Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

LGs Magic Remote er bluetooth-baseret, så du kan ikke lære din Hub volumenkommandoer fra den, før LG-TV’et er blevet narret til at tro, at der sidder et AV-system, som kræver IR-kommandoer i den anden ende.

Denne guide skulle virke (lad som om Playbar er din B&O hub):
https://support.sonos.com/s/article/3479?language=da
Af Viggo Helbo
Hej Torben.

Jeg har lige siden november 2018, da mit Beovision 10-46 kort før sin 6 års fødselsdag “stod af” med et defekt panel, fulgt denne tråd - ER DU TIL B&O - MEN IKKE 100%”. Jeg er efterhånden bekendt med at de “nogle de skrappe drenge her på tråden” er Torben Rasmussen, Peter Pan og Millemis.
Jeg har haft stor udbytte af Peters tegninger vedr. BeoPlay Connection Hub og dens tilslutninger til BeoLab højtalere. Ud fra dem har jeg indkøbt PowerLink Split adapter til B&O - 1x han til 2 x hun Din-8 og tilsluttet mine 2 stk BeoLab 8000 og 2 stk. BeoLab 6000 til min BeoLab 2’s Power Link udgangsstik. Jeg har forbundet BeoLab 2’s Power Link’s indgangsstik med et Power Link adapter Rj45 til B&O’s Connection Hub’s stik PowerLink out. Et Optimal kabel forbinder Hub med mit LG OLED 55” C8 PLA. Da LG’s Magic Remote betjenes via RF signaler er der indkøbt en ny LG (AKB73615501) fjernbetjening som betjenes via IF signaler. Jeg har kontrolleret om fjernbetjeningen er IF styret ved at holde en hånd foran den, så kan den ikke kommunikere med TV’et, men ellers reagerer TV’et på lydstyrke op/ned , mute og tænd/sluk.
Der er foretaget en IR-indlæring af tre kommandoer (lydstyrke op, lydstyrke ned og mute) Hub’en har modtaget disse signaler ved at indikatoren har lyst grøn 3 gange og derefter konstant hvidt. Jeg har under TV’ets lyd indstillinger aktiveret “Sound Syn”.
Alt er kablet rigtigt idet der er lydsignaler fra alle højtalere, men lyd signalet er konstant. Skrues der op og ned på fjernbetjeningen vises der i højre side af skærmen at lydstyrken kan reguleres fra 0 - 100, men højtalerenes lydsignal påvirkes ikke, men er konstant.

B&O skriver i deres salgsannoncer:
BeoPlay Connection Hub.
Enkel tilslutning af TV.

Tilslut hvilket som helst TV til BeoPlay Connection Hub med optisk kabel. Det bliver ikke nemmere.

Jeg er tilsyneladende en “sinke”, eller hva ? Det fungerer i hvertfald ikke hos mig.
Vedhæftede filer
Med denne LG Fjernbetjening (AKB73615501) prøver jeg at kommunikere med B&O's Connection Hub ved en IR-indlæring af fjernbetjeningen med tre kommandoer (lydstyrke op, lydstyrke ned og sluk lyd)
Med denne LG Fjernbetjening (AKB73615501) prøver jeg at kommunikere med B&O's Connection Hub ved en IR-indlæring af fjernbetjeningen med tre kommandoer (lydstyrke op, lydstyrke ned og sluk lyd)
7. AKB 73615501.jpeg (1.18 MiB) Vist 3062 gange
Af Viggo Helbo
Kære B&O

Det er altså letter sagt end gjort!
Vedhæftede filer
B&O Connection Hub Salgsannonce
B&O Connection Hub Salgsannonce
Skærmbillede 2019-03-25 kl. 09.02.00.png (134.05 KiB) Vist 2622 gange
Af Viggo Helbo
Kære B&O.

Det er altså .....lettere sagt end gjort
Vedhæftede filer
Salgsannonce  / B&O Connection Hub
Salgsannonce / B&O Connection Hub
Skærmbillede 2019-03-25 kl. 09.02.00.jpg (93.49 KiB) Vist 2622 gange
Dårligt nyt fra B&O her til morgen. De nedjusterer og peger på salg af TV som en hovedårsag.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1553585479

Når man kigger på det nuværende modelprogram, så er der kun to modeller og de er begge ved at vise træthedstegn. Jeg undrer mig over, at vi ikke har hørt rygter om en ny tv-model fra B&O? Hvorfor skulle BV10/11/14 designet udfases? :((
Brugeravatar
Af Peter Pan
Det er sku trist, men hvad havde de forventet. Tavshed i mange måneder - Salg at tv fra 2017.
Det seneste jeg læste, BeoSystem 4's PUC kode opdatering, skulle ikke mere blive opdateret.
Som Beofan gennem mange år, føler jeg virkeligt B&O's ledelse svigter.
Af Granly
Ud fra en ganske almindelig økonomisk vurdering, så virker B&Os forklaring ud fra de tilgængelige informationer meget meget spinkel. Det er vel en ulogisk handling, hvis forhandlerne nedsætter deres lagerbeholding i en sådan grad og stadig forventer et normaliseret salg. En så dramatisk nedsættelse af lagerbeholdningen må jo enten indikere en voldsom presset likviditet og eller en forventning om et mindre salg. At B&O forventer at de vi opretholde deres salg efter en så tydelig indikation fra forhandlerledet virker næsten komisk.

Tror man virkelig trænger til at komme ud af vildfarelse og komme med konkrete handlingsforslag til at få skuden vendt og ikke kun "oppe" i tiden ledelsesmæssige fraser.
Hej Viggo. Skal det forståes sådan at der er fin lyd, blot kan den ikke justeres? Du kan prøve at par hurtige ting for at se om de hjælper. At tilslutte f eks dine 2 beolab 8000 direkte i powerlink out splitter på connection hub og på den måde udelukke at det er beolab 2 der ikke lader lydstyrken ændres. At lære connection hub volumen fra en anden fjernbetjening, evt fra soveværelse tv, familie, nabo eller hvor du nu kan låne en anden fjernbetjening. Og på den måde udelukke at det er LG fjernbetjening den ikke vil arbejde med.

Jeg har selv en connection hub som dog ikke er tilsluttet endnu. Men som du selv er inde på burde det være meget simpelt at få til at virke, men måske der går noget galt når signalet går i beolab 2 og ikke direkte i højttalerne.
Af Emilos88
Rasmus Larsen skrev:Dårligt nyt fra B&O her til morgen. De nedjusterer og peger på salg af TV som en hovedårsag.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1553585479

Når man kigger på det nuværende modelprogram, så er der kun to modeller og de er begge ved at vise træthedstegn. Jeg undrer mig over, at vi ikke har hørt rygter om en ny tv-model fra B&O? Hvorfor skulle BV10/11/14 designet udfases? :((
Der har længe gået rygter om et opdateret Horizon når de nuværende er udsolgt.

Men hvis du mangler et rygte, så kan jeg fortælle dig at der kommer et 77" og et 88", ikke Eclipse men en ny model. Bliver ikke billig. Mulighed for at se billieder forhåbentlig om nogle få måneder. Lancering til efteråret.

Tænker ikke at det er et tv, men på B&O facebook teaser de et nyt produkt til lancering den 6 April.

Og Torben har jo også hørt at der kommer en soundbar,

Lad os se om 2019 ikke bliver et godt B&O år :)
Brugeravatar
Af Peter Pan
Det hele er ret enkelt. Der kommer LG tv i B&O butikkerne samt WiSA usb dongle.
Vupti butikspersonalet kan demonstrer trådløs lyd, til aktive BeoLab højttaler, og det
koster ikke Bang & Olufsen en krone. Vent bare og se. :p
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 333