Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu var jeg lige i Elgiganten, for at se Panasonic G10 i virkeligheden, da det er på tilbud til 6999 som jeg synes er en rigtig god pris.
Forretningen viste samme prøvefilm på alle deres tv, og prøvefilmen var lavet af Philips. Sjovt nok var der en form for hakken på stort set alle tv som ikke var fra Philips! Selv G10 havde denne hakken, som var fuldstændig fraværende på et Philips 42PFL7674H der stod lige ved siden af.

Mit spørgsmål til jer er selvfølgelig om Philips kan producere en prøvefilm der yder bedre på egne tv end alle andres? Kan man forestille sig at Philips har lobbyet sig frem til at Elgiganten skal vise deres film på samtlige tv, og kunne man endda gå så vidt som at forestille sig at sælgerne bliver bedt om at slå en særlig indstilling fra/til på de TV som yder dårlig og hakker i Philips prøvefilm?

Jeg håber ikke jeg puster til et bål som ikke skal startes, jeg synes bare det var utrolig underligt at kun Philips TV havde et flydende billede i denne Philips prøvefilm!

vh Mikkel
Af xcardman
Ja desværre er det ikke helt løgn

selv en mand som åbenbart er super glad for phillips so ein ding fra DR.
har nævnte det også.

bare se anmeldelse hvor meget man skal indstille et phillips før det viser et nogenlunde billede. Samt phillips har en masse motion systemer indbygget som er slået til.
Rasmus har jo stort set slået dem alle fra.
de står alle out of box i Elgiganten, netop fordi phillips har indstillet dem til en wow effekt og ikke et ordenligt billede.
det har phillips også selv indrømmet.
Af steen_c
Mit spørgsmål til jer er selvfølgelig om Philips kan producere en prøvefilm der yder bedre på egne tv end alle andres? Kan man forestille sig at Philips har lobbyet sig frem til at Elgiganten skal vise deres film på samtlige tv, og kunne man endda gå så vidt som at forestille sig at sælgerne bliver bedt om at slå en særlig indstilling fra/til på de TV som yder dårlig og hakker i Philips prøvefilm?

det ovennævnte citat er noget sludder, har den person som har skrevet dettte nogen sinde været i elgiganten. på en fladskærms væg kan der stå mellem 15- 20 skærme, skulle personalet så indstile hver enkelt i forhold til en demo fra phillips. sludder og vrøvl, de er sat op til butiks indstillinger, og desuden har jeg set mange andre mærker end phillips. med selvsamme demo, klare sig ligeså godt, Sony KDL40z5500, kdlw405500, samsung ue40b6050,7070,8050, og 50b855. jeg kan nævne flere.
Af Jørgensen
steen_c skrev:Mit spørgsmål til jer er selvfølgelig om Philips kan producere en prøvefilm der yder bedre på egne tv end alle andres? Kan man forestille sig at Philips har lobbyet sig frem til at Elgiganten skal vise deres film på samtlige tv, og kunne man endda gå så vidt som at forestille sig at sælgerne bliver bedt om at slå en særlig indstilling fra/til på de TV som yder dårlig og hakker i Philips prøvefilm?

det ovennævnte citat er noget sludder, har den person som har skrevet dettte nogen sinde været i elgiganten. på en fladskærms væg kan der stå mellem 15- 20 skærme, skulle personalet så indstile hver enkelt i forhold til en demo fra phillips. sludder og vrøvl, de er sat op til butiks indstillinger, og desuden har jeg set mange andre mærker end phillips. med selvsamme demo, klare sig ligeså godt, Sony KDL40z5500, kdlw405500, samsung ue40b6050,7070,8050, og 50b855. jeg kan nævne flere.
Det er desværre sandt, dels at Philips producerer demomateriale som kører optimalt på deres egne TV, fordi deres butiksmode, passer til disse film, og dernæst så justerer personalet i Elgiganten forskelligt på produkterne, så dem med mest avance står bedst, og med den bedste placering. Prøv bare at spørg efter fjernbetjeningen til et af TV'ene på væggen, den får du ikke lov til at se og prøve dig frem med.
Af Qato
Hvis sælgerne i Elgiganten målrettet får efter at sælge Philips frem for et andet mærke er det mit bud at det skyldes deres provisionsordning.
Provisionen i Elgiganten er ikke baseret på hvor stor omsætning man genererer, men derimod på at sælge udvalgte produkter som har det største dækningsbidrag og dermid den største indtjening til kæden.

Det sætter naturligvis spørgsmålstegn hvor objektiv rådgivning man får.
Personligt ville jeg kunne "kigge" på fjernsyn hvor jeg selv kan få lov at medbringe materiale som kan sættes på.

På den måde har man et nogenlunde sammenlignings grundlag
Af Lafenear
Måske lidt OT, men når man starter et Philip op for første gang, har det så den indstilling ligesom Sony's der hedder Butik el. Hjemme?
Af noxity
Jørgensen skrev:Prøv bare at spørg efter fjernbetjeningen til et af TV'ene på væggen, den får du ikke lov til at se og prøve dig frem med.
Lige netop det med FB tror jeg nu mere, har noget at gøre med at de ikke vil have at folk piller alt for meget i menuerne, så de hele tiden bliver nødt til at resette TVene. Det ville blive et kæmpe arbejde, og hvis de ikke lige får det gjort med det samme, så kan det som kunden lige har leget med, jo være med til at få det TV til at se dårligere ud i forhold til alle de andre. Kunden kunne også slette kanaler etc, alt sammen noget som betyder at butikken skal bruge tid (penge) på at søge igen osv.

Derudover kommer også det, at de så ville blive nødt til at holde øje med FB, da kunder ellers kan løbe med denne, eller bare ligge den et eller andet sted. Derved bliver det et helved at holde styr på, og hvis den er væk når skærmen skal sælges som demo, så er det pludselig en merudgift til butikken på ca. 500kr.
Alt i alt, så giver det en masse ekstra arbejde, og næppe et mersalg, snare tværtimod. Bare fordi DU måske kan opføre dig ordentligt i menuerne, betyder jo ikke at alle de andre kan.

Hvad angår resten af tråden, så tror jeg at folk ligger alt for meget i det. Den sælger som der er blevet snakket med, ved måske ikke bedre. Og hvis alle TVene står med "out of box" indstillinger, og den omtalte model klare DEMOen meget bedre end alle de andre. Så er det vel meget logisk at han anbefaler den, hvis han nu har tilbud på den.
Af noxity
Det er for let at være efter butikken for dårlig service, når du alligevel køber dit TV på nettet.
Af jambazz
xcardman skrev:Ja desværre er det ikke helt løgn

har nævnte det også.

bare se anmeldelse hvor meget man skal indstille et phillips før det viser et nogenlunde billede. Samt phillips har en masse motion systemer indbygget som er slået til.
de står alle out of box i Elgiganten, netop fordi phillips har indstillet dem til en wow effekt og ikke et ordenligt billede.
Interessant, men vil du så mene at de andre TV som ikke viste filmen flydende i Elgiganten rent faktisk KAN vise filmen flydende, blot man indstiller visse ting? Fordi ellers så lader det da til at Philips har en anden(bedre) teknologi?
Af jambazz
noxity skrev: Hvad angår resten af tråden, så tror jeg at folk ligger alt for meget i det. Den sælger som der er blevet snakket med, ved måske ikke bedre. Og hvis alle TVene står med "out of box" indstillinger, og den omtalte model klare DEMOen meget bedre end alle de andre. Så er det vel meget logisk at han anbefaler den, hvis han nu har tilbud på den.
Du er gået totalt OT, der er ingen snak om en specifik sælger her, men snak om hvorvidt Elgiganten har en skjult agenda ved at vise Philips prøvefilm på samtlige TV, holdt op med det fakta at denne film vises flydende på netop.. Philips TV.
noxity skrev: Det er for let at være efter butikken for dårlig service, når du alligevel køber dit TV på nettet.
Don't assume what you don't know. Jeg var klar til at smide pengene på bordet i forretningen, som jeg skrev i mit oprindelige indlæg er 6999 en rigtig god pris for et G10.
Af Remmerboy
noxity skrev:Det er for let at være efter butikken for dårlig service, når du alligevel køber dit TV på nettet.
måske køber man tv'et på nettet, da servicen i butikken er så dårligt?
Af noxity
jambazz var slet ikke ment som et personligt angreb på dig, selvom det sagtens kunne virke sådan, når jeg nu læser det igen. :)

Var mere generelt til dem som udelukkende bruger butikkerne til udstillingsvindue, og så smider deres penge et andet sted. Jeg mener ikke at de har ret meget at klage over.

Ja der bliver lukket meget lort ud i den type af butik, men tror også man forventer for meget den netop en butik som Elgiganten, som sælger alt fra køleskabe til næsehårstrimmere. De kan ikke vide alt om alt.

Om de med vilje prøver at sælge Philips TV... Tror det ikke. Det skal siges at jeg aner intet om de interne forhold i Elgiganten, men tvivler på at de små folk på gulvet, føler sig presset til at sælge et bestemt produkt, hvis de selv mener noget andet.

Hvis man vil have ordentlig og personlig betjening, så gå i en specialbutik. Her ved de langt mere om de få produkter de sælger, men prisen er også herefter.
Af xcardman
jambazz skrev:
xcardman skrev:Ja desværre er det ikke helt løgn

har nævnte det også.

Interessant, men vil du så mene at de andre TV som ikke viste filmen flydende i Elgiganten rent faktisk KAN vise filmen flydende, blot man indstiller visse ting? Fordi ellers så lader det da til at Philips har en anden(bedre) teknologi?
De fleste lcd producenter bruger en masse motionsystemer og som giver et mere flydende billede.
Men synes snart panoreringer er noget overdrevet. Det er jo efterhånden blivet til den skærm med de bedste panoreringer også har det bedste billede. sådan hænger det bare ikke sammen.
Når jeg kører med pure på min 500M er der ingen motionsystemer overhovedet. dvd og blu-ray kører som det skal og min popcorn c200 viser 24p og 60hz programmer uden panoreringer problemer overhovedet.
Men ja nogle programmer fra tv2 og the voice musik video hakker. Men det er alså kilden og ikke mit tv.

Så min holdning til motionsystemer er at de skal slåes fra alle sammen,
et tv skal vise kilden som den nu engang er optaget.
Af xcardman
Remmerboy skrev:
noxity skrev:Det er for let at være efter butikken for dårlig service, når du alligevel køber dit TV på nettet.
måske køber man tv'et på nettet, da servicen i butikken er så dårligt?
fordi du ikke bliver klogere af se et tv i en butik, derfor har vi dette forrum. Test og folks erfaring hjemme i stuen.
så når nogen skriver et pan x10y er rigtig godt og der kun var en. Ja så skulle man måske lade være med at kigge på det.
men når snart 1000 på dette forrum synes det er godt, så går man nok ikke helt galt i byen.
Købte da selv mit pio 500M uden at have set et først og over nettet.
for med 100 lamper i en butik kan det være lige meget.