yakken skrev:muttleydk skrev:Når man skriver responstid, så forventer man som forbruger at det er den tid der går fra man sender et signal til skærmen, og til at den viser signalet..
Hvis dette er din forståelse af responstid, så er du allerede galt afsporet. Det er ikke dét responstiden angiver. Den angiver udelukkende hvor hurtigt krystallerne drejes.
muttleydk skrev:Skulle det være bare lidt fair, skulle de sgu angive MAX responstid.. og det være inc. inputlag.. Det var en brugbar info.. Det andet her er ikke en disse værd.
Disse angivelser ville da heller ikke være noget værd? På den graf jeg viser i mit link, er der én overgang der er meget meget langsommere end alle andre. Gør dette skærmen uanvendelig til spil? Nej, den er jo kun gyldig for en bestemt farvenuance og gennemsnittet ligger jo omkring 10 ms. Hvis du kun opgav den langsomste, så ville du som forbruger jo aldrig købe en skærm til spil - på trods af at den faktisk er ganske anvendelig til formålet.
Hehe, godt nok er jeg ikke ekspert, men heller ikke så dum.. Jeg siger bare hvad den normale forbruger tænker, dermed ikke sagt at jeg er inc.
Når jeg læser på diverse sites som Tweakop.dk hol.dk eksperten.dk osv osv, så kan jeg se den er helt gal med hvad det er folk siger.. folk sammenligner responstider som om de passede.. En anbefalede endda en IKKE at købe en skærm, hvis den var opgivet til 5 ms.. 2ms var det eneste der kunne bruges.. Det er jo det værste man kan gøre.. du kan nemt finde en skærm opgivet til 5ms, der egner sig langt bedre til spil end en opgivet til 2ms..
Og det er vel det forbrugerstyrelsen mener, kan godt se du ikke er meget for dem, men fortæl mig hvad responstiden overhovedet skal opgives for ? Du kan ikke bruge den til andet end at du med sikkerhed ved at hvis den er 2-5ms, så er det et TN panel.. Men at eneste brugbar info fra ordet responstid er Paneltype, er galt..
Det er næsten lige meget hvad du ser af information i butikker, det er ikke brugbart overhovedet. Det handler om at sælge, frem for at vise hvad man egentligt sælger.. og det er til grin..
Ved Kamrera er det antal Mega Pixels der vises, når der skal sælges, men der er på ingen måde nogen garanti for at et 10 Mega pixel kamera tager bedre billeder end et på 5 mega pixels..
Ved anlæg er det mange watt der sælger, igen ingen garanti for noget...
Ved computersalg er det tit man ikke skriver hvilket grafikkort der er i maskinen, man skrive så og så mange MB grafik ram.. Og hvad siger antal grafik-ram om ydelsen ? Intet!
Jeg kan se du er ligeglad yakken, men jeg syntes efterhånden vi finder os i for meget lort.. Skriv sgu noget man kan bruge til noget, noget man kan sammenligne, ellers er det ikke en disse værd..
Klart at hvis man er professor og har 17 uddannelser at man kan bruge lidt af den angivet salgsinformation til noget, men hr og fru Jensen kan godt nok ikke bruge det til noget, andet end at købe katten i sækken..
-----
Og BrunoB>>
Du tror vel ikke at der sker en ændring i måden at informere på, med mindre det sker via lovændring.. ?
Der er ingen der vil fortælle sandheden, med mindre alle er tvunget til det via en lov.. Er der bare få producenter der vælger at skriver korrekte infos, så sælger de ikke noget, så forvent ikke noget brugbart, med mindre du stiller krav..