Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
Inden B&O lukker helt ned, kunne de godt levere en up to today Dolby Atmos/ DTS:X.
Surround decoder med 7.1.4. kabel tilslutning af aktive højttaler system fra B&O, til et
TV af andet mærker, via HDMI 2.1. (eARC).

Billede
Af Viggo Helbo
Så blev mit nu 6 år gamle Beovision skrottet. Et nyt LG OLED 55” C8 PLA er monteret på BV10-46’ gulvstander. Bag på er monteret et ATV 4K, Hue Phillips lys samt en B&O Connection Hub så dioden lige er synlig under skærmen. Da den medfølgende Magic fjernbetjening er RF styret er der indkøbt en ny LG fjernbetjening AKB 73615501. Lydreguleringen op/ned, mute samt tænd/sluk virker sammen med TV’et, holder jeg hånden foran fjernbetjeningen sker der intet, så den må med sikkerhed være IR styret.
B&O Connection Hub lader dig justere lydstyrken via IR-indlæring af fjernbetjeningen med tre kommandoer (lydstyrke op, lydstyrke ned og sluk lyd). Hubben lyser grønt når den har modtaget kommandoen.
Alle tre kommandoer ( sluk lyd = mute) har lyst grønt og dioden har derefter lyst konstant hvidt, der er lydsignal i alle 5 højtalere Beolab 2, 2 stk. Beolab 8000 samt 2 stk. Beolab 6000, men ingen mulighed for at justere lydstyrken. Er der nogen der kan hjælpe med at få lydstyrken aktiveret.
Vedhæftede filer
Nyt LG Oled 55" C8 uden HDMI 2.1 og eARC, men til den halve pris. Venter og ser hvad der kommer af nyt fra B&O, så kan jeg altid næste år købe et LG Oled 55"C9 til måske samme pris.
Nyt LG Oled 55" C8 uden HDMI 2.1 og eARC, men til den halve pris. Venter og ser hvad der kommer af nyt fra B&O, så kan jeg altid næste år købe et LG Oled 55"C9 til måske samme pris.
1. Nu LG 55C8.jpeg (1.48 MiB) Vist 3212 gange
Af Viggo Helbo
Beslag monteret på gulvstand fra Beovision 10-46- klar til et LG OLED 55" C8.
Vedhæftede filer
Stand klar til montage af et non - B&O
Stand klar til montage af et non - B&O
3. Beslag på stand.jpeg (1.41 MiB) Vist 3210 gange
Af Viggo Helbo
Bagsiden af mit LG OLED 55"C8 med ATV 4K, Phillips Hue lys samt B&O Connection Hub
Vedhæftede filer
Bagsiden af mit LG OLED 55" C8
Bagsiden af mit LG OLED 55" C8
5. Bagside LG C8.jpeg (1.87 MiB) Vist 3210 gange
Brugeravatar
Af Peter Pan
Hej Viggo Helbo flot setup.

Det krævede et par forsøg da man nemt f**ker opsætningen op første gang.

Tilslutningshubben muliggør IR-indlæring af tre kommandoer (lydstyrke op, lydstyrke ned og sluk lyd) fra en tv-fjernbetjening, der ikke kommer fra B&O. B&O tv-fjernbetjeningen understøtter ikke IR-indlæring for denne tilslutningshub. Ret altid fjernbetjeningen mod forsiden af dette produkt under IR -indlæring.

Tænd først for tilslutningshubben, og tryk på multiknappen, og hold den nede. Indikatoren blinker orange, hvilket indikerer, at tilslutningshubben er klar til at modtage en IR kommando. Tryk derefter på knappen for lydstyrke op på fjernbetjeningen, hvorefter indikatoren blinker én gang, når den modtager IR- kommandoen. Gentag disse trin mere end tre gange. Hvis kommandoen programmeres, lyser indikatoren grønt i to sekunder hvorefter den blinker orange for at indikere afventning af næste IR-kommando (lydstyrke ned og derefter lyd slukket).

Når alle tre IR-kommandoer er blevet programmeret, begynder indikatoren at lyse grønt i to sekunder og derefter konstant hvidt. Hvis nogen kommando mislykkedes i forbindelse medprogrammering, lyser indikatoren rødt i to sekunder hvorefter den blinker orange for at indikere afventning af næste IR-kommando.

God fornøjelse.
Af Viggo Helbo
Hej Peter - tak skal du have.

Med hensyn til opsætning af B&O Connection Hub, har jeg gjort akkurat som du beskriver og som det står i manualen - den har lyst grønt til de tre kommandoer og slutter med at lyse konstant hvidt.
Men altså ingen mulighed for at justere lydstyrke???
Er der nogen indstillinger på fjernsynet der kan konflikte?
Når jeg prøver at justere lyden med LG fjernbetjeningen, vises en lille cirkel med en skråstreg gennem denne, i højre side af skærmen, hvad symboliserer dette tegn? (mute)?
Det står tænd for Hub og ret fjernbetjeningen mod forsiden af Hub, skal kablerne til optical og powerlink out, være tilsluttet under IR- indlæring?
Apple TV Remote sender også IR-signaler kan den også bruges sammen med Hubben, ved at bruge +/- for lyd samt knappen med >II tegnet?
ATV Remote vil desværre kalde HDMI-porten hver gang du trykker på noget, så hvis du vil bruge knapperne på den, så skifter TVet til ATV input hver gang. Men ja, den kan godt udsende IR.
Det ikon der kommer frem på dit tv plejer at komme når man tager lyden ud af optisk og indikerer at lydstyrkejustering ikke er muligt på optisk, det er det jo så nu fordi du har connection hub til men det ved TV ikke. Connection hub kan låses til fast lydstyrke, måske det der er sket, check lige manual, men låses og låses vist op ved at trykke på knappen på bagsiden eller ved at holde den inde. Kan jeg ikke lige huske på stående fod.
Af Viggo Helbo
Hej Martin.

Tak for din hjælp.

Der står følgende i manualen.

Automatisk kildeskift: Tilslutnings-hub’en skifter automatiskt den aktive indgangskilde.

Manuelt kildeskift: Tryk kortvarigt på multiknappen for at skifte mellem optisk, optisk/analog og Powerlink.

Lås lydstyrkejustering: Tryk to gange på multiknappen for at deaktivere lokal lydstyrkekontrol. Indikatoren begynder at lyse rødt for kilden i denne tilstand.

Jeg har tolket det sådan at hub’en automatisk skifter til den aktive indgangskilde og at man manuelt kan skifte til optisk, optisk/analog og Powerlink og at man derfor når IR-indlæring af fjernbetjeningen med de tre kommandoer er udført og alle har markeret sig med grønt lys i dioden og der til sidst vises et konstant hvidt lys - så er alt klar.
Højtalerne tilsluttes Powerlink out og et optical kabel forbindes mellem mit nye TV (Lg Oled 55” C8) og nye Connection Hub og lyd indstillingen på TV’et sættes til optical så skulle det hele “spille”, men der er kun en konstant lyd i alle højtalere og ingen mulighed for at skrue op eller ned. Prøver jeg med fjernbetjeningen at skrue op eller ned for lyden vises der en cirkel med en streg igennem på skærmen.
Jeg har nu aktiveret “Sound Syn” under lyd indstillinger på TV’et og nu viser der sig en lyd skala på skærmen som jeg med fjernbetjeningen kan justere fra 0 - 100, men lyden er konstant og følger ikke med - hverken op eller ned.
Jeg syntes at jeg har prøvet alt og håbede på at en expert (det er jo ret imponerende den tekniske viden nogen i dette forum besidder) her i forumet “Er du til B&O - men ikke 100%, kunne have “fixet” det. Jeg har nu kun tilbage at spørge B&O som nok siger at det er en”fejl” på TV’et og Lg at det er Hub’en - det ser ellers ud til at B&O samt LG “finder fint finder ud af det sammen i et BeoVision Eclipse
Hvis du prøver at bruge din LG betjening til at styre volumen, så har den ikke pr default Ir-signaler. De skal aktiveres ved at narre TVet til at tro, at der sidder noget specifikt udstyr i den anden ende.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 333