Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Disney+ har frigivet en app-opdatering til tvOS. Som bekendt har appen i månedsvis ikke korrekt kunne matche frekvens og SDR/HDR10/DV, eller dvs. det sker kun i første forsøg, hvorefter appen fanges i det format, der er matchet til – indtil genstart af appen.

Den nye opdatering ser ved første øjekast ud til at virke korrekt med match af både frekvens og SDR/HDR10/DV. Nu kan den også afspille HDR-indhold, som kun er i HDR10 (altså ikke Dolby Vision), hvor den før bare blev i SDR.

2 skridt frem.

MEN, når man går ud af appen og afspiller noget andet fra f.eks. Netflix, og så går tilbage i Disney+ appen, så virker match ikke længere, overhovedet, før man lukker appen helt (dobbeltklik på Hjem-knappen og swipe op på Disney+) og starter forfra.

1 skridt tilbage.

Det er altså nogle amatørudviklere, der sidder hos Disney... Problemet har stået på, hvad, 7-8 måneder nu? Det virkede helt fint inden da.
Så det er vist en god idé at holde fast i den vane jeg har fået, hvor jeg lukker appen helt efter brug...
De burde alle tvinges til at skifte. Alle dem der ikke bruger den er væsentligt ringere. Da HBO Max blev til MAX skiftede de også til deres egen lorteafspiller.
Selvfølgelig er det appen der er noget galt med…
Rasmus. Jeg synes din retorik generelt er ved at blive med hård og uprofessionel.

Et er du er irriteret over nogle funktioner ikke rigtig virker. Men at kalde dem amatørudviklere er lavpunktet.
Fordi det gælder jo som virksom at f deres størrelse, at brugerfladen er ens som muligt alt efter om det er Android tv, tvos, webos osv.

Men at Apple rent bevidst gør alt for at det er deres måde som er den eneste rigtige måde er jo gennemsyret i hvad i tænker og føler på redaktionen.

Så sæt hellere pris på, de vil lave en ensartet oplevelse på tværs af enhederne i stedet for. Og giv skylden til. Apple i stedet
OrigT-Duck skrev: 13. jul 2024, 17:14Men at Apple rent bevidst gør alt for at det er deres måde som er den eneste rigtige måde er jo gennemsyret i hvad i tænker og føler på redaktionen.

Så sæt hellere pris på, de vil lave en ensartet oplevelse på tværs af enhederne i stedet for. Og giv skylden til. Apple i stedet
Universal-apps er udvikling efter laveste fællesnævner. :) Af samme årsag har vi 24->50fps speed up og andre typer overspringshandlinger i apps i dag. Udviklere bør udvikle til hver af de store platformes styrker, så brugerne kan få den bedst mulige oplevelse. Udvikling til små platforme, ja det er jo en anden overvejelse.

Det her har intet at gøre med Apple vs. Google, men som sædvanlig er det dit perspektiv på alting, Thomas. Og appen er jo slet ikke udviklet af Disney som en universal-app, for så ville den slet ikke matche billedfrekvens ved første afspilning, så dit svar giver ikke rigtig mening. Du har ikke sat dig ind i sagen og du modsiger dig selv i dit indlæg. Som jeg skriver, så har det virket helt fint før, og som Bond pointerer, så har det været i udu i snart et år.
Og sjovt nok, hvis der f.eks. var et f.eks. OLED tv tilsluttede som ikke råder over dolby vision formatet, så virkede disney+ med HDR10 fint. “ Samsung S95C “. med apple tv 4k

Så Disney+ appen blev fucket op med at kunne trigge HDR10 etc. når der var et tv tilsluttede som både har Dolby Vision og HDR10 med app version 2.22.5, og før denne opdatering virkede alt fint.
Rasmus Larsen skrev: 14. jul 2024, 14:07
OrigT-Duck skrev: 13. jul 2024, 17:14Men at Apple rent bevidst gør alt for at det er deres måde som er den eneste rigtige måde er jo gennemsyret i hvad i tænker og føler på redaktionen.

Universal-apps er udvikling efter laveste fællesnævner. :) Af samme årsag har vi 24->50fps speed up og andre typer overspringshandlinger i apps i dag. Udviklere bør udvikle til hver af de store platformes styrker, så brugerne kan få den bedst mulige oplevelse. Udvikling til små platforme, ja det er jo en anden overvejelse.

Det her har intet at gøre med Apple vs. Google, men som sædvanlig er det dit perspektiv på alting, Thomas. Og appen er jo slet ikke udviklet af Disney som en universal-app, for så ville den slet ikke matche billedfrekvens ved første afspilning, så dit svar giver ikke rigtig mening. Du har ikke sat dig ind i sagen og du modsiger dig selv i dit indlæg. Som jeg skriver, så har det virket helt fint før, og som Bond pointerer, så har det været i udu i snart et år.
I det her øjemed ser jeg det med professionelle øjne, som it-fagmand, og brugervenlighed. Og ikke som film entusiast.
Så rent professionelt er jeg ikke enig med dig i det er til brugerens bedste, at de udvikles ind i de stores systemer. Men de selv har en løsning der er ens på tværs af enheder, så uanset for de sammen bruger oplevelse.

Og nu har jeg jo ikke nævnt Apple vs Google her. Da dette er irrelevant, så jeg kan ikke se hvorfor du skal bringe det op.

Ja det hat virker før, og hvis Disney ikke er i stand til at løse de problem i modsætning til andre systemer, så er det jo tvos der lavet noget ved til at lave benspænd, Google er jo ikke bedre selv hvad det angår, at deres måde er den bedste.