Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er den (næsten) lykkelige ejer af et Sony KDL EX500.

Af en eller anden grund har jeg ikke længere lyd og billede fra den aktive kanal jeg er på, i øverste venstre hjørne af skærmen, når jeg befinder mig i den elektroniske programguide. Altså Picture in picture.

Da jeg har ikke har kunne finde TV2 (og stadig ikke har fundet den) har jeg forsøgt med mange forskellige opsætninger. Forskellige lande, netværks id, fuld og hurtig scanning osv osv. Jer er næsten helt sikker på at det virkede med picture in picture i pragramguiden, første gang jeg indstilelde skærmen, men nu virker det i hvert fald ikke, og jeg har forsøgt at gendanne fabriksindstillingerne flere gange uden held.

Har andre ejere af denne, eller andre Sony skærme og Yousee kunder samme problem?

Vh

Daniel.
Af joshua79
Løst!!

Syntes virkelig det er bizart. Men PIP i EPG'en virker kun når man laver sin digitale programsøgning med DK som land, fuld søgning, auto. Hvis man selv vælger netværks id (i mit tilfælde 151) så er der ingen PIP i EPG'en. På trods af at det er alle de samme kanaler den finder.

Håber det kan hjælpe nogen der selv er løbet ind i problemet.
Af mbbs
joshua79 skrev:Løst!!

Syntes virkelig det er bizart. Men PIP i EPG'en virker kun når man laver sin digitale programsøgning med DK som land, fuld søgning, auto. Hvis man selv vælger netværks id (i mit tilfælde 151) så er der ingen PIP i EPG'en. På trods af at det er alle de samme kanaler den finder.

Håber det kan hjælpe nogen der selv er løbet ind i problemet.
Hej Joshua :)

Jeg har lige erhvervet mig denne model - faktisk kun til 5499,- på tilbud i Sony Center i Aalborg :) Og det er jo et super lækkert tv! Dog har jeg det samme problem som du har haft. Jeg har forsøgt mig med en fuld søgning som du omtaler, men det virker desværre ikke.

Har du nogen idéer? :) Funkede det bare da du gjorde som omtalt?

På forhånd tak!
Af martinsommer
Mange tak for tippet. Det har irriteret mig en del at både lyd og billede forsvandt ved tryk på Guide-knappen.

mbbs: Jeg foretog en ny, fuld kanalsøgning (kabel-tv) med frekvens og netværks-id sat til auto. Det virkede.
Af joshua79
Har du nogen idéer? smil Funkede det bare da du gjorde som omtalt?

Yep. Lige efter jeg var færdig med den beskrevne opsætning/søgning, virkede pip i epg'en igen.
Af mbbs
joshua79 skrev:
Har du nogen idéer? smil Funkede det bare da du gjorde som omtalt?

Yep. Lige efter jeg var færdig med den beskrevne opsætning/søgning, virkede pip i epg'en igen.
Mærkeligt - det virker ikke ved mig, desværre. Kan det have noget med Stofa at gøre?
Af joshua79
Mærkeligt - det virker ikke ved mig, desværre. Kan det have noget med Stofa at gøre?
ja det kunne godt tænkes. Prøv at snakke med Stofa om hvad deres erfaringer med problemet er. Eller evt. send et link til den her tråd til Sony support. Sådan noget burde bare virke!
Af thomasv
Jeg har lige købt samme TV, og har samme problem. Jeg får mit signal fra Stofa i Aalborg. Jeg har prøvet forskellige kanalsøge-parametre, men lige lidt hjælper det.
Jeg prøvede at sætte en stueantenne til og lave en kanalsøgning på DVB-T signalet. Her virker det fint med billede+lyd i EPG.

Måske det har noget med Stofa at gøre?
Af hra
Har model EX500.

Jeg har samme problem som Joshua.
Når jeg foretager en søgning på frekvens 143MHz og netværks ID 00151 fungerer PIP ikke.
Har Yousee som levenrandør.

Har prøvet at foretage en fuld søgning på de digitale kanaler med auto indstilling for hhv. frekvens og netværks ID.

Disse setttings medvirker at PIP virker men rækkefølgen af kanalerne er fuldstændig håbløs. Kan PIP funktionen evt. ikke løses med en opdatering af software for fjernsynet?
Af joshua79
Disse setttings medvirker at PIP virker men rækkefølgen af kanalerne er fuldstændig håbløs. Kan PIP funktionen evt. ikke løses med en opdatering af software for fjernsynet?
Hmm... Jeg kan godt få lov til at ændre rækkefølge af kanalerne under settings når jeg laver denne søgeindstillng. Det kan du ikke eller hvad? Jeg har ikke lige tjekket med software opdatering, hvordan det gøres osv.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Af en eller anden årsag virker PIP i EPG hos Stofa kunder - fik jeg fortalt til Sony Black Box i KBH.

Desværre.
Af hra
Så er der ærgerligt at jeg har Yousee mht. PIP funktionen - tak for tilbagemeldingen.
Af pipper
Virker ikke her med Stofa.

Har prøvet alt :((
Af pipper
Har talt med Sony support idag.

De fortalte at yousee og stofa kunder ikke kan få billede frem på EPG'en. Det var noget med at de sendte det hele i en pakke og det kan Sony tv ikke finde ud af.
Jeg fortalte at det jo selvfølgelig var for dårligt, da f.eks de nye panasonic modeller ingen problem har med det.

Jeg spurgte til om det blev rettet i en opdatering og det mente hun ikke :((

Jeg fortalte at der var nogle der kunne få det lille billede frem på yousee og stofa. Hun svarede at det var rigtigt, men at det kun var meget få kanaler.

Til dem i denne tråd der har fortalt at i har billede på, kunne i ikke teste om det passer.

mvh

Allan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8