Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Jeg ved at dette spørgsmål, er et meget individuelt et og det kommer meget af på hvor meget man er villig til at bruge for lækker isenkram.

Men jeg er en nogenlunde-fattig studerende, der elsker at se film så det giver kuldegysninger, og spille ps3 med venner. så fandt jeg ud af, at mit gamle billedrør B&O fjernsyn ikke imponere eller giver den store kuldegysninger i film mere.

Det skal lige siges, at jeg er villig til at smide 18k efter et fjernsyn, hvis det er noget man kan have i lang tid og stadig kan følge med i mange år.

Mit spørgsmål er: Jeg har kigget på en enormt dyr model som samsung es8005 (55 tommer) som koster de 18k og har fået top-karakter i meget. Er det værd at smide så mange penge i et så lækkert fjernsyn, eller vil det blot efter 2 år gå hen og være et fjernsyn der ikke rigtig har den store værdi mere?

Tusind tak for alle respons :)

Undskylder på forhånd hvis det er det forkerte forum jeg har indsat dette i?
Abubu skrev:Jeg ved at dette spørgsmål, er et meget individuelt et og det kommer meget af på hvor meget man er villig til at bruge for lækker isenkram.
Ja.
Abubu skrev:Vil UE55ES8000 blot efter 2 år gå hen og være et fjernsyn der ikke rigtig har den store værdi mere?
Nej.
Af sokken
Jeg har en VT20 som jeg købte for mere end 2 år siden og den gav jeg 18 for og den er jeg stadig meget glad for
Senest rettet af sokken 12 sep 2012, 18:41, rettet i alt 1 gang.
Af Abubu
Fedt svar :)

Meningen med dette spørgsmål er bare, om det gir mening at investere i et virkelig dyrt og måske stort fjernsyn som har fået virkelig gode anbefalinger. Have de forhåbninger om at det holder i mange år og at det er et fjernsyn der ikke bare forældes med det samme, da teknologien bare boomer afsted :)
Brugeravatar
Af edinger
Hvis spørgsmålet er, om TV'et — som monitor at forstå — vedbliver at være kvali'vare, også udover de første par år, er svaret ja.

Det samme er dog ikke nødvendigvis tilfældet, hvad angår tunere, features og andet indbygget lir.
Af Abubu
Kan du anbefale et godt fladskærm der er rigtig godt til gaming og film?

Budget på 18k
Brugeravatar
Af edinger
ES8005, som du selv foreslår, er et udmærket valg, jf. 'Købsanbefalingerne' (link) — med de fordele og ulemper, som nu engang knytter sig til en skærm med et LED-LCD-panel.
Af x99gump
Samsung PS64D8005, til 15k, kunne være en mulighed:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D8005.html

Gav for ca. 1,5 år siden 18k for modellen tidligere, C7705, og har ikke fortrudt et øjeblik! Sidder stadig en gang i mellem og tænker at det bare var et godt køb! (B
Især når man er på besøg hos familie og venner og sidder og kigger på deres 40" "lille" tv :p
Af Abubu
Er es8005 primært dyrt fordi det er led eller hvordan hænger det sammen at det koster så mange knaster?
Brugeravatar
Af edinger
At den er dyrere end den tilsvarende plasmamodel, E8005, eller sidste års D8005, som x99gump linker til, skyldes ganske rigtig, at LED-belyste LCD-skærme har en højere kostpris end plasmaskærme.

Hvilket for så vidt blot bidrager til den store undren over folks hyppige (passive) fravalg af plasma.
Af Mysen
Ret skal være ret, der følger også en 7" galaxy tab med LED'en, som er en glimrende fjernbetjening, hvis man bruger XBMC og har forstærkeren på netværket også.

Tab'en koster dog ikke 10.000 i løssalg, som er den pris,der skiller to store Samsung topmodeller...
Af PeterD
"Nogenlunde-fattig studerende" og så smide 18K efter et tv..... ;;)

Får man så meget i SU nu om stunder... :p

Bare Husk:

Stue med MEGET sollys/lys direkte på skærmen UDEN mulighed for at trække for/persienner=LCD/LED...

Mulighed for at gøre stue relativ mørk. Ingen generende genspejl fra vinduer etc.=Plasma....

By the way: Du kan også få meget godt for 6-7K, dog sikkert ikke lige 55", men skal det være så lad det være!! Bare husk på at med så meget andet elektronik falder priserne meget hurtigt på 1 år og især på de store skærme...men du bestemmer over dine penge..
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:"Nogenlunde-fattig studerende" og så smide 18K efter et tv..... ;;)
Hehe... Ja, det studsede jeg også over.

Det ku' være, man sku' begynde at læse igen 8)
Abubu skrev:Men jeg er en nogenlunde-fattig studerende,
Det skal lige siges, at jeg er villig til at smide 18k efter et fjernsyn,
hvis ovenstående som andre også bed mærke i, er korrekt, så skal du efterfølgende lægge mærke til andre købers svar, og uden erfaring med et nu og her salg. om du kan leve med den devaluering af produktets nypris værdi skulle nok være muligt når du som studerende kan lægge de 18k for dette.

Bedste eksempel er lg skærmene som jeg selv har fulgt nypriser på, og tendensen ser du over hele rækken på forskellige prisniveau'r.
LG led skærme har været lanceret til priser omkring nogenlundefattig-priser omkring 14-15k og året efter, så får du den til fattig-prisen 8K, så du skal nok regne med at tabe de først 30-40% på det indkøb.
men dertil ikke sagt at skærmen ikke holder de næste 5 år, det er dog usandsynligt du vil beholde den så længe da udviklingstendens er at vi skifter elektronik oftere end vi burde lige pt.

om den kun skal holde studie tiden, og du efter 3/5 år køber en ny model til 18k, så er det måske godt givet ud. Hvis du har alt den tid til at nyde din store skærm, udover alle studie timerne, så er det vel også et ok valg.