Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Ny firmwareopdatering fra LG der virker til
- Lcd-tv: serie **LH****, **LU****, **SL****, **LF****, **LG60**, **LG70**
- Plasma-tv: serie **PS70**, **PS80**, **PG40**, **PG60**, **PG70**

http://www.lg.com/pl/support/product/su ... t-profile# - scroll ned til det næstnederste link der hedder EU_ALL_01.57.66

Den opgraderer til version v. 03.65.00

Det eneste man skal gøre er at oprette en mappe der hedder LG_DTV på en usb-nøgle og så sætte den i tv'et. Derefter bliver opdateringen installeret.

Jeg har selv installeret den på LG 50PS8000 - og indtil videre ved jeg ikke hvad den gør. Jeg håber dog at den har løst nogle problemer med lyd og billede der ikke er helt synkrone til tider.
Af lasse123
passer denne opdatering også til lg 50 ps6500
Brugeravatar
Af Filip_kbh
- Plasma-tv: serie **PS70**, **PS80**, **PG40**, **PG60**, **PG70**
Så, nej den passer ikke til PS6500.
Af igel
Hej Filip_kbh

Findes der ikke et link med opdatering af software på en side med et vesteuropæisk sprog? Jeg har forgæves forsøgt at finde noget lignende på LG's hjemmeside og undrer mig, at de ikke linker til noget som helst angående dette.

Venlig hilsen
Igel
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Nej, desværre ikke. Det kan undre en at LG's hjemmesider på de forskellige sprog ikke viser det samme indhold.
Af blaller
Ser ud til at De' på Hifi-forum DE ( tyskland)Har en del problemer med den nye firmware 3.65.
Der er mange der skriver, at deres Digi-tuner bliver sat ud af drift med den nye firmware?
De' er i hvertilfælde nød til at Downgrade igen ( til v. 3.20 )
Nogen i DK? der kan bekræfte dette?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Min dvb-c-tuner virker fint med den firmwareopdatering.

Edit: Jeg kunne ikke søge nye kanaler på dvb-c så jeg var nødt til at downgrade firmware til version 3.20.
Senest rettet af Filip_kbh 07 dec 2010, 20:40, rettet i alt 1 gang.
Af Lars Kjelder
Jeg har opgrader med 3.65 på mit 47sl9500, men har stadig tekstproblemer på alt andet en DR1 via antenne.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Tekstproblemer? Har du ikke en knap på din fjernbetjening der hedder "subtitle"? Med den skulle du gerne kunne vælge undertekster på f.eks. Tv2 som modsat DR1 ikke har indblændet underteksterne i tv-billedet.
Af Kroghen82
Super at de endelig får lavet en opdatering.

Men indtil videre har det da ikke ændret noget overhovedet på mit 42SL8000.
Fedt med en opdatering som ikke laver nogen ændringer.

Havde da håbet man kunne vælge Danamrk som land ved kanalindstilling nu, men nej.
Heller ikke umiddelbart nogen ændring i EPG hastighed. Stadig mere eller mindre ubrugeligt.
Havde også håbet på at der var ændret ved at lysstyrken skrues fuldt op når man vælger EPG eller TEKST-TV, selvom man har en generelt lavere instilling.

Det er en ommer LG.
Tror det er sidste gang jeg vælger et LG tv
Af rothberg
Lars Kjelder skrev:Jeg har stadig tekst problemer. ANdre der har det ???????
Ja jeg har også problemmer med mit 50PS8000 TV. Det er specielt DR HD som taber nogle linier en gang imellem. Men også andre kanaler.

Nu efter at TV2 har skiftet til MPEG4 her den 11/1 2012 får jeg slet ingen under text på TV2.

Jeg har kontaktet LG's support i Danmark, og de fortæller at der er flere der har det samme problem. Supporten henviser til at det er et Boxer problem, og de vil udsende en opdatering til de berørte LG TV modeller.
hmmm, prøver at kontakte Boxer
Når jeg sætter Boxer´s ci modul i pcmcia slottet på tv´et, registreres modulet godt nok, men så er det også slut med glæderne. Herefter står der bare "Intet signal" på skærmen, og sort skærm. Tager jeg så modulet ud, så er alle kanaler tilbage, undtaget selvfølgelig Boxer´s kanaler. Hvis jeg laver en kanalsøgning med modulet indsat, så finder den heller ikke noget, men siger bare: "Kanallist tom". FEDT!!!! !:( !:( Tv´et kører med firmware 3.20... nogen andre med problemer, og Rothberg, hvad sagde Boxer? (hvis du altså kunne få fat i dem... har prøvet længe uden held!! GGRRRR)
Af lgowner
Kroghen82 skrev:Super at de endelig får lavet en opdatering.

Men indtil videre har det da ikke ændret noget overhovedet på mit 42SL8000.
Fedt med en opdatering som ikke laver nogen ændringer.

Havde da håbet man kunne vælge Danamrk som land ved kanalindstilling nu, men nej.
Heller ikke umiddelbart nogen ændring i EPG hastighed. Stadig mere eller mindre ubrugeligt.
Havde også håbet på at der var ændret ved at lysstyrken skrues fuldt op når man vælger EPG eller TEKST-TV, selvom man har en generelt lavere instilling.
det er desværre dig som må lave en ommer ;)
Du har købt et parallel importeret tv, og på skærme uden for norden, er de nordiske lande ikke muligt at vælge.

Dertil skal man ind i service menu og aktivere "nordicUI" og derfra vil man så kunne vælge Danmark, så du kan hvis du vil bruge service menu.

LG er vel i sin fulde ret til at slå Danmark fra i menu valg, når de ved at den model som sælges i DK ikke matcher dem i tyskland som eksempel, så derfor bliver Danmark slet ikke kunne vælges, og det er vel reelt nok.

Så du må bare tage ved lære ikke at købe parallel import mere.