Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elvisdk
Jeg har et skønt Samsung 40D7005. Mit problem er følgende når jeg ser fodbold:

Billedet hakker/slow i få sekunder, næsten hver gang kameraet skifter sekvens under kampene. Herefter virker det fint indtil nyt sekvens begynder, og det gør det jo ufattelige mange under en kamp?

Jeg bruge næsten følgende indstillinger:
http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... ue55d8005/

Håber i vil hjælpe. På forhånd tak
::l [/b]
Af kskruger
elvisdk skrev:Jeg har et skønt Samsung 40D7005. Mit problem er følgende når jeg ser fodbold:

Billedet hakker/slow i få sekunder, næsten hver gang kameraet skifter sekvens under kampene. Herefter virker det fint indtil nyt sekvens begynder, og det gør det jo ufattelige mange under en kamp?

Jeg bruge næsten følgende indstillinger:
http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... ue55d8005/

Håber i vil hjælpe. På forhånd tak
::l [/b]
Andre har vist oplevet det samme og flere af dem
sætter motion plus til "tydelig", når de ser sport.
Af ChrisVinther
Jeg har skærmen UE40D6505, og den lider af samme problem, så det er vist noget generelt for samsungs modeller. Da jeg fandt ud af at andre også havde problemet valgte jeg at leve med det, i stedet for at have bøvl med at sende den til reparation.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis I slår Motion Plus fra burde det da løse problemet. Som jeg læser det, er det en for langsom "detection" af hvad der foregår på skærmen, når Motion Plus skal begynde at beregne nye billeder, som skal indsættes.
Af Hedegaard86
Rasmus - Nu er jeg ikke den store tekniker, men hvad betyder "langsom detection"? :)

Er det signalet der er dårligt?
Af Supergris
Det behøver man vel heller ikke at være tekniker, men nærmere englænder for at forstå? :)
" Detection " betyder løst oversat " at opdage ", så det han mener er sikkert, at skærmen lige tager noget tid om at reagere, når der sker noget nyt på billedet, og systemet skal starte forfra med at udregne kunstige billeder.
Motion Plus er et system, der ligger nogle kunstige billeder ind, for at udglatte bevægelser.
Det lyder godt nok utroligt, hvis det skulle være så ringe...
Senest rettet af Supergris 04 okt 2011, 15:20, rettet i alt 1 gang.
Af Piero
Har også et 40D7005 med samme problem.

Motion plus er selvfølgelig slået fra.

Nu er jeg ikke helt sikker, men synes ikke jeg noterede samme problem den første måned. Generelt hakker billedet bare mere nu end under tv'ets første måned - det er ret skidt.
Af kskruger
Piero skrev:Har også et 40D7005 med samme problem.

Motion plus er selvfølgelig slået fra.

Nu er jeg ikke helt sikker, men synes ikke jeg noterede samme problem den første måned. Generelt hakker billedet bare mere nu end under tv'ets første måned - det er ret skidt.
Er der kommet en ny firmware på, mens du har haft det?
Af kskruger
Piero skrev:Jeg skulle lige til at linke til denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22877

Ja, der er kommet ny firmware på. Jeg oplever også den hakkende tekst der snakkes om.
Oplevede du også, at problemet med at det hakker, først kom efter du fik lagt den nye firmware på?
Af Piero
Det tror jeg, er ikke helt sikker. Det er ihvertfald noget der er kommet efter et stykke tid.
Af kskruger
Man kan godt få den mistanke, at den seneste firmware giver problemer, når flere giver udtryk for, at de oplever at det hakker, efter de har fået lagt den ind.
Af elvisdk
Billedet kvaliteten er super god (efter den beskrevet kalibrering)

Men jo jeg har motion plus på tydelig (istedet for den anbefalede fra. Hvis jeg har den på andet end tydelig så er bevægelserne "sløve" ex. Tale følger ikke lyd. og lidt det samme med sport.

Og jo det er først kommet efter at jeg har opdateret T-GAPDEUC-1016.3 anno 20 sep.

Mit problem er altså at billedet de første sekunder af en visning i sport er hakkende ved hvert frekvens....?
Af JohnHansen
elvisdk skrev:
Og jo det er først kommet efter at jeg har opdateret T-GAPDEUC-1016.3 anno 20 sep.

Mit problem er altså at billedet de første sekunder af en visning i sport er hakkende ved hvert frekvens....?
Oplever du også problemer med news-tickeren på TV2 News som det fremgår af den anden tråd der henvises til?