Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

@dtpieper:

Intet suspekt.

5-tallet indikerer -- som alle tidligere år -- at her er tale om en dansk (nordisk) model. Ligesom H7005/H7000, H8005/H8000 m.v.

Det er samme skærm.
@edinger

tak for svaret.
Ibetragtning af at 6410 er ca. 1.500 kr. billigere end 6415, kan man vel godt forvente lidt mere i pakken. Eller at det i det mindste er gennemført, at det købte produkt fremstår som den model, man er blevet stillet i udsigt?
@dtpieper:

Jeg ved ikke helt, hvad du hentyder til.

Skærmene bør være 100 % identiske. Med undtagelse af på tuner-siden, hvor der -- igen helt som vanligt -- kan forekomme afvigelser. Netop fordi skærmen uden "5" ikke er lavet til det danske marked.

Hvad angår billedkvalitet og features bør der være et 1:1 match.
Af dtpieper
@edinger

Jeg mener måske bare, at hvis jeg kunne ha' sparet 1.500.- på at købe en 6410'er et andet sted end Elgiganten, så ville jeg have foretrukket det (selvfølgelig forudsat, jeg kunne modtage danske signaler).

Og omvendt: hvis de to modeller vitterlig er identiske og lige gode samt at tuneren ikke spiller nogen rolle, så behøver jeg ikke være efter Elgiganten for, at de skal afklare mystikken omkring modelnummeret.
Af red_martians
dtpieper skrev:@edinger

Jeg mener måske bare, at hvis jeg kunne ha' sparet 1.500.- på at købe en 6410'er et andet sted end Elgiganten, så ville jeg have foretrukket det (selvfølgelig forudsat, jeg kunne modtage danske signaler).

Og omvendt: hvis de to modeller vitterlig er identiske og lige gode samt at tuneren ikke spiller nogen rolle, så behøver jeg ikke være efter Elgiganten for, at de skal afklare mystikken omkring modelnummeret.
Det er ret sikkert samme skærm. Men vær opmærksom på at firmwaren kan være unik og rettet mod det skandinaviske Market. Der kan være ting som at DR tv understøttes. Så skærmene kan være ens undtagen softwaren.
Af deedee_d
Jeg sad også og lurede på de to modeller og nåede frem til, at der kan være problemer hvis man købte 6410 med at modtage visse danske signaler. Desuden ved jeg heller ikke, hvor nemt det er at få byttet/reklamation hos firma som alternate (evt. tjek deres andre landes trustpilot). Jeg ville gerne betale 1500 ekstra for at være sikker på jeg kan benytte min garanti.

Mon ikke bare det er fælles emballage de bruger og så labler 6415 på dem til Elgiganten, selvom det virker lidt fesent? Stadig vildt de i Elgiganten har eneret på den model, da det virker som 2014s bud på f6515 - de kan jo frit diktere prisen så og mon ikke de 1500 kr afspejler dette.

Jeg endte selv med at bestille f6515 i går da wupti pludselig havde minus 20% søndagstilbud på samsung skærme.

Redigeret:

I øvrigt kunne jeg også se, at der stod f6510 på kassen, men jeg kan godt se det kunne have været bøvlet, hvis software ikke var klar som den var på 6515 - yousee og alt var lige til at vælge så tog 5 min at komme godt igang.