Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer stærkt at investere i det ny Samsung 796 med LED backlighting.

Jeg er dog blevet fortalt, at hvis man kører med de digitale kanaler, så sorterer et Samsung TV kanalerne i alfabetisk rækkefølge således, at man ikke selv kan bestemme at DR1 ligger på 1 og TV2 på 2.

Kan det virkelig passe?
Af felix
jeg har skrevet til samsung og det er korrekt at ingen af de nye samsung paneler kan sortere kanalerne
Af Galzone
OK. Tak for det. Den bliver vanskelig at forklare konen!

Utroligt at Samsung ikke har styr på sådan noget lavpraktisk brugervenlighed.
Af felix
hej igen
det samme her vi chefen og jeg ville købe et 796 eller 866 så nu kigger vi på det nye sony og philips
Af xprezz
Det er VILDT frustrerende. Ligeledes er er ingen måde at skifte imellem analoge og digitale kanaler.
Af amindk
Er også selv meget tæt på at købe denne model.

Vil det sige at når signalet om et års tid bliver digitalt, så kan man ikke bestemme placeringen af kanalerne?
Senest rettet af amindk 11 nov 2008, 13:15, rettet i alt 1 gang.
Af TYBO
Hvilke modeller drejer det sig om ?
Er det kun 7xx, 8xx og 9xx ?
Af felix
jeg har lige været ovre og se det nye sony ex1 og philips essence de kan begge to sortere kanalerne også når signalet bliver helt digitalt i 2012
iflg fona kommer samsung med en software opdatering så de også kan sortere men det mente de ikke i fona var nok
Af amindk
Jeg havde udset at købe Tvét hos komplett.dk, og jeg ringede for at høre om den model de har er scandinavisk, hans svar var "det vil jeg mene" forklarede ham at jeg ikke kunne bruge det svar til noget, og at han skal være 100% sikker. Han sagde ja men på en ikke overbevisende måde.

Nogen som har købt denne model hos komplett.dk?
Af JKay
Alle Nordiske modeller ender med XXE
Af amindk
Tak for det, det er den nordiske model.
Så mangler vi bare at få opklaret, om den kommende opdatering vil løse problemet med placering af tv-kanalerne.
Af horndrup
amindk skrev:Tak for det, det er den nordiske model.
Så mangler vi bare at få opklaret, om den kommende opdatering vil løse problemet med placering af tv-kanalerne.
Hvis du bestiller et tv ved komplett.dk og det er den danske model du modtager, kunne jeg da godt tænke mig høre at det.
Af xprezz
felix skrev:jeg har lige været ovre og se det nye sony ex1 og philips essence de kan begge to sortere kanalerne også når signalet bliver helt digitalt i 2012
iflg fona kommer samsung med en software opdatering så de også kan sortere men det mente de ikke i fona var nok
De lyver så det driver af dem i fona så det kan man jo ikke rigtig bruge til noget. Udover det hvis det endelig viste sig at de kom med en firmware opdatering så man kunne sortere kanalerne, hvorfor ville det ikke være nok?
Af amindk
Det skal jeg nok give besked omkring, men på deres hjemmeside står der at det er model LE40A796R2WXXE, dvs. nordisk model.