Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
SjaiGuy skrev:Kan se der tidligere i tråden er kommenteret om forkselle ved dette og 650 modellen... Umiddelbart vil jeg tro der er lidt forskel på panelet da jeg købte et LE46B658 her er starten af ugen, og har ikke oplevet nogen trailing problemer enndu.. har så ikke helt fået det gennemtestet da jeg er i et flytterod
Det tror jeg også. Alternativt har man konfigureret panelet i B650 serien anderledes, da det jo netop har lysstofsrør som lyskilde i stedet for dioder.

Jeg har dog set lidt rapporter omkring slør på B650. Det er dog ikke så kritisk som på B7000 så vidt jeg kan forstå.

Prøv engang med vores monitorTest, når flytterodet er på plads. Det er en af de bedste måder til at "stress-teste" en skærm.
Af Sploink
Udemærket anmeldelse. Lyder da til at være en udemærket skærm.

Men lidt off-topic.

Ved ikke om du har svaret på spørgsmålet før.

For i Samsungs nye plasma til test? :)
Af Leviathan
Rasmus Larsen skrev:Forhåbentlig. Jeg har forespurgt på deres 8 plasma-serie. Jeg har dog ikek fået endeligt svar endnu.
Det vil jeg glæde mig meget til! Den skulle komme i midten af maj herhjemme, så vidt jeg kan se.
Af xcardman
Leviathan skrev:
Rasmus Larsen skrev:Forhåbentlig. Jeg har forespurgt på deres 8 plasma-serie. Jeg har dog ikek fået endeligt svar endnu.
Det vil jeg glæde mig meget til! Den skulle komme i midten af maj herhjemme, så vidt jeg kan se.
se lige denne tråd.
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
Af Leviathan
xcardman skrev:
Leviathan skrev:
se lige denne tråd.
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
Ahh! Det bliver godt nok spændende! Det kunne simpelthen ikke blive bedre :) Og lige netop de 3 rigtige modeller at sammenligne!
Af møllermand
Hej Rasmus !

Du har skrevet i din test af samsung B7000 46"
Citat "Alt i alt har Samsung B7000 så meget at byde på, at jeg var parat til at kalde det et af de bedste LCD-TV til dato. Det lidt for markante slør i de mørke farver, ødelægger dog helhedsindtrykket."

Så bliver jeg nødt til at spørge dig om du personligt vil gå efter samsungs 8-serie den du gav award til i 2008 eller du måske alligevel ville vælge B7000, da den lyder til "jvnf. ovennævnte citat har det bedste billede?

mvh
Møllermand
Af Ghost
Hei godt folk :D

Rasmus: Utrolig god anmeldese, kjempe god!.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny leilighet, og skal kjøpe ny tv.
Vegg til vegg mål er 3,45m her, så jeg tror da det blir ``46``.
Var like før jeg handlet denne TV`n men tenkte det var greit å google den først, :).
Så jeg er i tvil om jeg skal bruke min gamle ``32`` tv til den nye 8-Serie kommer i juni eller gå for denne, skeptisk til slør som det snakkes om.

Eller holder det med ``40`` på denne avstand?.
Bruker TV til mye streaming av tv-episoder og xbox 360.
Ellers har jeg GET HD pvr boks.

mvh
Frank
Af møllermand
Er der nogen som har erfaring med Samsung LE46A796R2W, som jo er samsungs "rigtige" LED fladskærm, dioderne er bag skærmen og ikke "på kanterne" som B7000 er. Eller tager jeg fejl omkring A796-serien? at det ikke er et led tv - selvom de skriver det?

Er der lavet test af denne skærm?
Jeg tænkte om den skærm er bedre end B7000, når man nu hører om alt det slør?

Nogen bud på det ? Erfaring?

mvh
møllermand
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, A796 har LED med local dimming, i modsætning til B7000 serien. Du skal ikke lade dig narre af Samsungs skamløse promovering af "LED TV", som noget nyt og spændende. Det er ganske almindelige LCD TV med LED baggrundsbelysning og de er ikke engang først på markedet med denne type Edge LED. Sony benyttede også Edge LED i deres ZX1 model, som Rasmus tidligere har anmeldt:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1238419413

Det er, i min mening, ret flabet at marketingsafdelingen hos Samsung har lanceret den nye serie som noget anderledes end LCD. Det skaber uanede mængder forvirring hos kunderne (hvilket jo blot tjener til Samsungs fordel, for der er jo ikke andre der har "LED TV" - tror de...) og tilsvarende ekstra udredning i et forum som dette.
Af Lidwin
Har fulgt debatten meget noje, da jeg selv er paa udkig efter en ny "LED" tv, blev lidt skuffet over Samsungs slor, men hvis jeg ikke tager fejl saa giver http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 502147.htm en losning paa sloret ved at aktivere 100hz motion plus og blur reduction...ret mig hvis jeg tager fejl....Undskyld manglen paa danske bogstaver.
Af Hillig
Kanon anmeldelse ! ! ! :)

Ja - det kunne være super hvis det kan be- eller afkræftes om det Lidwin refererer til kan løse problemet med slør.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus har forsøgt at afhjælpe det via 100 Hz og det lod sig ikke gøre.
Jeg prøvede at eliminere sløret vha. forskellige indstillinger, men det lod sig ikke gøre – og det var heller ikke en konsekvens af 100 Hz systemet. Selve problemet ligger i LCD panelet på B7000 og ikke LED belysningen.
Af indernet
Ja, nu har jeg så fået fat i 40-tommer 7070. Købt i Elgiganten i forretningen i Malmø. Jeg synes, det er et utroligt flot tv, og billedet står bare så meget mere skarpt end mit "gamle" LE32m51.

Tak for en rigtig god anmeldelse.

Jeg har fulgt denne tråd gennem hele forløbet, og har haft lidt svært ved at forstå, hvad dette "trail/slør" egentlig er for noget, men jeg tror, at jeg desværre opdagede det i går.

Jeg kører fortsat med standard opsætningen, og der er overhovedet intet at bemærke ved fodboldkampe, hvor alt bare kører som smurt (lige meget hvilken trøjefarve der bruges). Men jeg har især lagt mærke til, at i programmer/serier hvor man bevæger sig hurtigt, passerer andre personer og måske endda snakker samtidig, kan give nogle irritationer med "hakkende" gengivelse. Og når man først ved det er der, kan man næsten ikke tænke på andet, hvilket er bund-irriterende.

Derudover synes jeg, at tv'et er ude af sync med min digitalboks fra Yousee og min Denon receiver. Har I nogle erfaringer med, hvordan man bliver det kvit? Jeg har prøvet at genstarte alle apparater uden resultat.

Jeg har forresten prøvet spillene, og ja, de er måske ikke de mest avancerede, men loading tiden fandt jeg nu ikke som noget problem.

Når du (Rasmus) skriver kalibrering på tv'et, er det så de ændringer, du manuelt foretager dig, eller er der en "automatisk" knap?

Og hvor kan man se strømforbruget før og efter kalibrering?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19