Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er kommet en anmeldelse online på avforums.com. Det ser ud til at den engelske model er en smule anderledes end den skandinaviske. Angiveligt har den ikke helt samme indstillingsmuligheder, og så har AVforums målt en helt hen i vejret sortgengivelse på 0,11 cd/m2. Om det er en fejl eller rent faktisk er tilfældet ved jeg ikke, men umiddelbart lyder det som en fejl eller som noget dårligt måleudstyr.
Af bantam
Det interessant ved den ammeldelse er, at man kan se, at hvor de mener at have for meget blå farve i hvidbalancen på deres eksemplar, målte jeg for meget rød på det eksemplar, jeg fik lov at teste.

I bund og grund underbygger det min holdning til, at man ikke skal flytte indstillinger for hvidbalancen mellem TV - hvis man havde udvekslet kalibreringsindstillinger for de to TV, ville de få forværret deres fejl hver især.

Iøvrigt også interessant at bemærke, at den engelske (amerikanske?) model har den gamle menu uden talangivelser - og formodentligt også uden gamma og hvidbalanceindstillinger i brugermenuen (det er i hvert fald ikke vist).

Sidebemærkning: Jeg målte i øvrigt også Y=0.108cd/m^2 som sortniveau med min EyeOne Pro - men jeg har lært mig selv ikke at bruge disse målinger på lavt lys til noget seriøst - der skal langt dyrere instrumenter til.
Af John Nikolajsen
Hej

Jeg er lidt usikker på om det er indstillingerne der er beskrevet tidligere i denne tråd, eller indstillingerne fra testen, der er bedst at anvende?

Hilsen John O-O
Af Zorro58
Hejsa

I anmeldelsen af Panasonic G10 skriver I, at skærmen bl.a. er testet med et almindeligt analogt signal.

Der er dog ingen konklusion vedr. testen på det analoge signal. Anmeldelsen konkluderer mere generelt på SD signal.

Hvordan håndterede skærmen det analoge signal?

Ellers tak for en fremragende og grundig anmeldelse

Mvh

Mike
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, Rasmus skriver da
Skærmens gengivelse af almindelige Tv signaler eller det man også kalder SD (standard definiton) er en af G10 serien absolutte styrker. Den slår langt de fleste skærme på markedet. Billedet er flot, skarpt og meget naturligt. Der er minimalt støj og ”grums” i billedet.
Jeg undersøgte blandt andet billedkvaliteten i fodboldkampe og jeg har ikke noget at udsætte. Tv'et klarede opgaven flot.
Det er da ret konkret vil jeg mene?
Af Zorro58
Jo det er da også rigtigt.

Hvis Rasmus med "almindeligt tv-signal" mener analogt signal, giver det svar på mit spørgsmål.

Det er bare ikke helt rigtigt at sætte lighedstegn mellem analog og SD (standard definition). Et digitalt signal, der ikke er HD er jo pr. definition også SD.
Af poloeater
Tror der menes et digital SD-signal. Håber ikke der er nogen, der kan finde på at modtage et analogt signal i 2009...
Af John Nikolajsen
Citat "Tror der menes et digital SD-signal. Håber ikke der er nogen, der kan finde på at modtage et analogt signal i 2009..."

Jo desværre, vi modtager alle vores 30 kanaler analog fra fællesantenen, en del af dem er naturligvis konverteret fra digital til analog, men alligevel. Kan bekræfte skærmens gode egenskaber analog, det var en af grundene til valget.

Hilsen John
Af xcardman
Det kan godt være det er korrekt med settings varm, men det bliver alt for gult. Normal passer da meget bedre. Normal synes jeg passer fint med farver som på et crt TV og virker helt naturligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
poloeater skrev:Tror der menes et digital SD-signal. Håber ikke der er nogen, der kan finde på at modtage et analogt signal i 2009...
Jeg fodrer skam også min LX5090 med et analogt signal og så længe Yousee ikke kan levere digitale kanaler i ordenlig kvalitet, så agter jeg ikke at spilde 100 kr. mere pr. måned for deres boks+obligatoriske tillægspakke.

Nu har jeg lavet flere head-to-head sammenligninger mellem det analoge kabel-TV signal og Samsung-boksens digitale signal og det er bare ikke 100 kr. værd med den kvalitet mit analoge signal leverer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Zorro58 skrev:Jo det er da også rigtigt.

Hvis Rasmus med "almindeligt tv-signal" mener analogt signal, giver det svar på mit spørgsmål.

Det er bare ikke helt rigtigt at sætte lighedstegn mellem analog og SD (standard definition). Et digitalt signal, der ikke er HD er jo pr. definition også SD.
Jeg kan godt prøve at uddybe lidt. G10 er generelt god til SD signaler, både analoge og digitale. Det er klart, at de analoge ikke er lige så gode, som de digitale, men jeg synes alligevel, at G10 leverer en overbevisende ydelse. Man får i min mening ikke en skærm, der leverer et bedre analogt billede end G10 i prisklassen.

Det er en smule støj i billedet, og jeg synes ikke der er sket et markant skridt i forhold til PZ85 modellen, men den klarede jo bestemt også opgaven fint. G10 er dog ikke på Pioneers SD billedkvalitetsniveau i min mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
John Nikolajsen skrev:Hej

Jeg er lidt usikker på om det er indstillingerne der er beskrevet tidligere i denne tråd, eller indstillingerne fra testen, der er bedst at anvende?

Hilsen John O-O
Indstillingerne i testen er ændret efterfølgende. Benyt dem der står i tabellen i testen :) Alternativt kan det anbefales ikke at skrue på RGB værdierne - der er forskelle mellem G10 eksemplarer tyder det på.
Af kallefrank
Har nu modtaget 50 tommeren og....nam...nam.....

Men....

Hvordan går man den til at vise de analoge kanaler...?
Brugeravatar
Af radiomand
Tryk på tv knappen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20