Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

*** EDIT ***

Jeg har nu fundet ud af det skal være en en 20" i 1600*1200.
Hvad kan anbefales til ca. max 3000 kr?
Hvis der findes en 19" eller 21" i samme opløsning kan dette slevfølgelig også bruges

MVH Rasmus Møl

***EDIT - END***

Hej

Jeg er på udkig efter en skærm til videoredigering i Adobe Premiere Pro.
Problemet er at jeg ikke ved hvad der egner sig bedst. Om det er en 20" skærm i 1600*1200, en 20" i 1680*1050 eller en 22" i 1680*1050, eller en helt anden størelse/opløsning.

Er der fordele/ulemper i at bruge en 22" skærm i stedet for en 20" når de har samme opløsning?
Hvis der er nogen der arbejder meget i premiere, hvad foretrækker i så? En Wide eller en "normal" skærm?

Paneltype og pris er ligegyldige da jeg først og fremmest søger hvilket format/opløsning skærmen skal være i.

MVH Rasmus Møl
Senest rettet af EmU 28 mar 2007, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den åbenlyse forskel på en 20"W og en 22"W er jo pixelstørrelsen. På en 22"W nærmer du dig pixelstørrelsen som også ses på en 19" skærm, så hvis du synes tingene er for grovkornede på denne størrelse så er 22" nok ikke noget for dig.

Du bør nok gå ud i en forretning og se størrelsen i virkeligheden - det er trods alt dig som skal se på den til dagligt.
Af EmU
Takker for svaret.
Har fundet ud af at det ikke skal være "wide" og det skal være i 1600*1200.

Har ændret topic navnet så det passer bedre til emnet.

Rasmus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell 2007FP koster ca. 3200 kr. når den er på tilbud. Det er også et godt køb.
Af EmU
Tak for svarene ;-)

Nogen der ved hvor ofte Dell har den skærm på tilbud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, de skifter tilbud hver måned. Normalt er 2007WFP og 2007FP med i hver sin måned, men nu hvor 2707 er kommet, så lader det til at disse 3 skærme er med i én måned af gangen - dvs. med 3 måneders mellemrum. Det skulle dog være muligt at ringe til Dell og få skærmen til tilbudsprisen selvom den ikke er med i denne omgang.
Af EmU
Okay.

Så jeg ringer bare og siger: Hej jeg vil gerne købe en 2007FP til jeres tilbudspris i stedet for den pris der står på hjemmesiden?

Eller er der en bestemt ting man skal sige til dem?

Ved godt at jeg spørger en del, men håber i bærer over med mig ;-)

MVH Rasmus Møl
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo være lidt mere uskyldig i din fremgangsmåde og sige at du havde set dig lun på en 2007FP/WFP, men desværre ikke nåede at købe den da den var på tilbud. Du har til gengæld hørt at den vil komme på tilbud igen og derfor ville høre om det ikke var muligt alligevel at få skærmen til tilbudsprisen i dag.
Af Pnissen
Jeg står også og skal bruge en skærm til videoredigering primært. I en anden tråd fik jeg anbefalet ViewSonic VX2025wm (20" Widescreen) og ViewSonic VP930 (19" normal).

Hvordan står disse skærme i forhold til den du nævner fra Dell? Hvordan finder jeg ud af hvilken opløsning der egner sig bedst til min computer/grafikkort? Og om det skal være widescreen eller normal er mig stadig en gåde.

Håber der er en der kan være behjælplig med et svar så jeg snart kan få købt ny skærm ;)