Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juggle
Jeg har lige anskaffet mig et nyt LG Sl8500, som jeg er meget glad for. Men når jeg sætter volumen ned på minimum (1), så kan jeg hører en susen bag skærmen. Den bliver ikke højere når jeg skrurer op, men er mere konstant. Jeg vil derfor højere om andre ejere af Sl8500 har oplevet det sammen, og om det er noget man bare skal finde sig i eller sende det tilbage?

Susen er ikke noget der irriterer mig sønderligt, men er lidt træls, når lydstyrken falder.
Af pipper
Juggle skrev:Jeg har lige anskaffet mig et nyt LG Sl8500, som jeg er meget glad for. Men når jeg sætter volumen ned på minimum (1), så kan jeg hører en susen bag skærmen. Den bliver ikke højere når jeg skrurer op, men er mere konstant. Jeg vil derfor højere om andre ejere af Sl8500 har oplevet det sammen, og om det er noget man bare skal finde sig i eller sende det tilbage?

Susen er ikke noget der irriterer mig sønderligt, men er lidt træls, når lydstyrken falder.
Der er andre der har dette problem. Jeg læste om det igår. Kan desværre ikke huske hvor. Men prøv at søge på modellen herinde, så kan det være her heg har læst det.
Af Juggle
Ja, jeg har fundet ham, som også har oplevet problemet, men jeg synes ikke rigtigt om det besvarer, om det er et generelt problem, eller om det bliver bedre ved at leverer det tilbage?
Af Reonekot
Der har vidst været mere end en der har beskrevet det problem herinde. Personligt har jeg ikke oplevet det på mit 42SL8500, selvom jeg tit ser fjernsyn på lavt lyd niveau. (Bor dog i by, så der er nok lidt mere baggrundstøj end "på landet".)
Af Juggle
Nu bor jeg også i Århus så tror ikke det er derfor. Hvis du skruer lyden ned på niveau 1, kan du så hører noget skratten bag tv'et?
Af Juggle
Når det kun er når lyden er på, at støjen kommer, er jeg ret sikker på, at det er tv'ets højtalere, den er gal med. Så derfor vil jeg også lige høre, om du bruger tv'ets højtalere, eller om du har nogle eksterne sat til?
Af Reonekot
Jeg benytter de interne højtalere indtil videre. (Har ikke besluttet hvad jeg vil have af eksterne endnu...)

Nu når jeg virkelig hører efter, så kan jeg faktisk godt hører det. Lyder lidt som susen på en FM radio i baggrunden af lydbilledet, hvis der ikke "foregår" for meget i lyden. Det er også lidt som om det svinger afhængigt af om der bliver snakket osv. Sjovt nok forsvinder det mellem kanal skift.

Så jo jeg har vist det samme "problem", men jeg havde nok aldrig selv lagt mærke til det. (Nu skal det nok passe at jeg lægger mærke til det hele tiden... ;))
Af BN
Jeg har også et 8500. Prøvede at sætte lydniveauet ned til 1, men kan ikke høre noget der minder om mislyd.. Måske mine øre bare ikke er fintfølende nok.
Af claudie80
Juggle skrev:Jeg har lige anskaffet mig et nyt LG Sl8500, som jeg er meget glad for. Men når jeg sætter volumen ned på minimum (1), så kan jeg hører en susen bag skærmen. Den bliver ikke højere når jeg skrurer op, men er mere konstant. Jeg vil derfor højere om andre ejere af Sl8500 har oplevet det sammen, og om det er noget man bare skal finde sig i eller sende det tilbage?

Har samme problem, men jeg synes kun at jeg lægger mærke til det når jeg lige har tændt for fjernsynet. Jeg ser normalt fjernsyn ved lydstyrke 5 eller derover og der generer det ikke.
Af Juggle
Det er måske bare et generalt problem. Det kan vel løses ved at sætte nogle andre højtalere til.