Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kamilla86
Ok tak. Ville du vælge 640 eller 650?
Af PeterD
Man kan sige.

AS640: VA panel

AS650: IPS Panel.
+: Bedre betragtningsvinkler. Mulighed for USB optagelse (Optagelse på tvets harddisk), kaldet PVR. Dette har AS640 IKKE.

-:Lidt svagere sortniveau og lidt dårligere kontrast (end AS640)

Sortforskellen mellem de 2 er dog rimelig lille (Panasonic laver jo mest kvalitet)

Betragtningsvinklen til AS650s fordel er vel noget større hvis i skal se tv i f.eks en hjørnesofa.

Men de er MEGET ens og bestemt gode tv til prisen begge to.

Jeg har ikke brug for at kunne optage så jeg personligt ville vælge AS640.

Ville mene at 6500 kr for et 55" med den kvalitet (forudsat i indstiller det ordentligt) må være det man kalder et "godt køb" uden at overdrive.

Et 55" ryger hurtigt op i meget mere end 7500-8000 kr, for andre gode tv med god billedkvalitet når man ser på normale priser hos Fona, Expert, Elgiganten, Merlin osv.

Kanalskift skulle også foregå hurtigere end feks Philips Smart tv og på linje med Samsung og Sony ifølge dette:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33598
Af blokhus
Jeg har 640 har ingen problemmer med at se tv fra siden. Vores er placeret ca 4meter fra sofaen, der er en u sofa, og der er aldrig nogen der har sagt noget om der er svært at se hvad der sker på tvet.
Af simpleton
Når nu prisforskellen kun er omkring 600kr på de to tv de billigste (troværdige) steder, hvad ville eksperterne så vælge?

Jeg har en EL-Giganten i byen og må indrømme det trækker lidt op for mig at jeg kan henvende mig der hvis der skulle være noget, så overvejer kraftigt 650'eren.
Brugeravatar
Af edinger
simpleton skrev:Hvad ville eksperterne så vælge?
Eksperterne -- forstået som Flatpanels, HDTVtest og AVForums -- ville vælge AS640. Og det ville de fleste brugere nok også. Af de velkendte årsager.