Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alfa
Torben Rasmussen skrev:
Alfa skrev:
Torben Rasmussen skrev:Nej, du kan ikke umiddelbart skille panelet ad uden risiko for aldrig at få det samlet rigtigt igen. Du skal ind bagfra skærmen og have alle lagene skilt ad.

Jamen det er da genialt, når nu det er et kendt problem, at man sådan gør sig umage for ikke at gøre det servicevenligt
Nu er der relativt få ting der er så lukkede at de kan holde tordenfluer ude, så jeg mener ikke det er fair at klandre producenten for at de ikke har gjort det muligt at skille panel-enheden ad. TVet er jo heller ikke vandtæt, så du skal også lade være med at spilde vand på den ;)

Jamen jeg har jo også selv puttet tordenfluerne derind - det siger sig selv
Af eileddie
Ja så er der også 7-8 stk. i mit 55" ES8005 fra Elgiganten.. :-(
Af Alfa
eileddie skrev:Ja så er der også 7-8 stk. i mit 55" ES8005 fra Elgiganten.. :-(
For at spare andre for ærgerlsen, kan jeg oplyse, at jeg har været i kontakt med både Samsung og Bilka, der begge fraskrev sig ethvert ansvar ifm. netop denne fejl. Jeg har valgt ikke at handle i Bilka længere og jeg køber aldrig mere et Samsung produkt.
Af eileddie
Har lige snakket med Elgiganten, og sagde at jeg havde sorte prikker på min skærm. Han spurgte om det var en Samsung skærm, så det er åbenbart meget normalt!! Men blev sendt videre til Samsung support 70 70 19 70. Der kunne de meddele mig at garantien ikke dækkede farvede pixelfejl, kun hvide. Det var blevet ændret for ca. et par år siden. Aldrig mere Samsung!!
Af Snurrerundtlyd
BrianH skrev:De er jo bindegale!

Det lyder som om sydkoreanske tordenfluer er noget nye købere altid skal undersøge sit tv for, inden fortrydelsesretten udløber...
Fortrydelsesret har man normalt kun når man handler på nettet / pr. postordre.

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/ ... ydelsesret
Har du fortrydelsesret?

Når du handler i en fysisk butik har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Her er det helt op til sælgeren, om han vil tage varen tilbage. Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave sine egne regler.
Af eileddie
Så fik man da lige en opringning fra Elgiganten i går kl. 16:00. Det hele går meget lettere når man kører sin klage igennem Forbrugerklagenævnet. Nu kan jeg få alle mine 18999,- kr. som jeg betalte sidste sommer :-)