Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er yderst svært at få det anerkendt som en fejl. Nogle siger også, det "bare" er retention, og at burn-in ikke længere forekommer. Men når det er dage, uger eller måneder om at forsvinde, er jeg ret ligeglad med, hvad det kaldes.
Jeg ville nok købe en 2013 model istedet. Det forlyder, at der er mindre retention på dem, men det er nok for tidligt helt at tro på det. Ihvertfald for tidligt til, at jeg tør ovenpå alle de problemer, jeg havde med VT50. Og DFC, der generede mig meget skulle også være reduceret på de nye.
Af CJMK
Jeg er enig med "edinger"

Har selv et VT50 (50") og desværre har det både retention og burn-in. Retention er fra alle tv loger (Yousee stor pakke) Det vil sige, at der er fyldt med loger i 3 hjørner på skærmen:-(

En del forsvbinder ved brug af "rullebjælke" funktionen i 10-20 timer - surt. Desværre er der en del logoer som må anses som burn-in. Har prøvet op til 40 timers "rullebjælke" funktion + alm. tv på andre kanaler uden at det har givet forbedringer.

Har selv været ude i div. Panasonic centre som påstår at der ikke er denne slags problemer! Enten kender de ikke selv til deres egne produkter og ellers vil de bare ikke erkende problemet!

Mit VT50 er til service på 7. uge og jeg har endnu ikke fået en teknisk afklaring!!!!! (Ønsker ikke at oplyse hvor)

Det positive er, at jeg også har to ST50 (42") uden et eneste problem:-) Begge to kører perfekt.

Har bare ikke lyst til LED,,,,,,,endnu - Der er jo mange andre problemer.
Af bantam
zappedronningen skrev: Jeg ville nok købe en 2013 model istedet. Det forlyder, at der er mindre retention på dem, men det er nok for tidligt helt at tro på det. Ihvertfald for tidligt til, at jeg tør ovenpå alle de problemer, jeg havde med VT50. Og DFC, der generede mig meget skulle også være reduceret på de nye.
Jeg har set et VT60 og kunne konstatere, at niveauet DFC ikke er mindsket i forhold til tidligere års modeller.
bantam skrev:
zappedronningen skrev: Jeg ville nok købe en 2013 model istedet. Det forlyder, at der er mindre retention på dem, men det er nok for tidligt helt at tro på det. Ihvertfald for tidligt til, at jeg tør ovenpå alle de problemer, jeg havde med VT50. Og DFC, der generede mig meget skulle også være reduceret på de nye.
Jeg har set et VT60 og kunne konstatere, at niveauet DFC ikke er mindsket i forhold til tidligere års modeller.

Øv :(( . Det siger de ellers i ejertråden på AVforums. Og det samme gør anmelderne. Dog er der et par stykker i ejertråden, der stadig nemt kan spotte det. Så det kan jeg nok desværre også :(( .
Af wMikkel
Jeg ved nemlig ikke om jeg skal tage et Panasonic VT50 i 55' for 13k.
Eller et Samsung Samsung PS60E6500 til 12k.

Har aldrig haft Panasonic, men jeg frygter jo det værste med alt det man hører.
Af PeterD
Nææ..

Nu vil jeg hverken sige for eller imod...

De fleste herinde kender min holdning, og JO Panasonic skærme har måske let(tere end andre skærme) ved at få burn in.

MEN...De leverer stadig en billedekvalitet som (næsten) er i en klasse for sig selv..Nå'e nej. Det var også Pioneer..og man slukker vel skærmen når man går i seng?

Ens hoveddør lader man jo ikke stå åben, når man går på arbejde..

PS. Sidste gang jeg hyggede med kæreste sprang kondomet. Betyder det jeg aldrig skal bruge kondom igen, i bar frygt for det går galt igen...

Det bliver en dyr omgang på længere sigt...

Dette er hverken et hånende eller nedværdigende indlæg. Det er bare ment som en reminder om at ingen skærm er perfekt. LED har f.eks. "backlight bleed"...

Måske er jeg bare heldig med min skærm? Men så kan jeg nyde et forhold mellem pris og kvalitet som kun de færreste producenterne er i stand til at levere..

OG HUSK NU FOR S.... AT KØRE BREAK IN I STARTEN. MAN GIVER JO HELLER IKKE EN KOLD BILMOTOR 5000 OMDREJNINGER FRA STARTEN AF...ELLER..?
Af Fredtoft
zappedronningen skrev:
bantam skrev:

Øv :(( . Det siger de ellers i ejertråden på AVforums. Og det samme gør anmelderne. Dog er der et par stykker i ejertråden, der stadig nemt kan spotte det. Så det kan jeg nok desværre også :(( .
Jeg ville tage Bantams vurdering over enhver anmeldelse, og begejstrede nye ejere som ikke ser fejl på deres TV :)

Jeg er dog ikke enig i at der ikke er sket en forbedring siden sidste års modeller. Mit indtryk er at der er en reel forskel i DFC afhængig af den sub field opdatering skærmen opererer med. Mit bedste bud er at ST60 har DFC på niveau med hvad vi så på VT50 sidste år, og at VT60 nok er mindsket en smule sammenlignet med VT50.

Det ændrer dog ikke ved at det stadig er tydeligt at se, hvis man er følsom over for den slags, og stadig er den største svaghed ved Panasonics plasmaer i mine øjne.

I øvrigt kan du desværre roligt regne med at 60-modellerne har lige så meget risiko for burn-in som 50-modellerne. Jeg har allerede set de første ST60 skærme med (mindre grad af) permanent indbrænding.

Med korrekt break in kan man dog minimere risikoen rigtig meget.
Af CJMK
MigSelv skrev:
wMikkel skrev:Jeg lever lige en gammel tråd op.

Jeg står og vil købe et VT50, men efter denne tråd så frygter jeg virkelig at jeg vil ud og spendere så mange penge i en skærm der kan får disse burn-ins.

Har læst lidt om de forholdsregler man kan tage sig, men skulle burn-in komme er det vel en reklamation som forhandleren må tage sig af, og i sidste ende tage købet retur hvis fejlen ikke kan afhjælpes.

Man hvad synes i? En VT50 demo model uden burn-in til 12999 der har stået i 1½ måned.
Hvis burn in opstår, er det sædvanligvis ikke en berettiget reklamationssag. Dette er der redegjort for på side 2 i manualen.
PeterD skrev:Nææ..

Nu vil jeg hverken sige for eller imod...

De fleste herinde kender min holdning, og JO Panasonic skærme har måske let(tere end andre skærme) ved at få burn in.

MEN...De leverer stadig en billedekvalitet som (næsten) er i en klasse for sig selv..Nå'e nej. Det var også Pioneer..og man slukker vel skærmen når man går i seng?

Ens hoveddør lader man jo ikke stå åben, når man går på arbejde..

PS. Sidste gang jeg hyggede med kæreste sprang kondomet. Betyder det jeg aldrig skal bruge kondom igen, i bar frygt for det går galt igen...

Det bliver en dyr omgang på længere sigt...

Dette er hverken et hånende eller nedværdigende indlæg. Det er bare ment som en reminder om at ingen skærm er perfekt. LED har f.eks. "backlight bleed"...

Måske er jeg bare heldig med min skærm? Men så kan jeg nyde et forhold mellem pris og kvalitet som kun de færreste producenterne er i stand til at levere..

OG HUSK NU FOR S.... AT KØRE BREAK IN I STARTEN. MAN GIVER JO HELLER IKKE EN KOLD BILMOTOR 5000 OMDREJNINGER FRA STARTEN AF...ELLER..?
Suk O_O Du har stadig ikke fattet en brik.
Brugeravatar
Af edinger
zappedronningen skrev: Suk O_O Du har stadig ikke fattet en brik.
Det er sikkert ganske velmenende fra PanaPete's side. Med det bliver unægtelig trættende i længden.
Senest rettet af edinger 18 apr 2013, 17:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
edinger skrev:
MigSelv skrev: Suk O_O Du har stadig ikke fattet en brik.
Det er sikkert ganske velmenende fra PanaPete's side. Med det bliver unægtelig trættende i længden.
Imponerende at jeg kan citeres for en kommentar, jeg ikke har skrevet.
PeterD skrev:

Måske misforstår jeg dit indlæg, men jeg synes netop ikke, at Panasonic er bedre end andre mærker, hvad bygge- og komponentkvalitet angår. Deres meget store afvigelser ift. støj og rentention/burn-in viser, at de har sparet på kvalitet for at holde prisen nede (ligesom stort set alle andre mærker gør i samme prisklasse). Det som frustrerer mange er, at PAnasonic netop på støj og rentention tidligere var blandt de bedste!

Jeg er MEGET interesseret i at høre flere betragtninger fra Fredtoft og Bantam! Hvor er forbedringerne i VT60 kontra VT60, og er der overhovedet en forskel på GT60 og VT60, hvad angår billedkvalitet?
Brugeravatar
Af MigSelv
edinger skrev:
MigSelv skrev:Imponerende at jeg kan citeres for en kommentar, jeg ikke har skrevet.
Jeg ved, hvad du tænker... 8)
Ændrer ikke på, at zappedronningen skrev kommentaren.