07 nov 2009, 14:52
Derfor skal alle parametre være gode for at den gode billedkvalitet er opnået. Nogle skal ikke være eminente, mens andre er dårlige. Det giver middelmådighed.
Hvorfor er vi det? Har du læst andre af mine test eller konkluderer du alt dette på baggrund af denne ene?
hlh skrev:At Rasmus i sin test oplever en bedre responstid på LG end hos Philips, tror jeg skyldes, at Rasmus er forudtaget og fejlagtigt tror, at LG har en ny overlegen teknologi (i forhold til det Philips han tester). Der er intet belæg er for, at LG er hurtigere end Philips. De responstider, som er opgivet understøtter kun dette. Det er selvfølgelig rigtigt, at der er forskel mellem den opgivet og den faktuelle responstide, men den opgivet responstide er god indikator for, hvorledes et TV vil reagere i virkeligheden.Nej! Det er netop her du går fuldstændig galt i byen. Specifikationen har stort set intet at gøre med det faktiske forhold!
hlh skrev:Generelt er jeg forundret over den forudtaget negative holdning mange har til Philips. Philips har selvfølgelig svagheder, men de har så sandelig også meget godt at byde på. Herunder backlight scanning etc. Deres nye 9000 serie har fået rigtig god kritik og vinder test efter test. Hvorfor er AV precision, Yakken, Xcardmann, Lennon mfl. (og nu også Rasmus) altid meget negative og forudtaget, når det drejer sig om Philips????God billedkvalitet skabes ikke af, at man performer godt på enkelte parametre. Billedkvalitet opbygges godt nok af de individuelle parametre, men uden for kontekst siger de ikke så meget.
Derfor skal alle parametre være gode for at den gode billedkvalitet er opnået. Nogle skal ikke være eminente, mens andre er dårlige. Det giver middelmådighed.
Hvorfor er vi det? Har du læst andre af mine test eller konkluderer du alt dette på baggrund af denne ene?