Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

På Getmore's hjemmeside står der i beskrivelsen af fjernsynet følgende:

Getmore A/S gør særligt opmærksom på at hovedsproget i manualerne, til de varer som Getmore A/S sælger, er ENGELSK, med mindre andet er nævnt i varens beskrivelse på vores hjemmeside.
Getmore A/S gør i den anledning opmærksom på, at computer hardware og software er særligt komplicerede produkter, og at de produkter som Getmore A/S sælger hovedsagligt produceres i udlandet. Det bemærkes, at engelsk er et af hovedsprogene i verden.

Kan dette tyde på at det er parallelt importeret? Og hvad betyder det for mig, hvis det er parallel importeret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et hurtigt råd: Med mindre net-butikken specifikt skriver at de IKKE parallelimporterer, så bør du gå ud fra at de gør.

Dette emne har været oppe mange gange før, så du kunne have fundet svaret ved at søge i forum. Når du køber et parallelimporteret TV, så har du ikke den danske leverandørs garanti i rykken hvis noget fejler. Hos Panasonic henter og leverer de på adressen og reparerer her i DK. Det gør de ikke hvis TV'et er importeret og så skal du først sende det retur til forhandleren, som dernæst sender det videre til den servicepartner de nu end benytter til pågældende TV - dette kan også være i udlandet.
Af Augu
Niels!

Prøv evt at kikke under forhandlere, omkring Getmore, eller prøv at google dem, og se hvad der kommer frem af sager. Der er mange som har problemer med dem, når der er fejl på produktet. Jeg ville aldrig købe hos dem, og gjorde det heller ikke da jeg skulle købe tv. Hvad så hvis du sparer x antal kroner. Hvis du så får en fejl, og skal vente flere måneder på en rep, eller pengene retur?