger, selvom man mangler viden på nogle ting, hvilket du ikke tror på.
Det skrev du da selv på side 5:
Pante skrev:Det kan lige tilføjes at jeg arbejder i en Expertbutik og vi har altså ikke delt vores butik op. Dette betyder at de 3 sælgere som findes i butikken skal kunne alt indenfor Tv,lyd,pc & B&O
Af Pante
Ja okay, men altså..

Det er jo klart at min chef som har solgt B&O i 20år er bedre end mig som kun har gjort det i 2år.

Så kan man jo sige om man skal dele det op, men B&O er nu noget helt særligt i min verden, og derfor er vi ikke meget for at dele det op i butikken, men det sker da tit at chefen tager sig af B&O kunderne pga sin viden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har B&O jo deres egne butikker, som jeg personligt foretrækker frem for Fona og Expert (nu har Fona så ikke B&O mere). Netop fordi du får fat på en person som udelukkende har med deres systemer at gøre.

Men det var nok heller ikke en opdeling i B&O og "resten", der var idéen, men nærmere at dig og den sidste makker fik hvert jeres område. Eks. Radio og TV. Hellere én ekspert på hvert område end to der kun lige kan svare til husbehov.
Af Pante
yakken skrev:Nu har B&O jo deres egne butikker, som jeg personligt foretrækker frem for Fona og Expert (nu har Fona så ikke B&O mere). Netop fordi du får fat på en person som udelukkende har med deres systemer at gøre.

Men det var nok heller ikke en opdeling i B&O og "resten", der var idéen, men nærmere at dig og den sidste makker fik hvert jeres område. Eks. Radio og TV. Hellere én ekspert på hvert område end to der kun lige kan svare til husbehov.
Ingen tvivl om en B&O butik er det eneste rigtige, der er bare ikke sådan en i den landsdel jeg bor i.
Af Cutter
Pante skrev:
yakken skrev:Nu har B&O jo deres egne butikker, som jeg personligt foretrækker frem for Fona og Expert (nu har Fona så ikke B&O mere). Netop fordi du får fat på en person som udelukkende har med deres systemer at gøre.

Ingen tvivl om en B&O butik er det eneste rigtige, der er bare ikke sådan en i den landsdel jeg bor i.
Du har fat i den lange ende, yakken :)

Bare synd at Pante ik' forstår det du skriver :((
Af Shooter DK
nu skal jeg ikke sige hvem det har ret eller ej men sådan er min holdning til det:

Flatpanels, recordere og lign. online bruger som bruger meget tid på nettet får deres viden igennem profesionelle anmeldelser og test og vil som regelt kun bruge butikken til at se på design. og lign. i en fysisk butik men vil købe på nettet fordi han er afklaret omkring hvad specs og hvad et godt billed betyder og derfor lige så godt kan spare penge.

familien danmark har derimod det problem at de ikke har den samme viden som online brugerne og søger derfor bare lidt generel viden for hvordan tror i Inge på 53 ville se ud i hoved hvis man begyndte at forklare om backlight bleeding osv.? nej hun har behov for at få et tv som ikke er alt for dyrt som lige kan klare dagligdagen og det er det jeg tror Pante mener at dem der som oftest ved mere end sælger allerede vil være afklaret med hvilket tv de vælger uden at have brug for en fona medarbjder.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10