Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
jones31 skrev: Alle kæder burde tilbyde kunden og få sit tv kalibreret for et beløb inden de for det med hjem.

Hvis vi taler om hvordan verden "burde" være, så burde producenterne lave tv'ene så det ikke var nødvendigt. Men alt er jo et spørgsmål om hvad man kan få forbrugerne til at betale for. Og desværre er det sådan at jo billigere et produkt folk køber, jo mindre penge vil de give for servicen omkring det.
Af Otto J
bleed_blue skrev:Jeg har flere gange hørt om, at butikkerne bevidst indstiller et tv ringere end andet som står placeret ved siden af, således at det tv med den største avance tager sig bedre ud. Jeg skal ikke komme med konkrete beskyldninger, men det er da en tanke der er værd at tage med, når man kigger på udstillings-tv i butikkerne.
Jeg tror det er meget sjældent. I langt de fleste tilfælde er de indstillet fuldstændigt tilfældigt, dvs. sådan som ham der sidst havde fingre i fjernbetjeningen tilfældigvis fik det indstillet. Hvis man er "heldig" så har butikken en samvittighedsfuld medarbejder der nulstiller til fabriksindstillingerne jævnligt.
Af Otto J
Rasmus Larsen skrev:
Plasma-tv har også en del problemer med at gengive forskellige frekvenser. Se blot "50 Hz bug", som nogen er ved at gå i selv spåner over. I praksis er plasma måske mere fleksibel på det punkt, men i praksis er der også masser af problemer.
Man kan vel opsummere det til at der er forskel på hvad der kan lade sig gøre, og hvordan det i praksis er udført...
Af lgowner
Otto J skrev:Jeg tror det er meget sjældent. I langt de fleste tilfælde er de indstillet fuldstændigt tilfældigt, dvs. sådan som ham der sidst havde fingre i fjernbetjeningen tilfældigvis fik det indstillet. Hvis man er "heldig" så har butikken en samvittighedsfuld medarbejder der nulstiller til fabriksindstillingerne jævnligt.
på LG skærme sættes den i demo mode, så vil den returnere til standard indstillinger efter indstillinger ikke ændret over en periode, så selv uden remote, vil den benytte standarden LG har valgt.

ved ikke om det gælder andre demo modeller, har set philips også tilbyder sådanne setup.

enten er det den erfarne medarbejdere som vælger det demo setup på skærmen, eller også som du siger en standard de måske nulstiller et par gange , eller måske aldrig roder med.