Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da mit nye Samsung UE40F7005 ikke af sig selv ændrede tiden til vintertid, tænkte jeg at en opdatering kunne løse det.

Men ak nej. I stedet blev min viaplay app ændret til den svenske app, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre (er absolut ikke en ørn til det).

Desuden blev jeg nødt til at ændre uret manuelt. Det lykkedes fint. Dog ændrer tidspunktet i guideoversigten sig ikke. Den viser stadig sommertid, så jeg skal hele tiden trække en time fra, når jeg læser programoversigterne.

Jeg håber, der er nogle af jer der kan hjælpe mig.
Af hclouv
Har præcis samme problem med mit viaplay og er helt lost mht hvad jeg skal gøre ...

Så følger lige med
Jeg tænker om det kan have noget at gøre med, at da jeg opsatte mit tv havde jeg bøvl med at få de digitale kanaler lagt ind.
Min datter fandt så ud af at man skulle opgive sit land til Sverige, så kunne de digitale HD kanaler installeres.

Så når der opdateres, opdateres der fra Sverige, og så er det jo klart at det bliver en svensk opdatering.

Tror jeg vil prøve at gendanne mit tv til fabriksindstillinger (lige som en telefon) og så se om det løser problemet.
Men det bliver min datter, der prøver det senere i dag. Skal nok vende tilbage og fortælle om det virkede.
Besked fra viasats danske kundeservice:

Vi har i øjeblikket problemer med app'en til Samsung SmarTV fra 2013. Vores tekniske team er i gang med at finde en løsning sammen med Samsung.

Hvis du sender en privat besked med din e-mail, så vil jeg sende dig en mail, så snart fejlen er rettet.
Af hclouv
Synes det er fantastisk med CL kampe og serier og allerede opdateret så det er dansk igen, i tide inden fodbold imorgen.

Man skal bare opdatere app'en så er vi i DK igen.

Synes bare det er sådan lidt infantilt at kritisere noget helt andet end det tråden handlede om, det var jo åbenbart nogle mennesker der bare gerne ville have det til at virke der havde spurgt. Og ikke som sådan nogen der havde noget negativt at sige om konceptet....
Af T_skaaning
hclouv skrev: Og ikke som sådan nogen der havde noget negativt at sige om konceptet....
Mon ikke det er en legitim antagelse, at folk ikke just var positivt stillet med en pludselig svensk udgave af deres Viaplay?

Det er sådan, at jeg har modtaget verdens dårligste betjening fra Viaplay, og at jeg har oplevet umanérligt mange problemer med selve deres produkt, så jeg tager mig den frihed, så vidt muligt at advare andre om at rode sig ind i det selskab - det er nu engang, hvad forum'er som oftest benyttes til.

Tråden her handler om et problem med Viaplay. Jeg gjorde rede for andre problemer med Viaplay. Altså er fokus inden for samme kategori; problemer med Viaplay. Off topic og infantilt, siger du så? Sikke en fordrejet opfattelse, der giver udtryk for lav intellekt - ja nærmest.... jeg ved ikke... infantilisme? ;)