Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af pnh0097
Har kig på lidt forskelligt i 55 tommer.
Mit LG B6 er 10 år gammelt.
Har kig på LG OLED B6E, LG OLED evo C5 og LG OLED C64.
Hvad kan anbefales af de 3 nævnte.
Eller er der noget i samme pris klasse der er bedre.
6500 til 9000kr
Af Supergris
Ud af de 3 nævnte giver det næsten sig selv. C-serien er bedre end B-serien og C6 er nyeste model (2026 vs 2025), men forskellen er ikke voldsom, så prisen vil være afgørende for de fleste.
TCL ville jeg kun overveje, hvis jeg var på jagt efter et TV over 80".
Af HrJensen1
Med mindre at du ønsker at skifte op i en større skærmstørrelse, eller har behov for noget 4K HDR fra en Playstation 5 med HDMI 2,1, er der ingen grund til at skifte tvet ud endnu. OLED billedkvaliteten er ikke bedre i dag end dengang - så det hele kommer an på hvad du fodrer den med
Af hopgreve
HrJensen1 skrev: ↑30 sep 2026, 19:36 Med mindre at du ønsker at skifte op i en større skærmstørrelse, eller har behov for noget 4K HDR fra en Playstation 5 med HDMI 2,1, er der ingen grund til at skifte tvet ud endnu. OLED billedkvaliteten er ikke bedre i dag end dengang - så det hele kommer an på hvad du fodrer den med
Nej , der er vi godt nok ikke enige. Det , B6 , har i forvejen meget lav lysstyrke , og farverne kan heller ikke være ret gode mere. Så ja , skift du roligt , men vil også anbefale at gå en størrelse op , det vil du ikke fortryde.
MVH
Brugeravatar
Af pnh0097
Fik købt mig en skærm LG 55" Mini RGB 87. Det var kalibreret fra start. Billedet er også ok.

Men når jeg tilslutter Allente Streaming TV boks. Er billedet ikke særlig godt. Er der nogen forklaring på det.

Tror det ryger tilbage. Også vil jeg købe et LG OLED C64