Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Jeg er på jagt efter et nyt tv, og var i en expert forleden dag, jeg sagde at jeg ville se på Pana G20, men sælgeren ville anbefale C6505 i stedet for, da G20 var svær at få fat på i øjeblikket (lyder mærkeligt :D) og at forskellen er minimal, samsungs er flottere (design), tyndere, har nogle ekstra features osv.

Jeg må sige at jeg var overrasket over billedkvaliteten, men jeg har nu tænkt over, når man alligevel er oppe i det budget, kan det så betale sig at gå videre og købe 7705 i stedet for? Er billedkvaliteten meget bedre?

Og det har så ledt mig videre, hvordan er samsungs 7705 og 6505 i forhold til hinanden og i forhold til Pana V20 og VT20?

- hvordan er samsungs 3d vs Panas 3d?

- dog er jeg ligeglad med 3d, men hvis billedkvaliteten er meget bedre på 3d-tvene kan man jo lige så godt købe dem :)

Og hvilken skærm er absolut bedst blandt de fire? :)

Jeg håber i vil hjælpe mig, da det ikke har lykkes mig at finde test på alle fire modeller, og det er ikke mange butikker der har VT20 og V20 hængende.

- Mikkelsen
Mikkelsen04 skrev:Hej :)

Jeg er på jagt efter et nyt tv, og var i en expert forleden dag, jeg sagde at jeg ville se på Pana G20, men sælgeren ville anbefale C6505 i stedet for, da G20 var svær at få fat på i øjeblikket (lyder mærkeligt :D) og at forskellen er minimal, samsungs er flottere (design), tyndere, har nogle ekstra features osv.

Jeg må sige at jeg var overrasket over billedkvaliteten, men jeg har nu tænkt over, når man alligevel er oppe i det budget, kan det så betale sig at gå videre og købe 7705 i stedet for? Er billedkvaliteten meget bedre?

Og det har så ledt mig videre, hvordan er samsungs 7705 og 6505 i forhold til hinanden og i forhold til Pana V20 og VT20?

- hvordan er samsungs 3d vs Panas 3d?

- dog er jeg ligeglad med 3d, men hvis billedkvaliteten er meget bedre på 3d-tvene kan man jo lige så godt købe dem :)

Og hvilken skærm er absolut bedst blandt de fire? :)

Jeg håber i vil hjælpe mig, da det ikke har lykkes mig at finde test på alle fire modeller, og det er ikke mange butikker der har VT20 og V20 hængende.

- Mikkelsen
VT20 er sat til reference når vi snakker 3d - Samsungs er ikke blevet testet endnu, så derfor reelt umuligt at udtale sig om.

V20 er stort set samme tv som VT20 bare uden 3d. VT20 har en anden phosphortype en V20.

Igen svært at sige noget om Samsungs billedekvalitet, men kommer de tilnærmelsesvis tæt på sidste års modeller ja så bliver det mere end spændende...
Af Mikkelsen04
Lyder jo super :)

Tilnærmelsesvis tæt på sidste års modeller?
- skulle det ikke være meget bedre end sidste ård modeller?
Jeg ved jo at Panasonics skærme er blevet meget bedre end sidste år, så hvis samsung skal følge med - så skal de vel også være meget bedre? :)
Af akanhjo
Hvis du bare bruger lidt tid på siden og forumet så vil du hurtigt finde ud af hvordan modellerne står i forhold til hianden og enekltvis... PsC7705 tilbagemeldingerne siger at den skulle være bedre end b855 og med flere features.
Af Mikkelsen04
akanhjo skrev:Hvis du bare bruger lidt tid på siden og forumet så vil du hurtigt finde ud af hvordan modellerne står i forhold til hianden og enekltvis... PsC7705 tilbagemeldingerne siger at den skulle være bedre end b855 og med flere features.
Hmm, synes jeg har ledt og ledt, men altså, hvordan C7705 er i forhold til 855 hjælper mig ikke meget, da det eneste jeg ved er at 855 skulle være det bedste tv sidste år, bedre end panasonics topmodeller.

Men jeg ved også at panasonic har forbedret sig meget i år :)
Af Mikkelsen04
Har læst hele tråden, og må sige at C7705 lyder virkelig lækkert, men det hjælper mig stadig ikke hvordan det er i forhold til V20 :(

Men ellers tak for linket :)
Af akanhjo
de nye top modeller fra pana vt20 v20 bliver netop nu brugt som reference andre stder på den bedste billedekvalitet, eller som bedste tvv på markedet pt... de er naaajs og der er self forskel immellem samsung og pana.. valge tburde ikke væer så svært. ;)
Af Mikkelsen04
NÅr du siger sådan lyder det som om at V20 bliver mit næste tv :D
Af Leviathan
akanhjo skrev:de nye top modeller fra pana vt20 v20 bliver netop nu brugt som reference andre stder på den bedste billedekvalitet, eller som bedste tvv på markedet pt... de er naaajs og der er self forskel immellem samsung og pana.. valge tburde ikke væer så svært. ;)
Hvorfor burde det ikke være så svært? Ingen af de steder, hvor de har testet VT20 eller V20 har de også testet Samsungs top plasmamodeller. Det er jo ikke en selvfølge, at der er forksel, sidste år lå de side om side...
Af Leviathan
Mikkelsen04: Jeg ville nok vente til der kommer ordenlige tests af Samsungs plasmaserie fra i år, før du beslutter dig. Det er hvad jeg selv gør. Valget for mig står også mellem VT20 og PS50C7705. Lige nu helder jeg mest til Samung'en, men alt kommer an på tests fra de seriøse steder, som ikke har testet Samsung'en endnu
Af akanhjo
Jaa ok, valget er ikke "nemt" hvis man er hys. Men hvis man ved hvad man går efter og gerne vil have så er valget åbenlyst for mig. Jeg vil selv have samsungen frem for panaen netop på grund af designet og så er billedet stadig godt på samsungen. Jeg bryder mig bare ikke særlig meget om panaen, eller deres 3d briller... Som du selv siger så er der ikke nogen bærende tests endnu, men dem der er er gode indicier.
Af Mikkelsen04
Hmm okay, kan godt være jeg skal vente, for designet på samsung er virkelig flot :)

Men, jeg snakkede med en sælger i expert, hvor de har C7705 og VT20 på udstilling, han sagde at panasonics skærme er de bedste - også V20.
- og det er selvfølgelig ikke kun set fra de indstillinger i butikken.

Men må godt nok sige at det er svært, for er forskellen så stor at den "normale" dansker kan se forskel? :D

Men i øjeblikket hælder jeg mest til V20, efter al det jeg har hørt, men jeg vil vente som i siger, og evt finde et sted hvor jeg kan se dem :) - og så købe det rigtige :D
Af Sopasam
Leviathan skrev:Mikkelsen04: Jeg ville nok vente til der kommer ordenlige tests af Samsungs plasmaserie fra i år, før du beslutter dig. Det er hvad jeg selv gør. Valget for mig står også mellem VT20 og PS50C7705. Lige nu helder jeg mest til Samung'en, men alt kommer an på tests fra de seriøse steder, som ikke har testet Samsung'en endnu
Vil du være rar at oplyse en ikke så inkarneret bruger, hvad du betrager som seriøse steder. Flatpanels er naturligvis en af dem, men der er åbenbart flere.

P.f.t.