Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JiSi
Jeg overvejer at lægge en bestilling på et stort OLED hos Proshop.

Har I nogle erfaringer med dem ift. eventuelle reklamationer versus fysiske butikker som Bilka, Elgiganten og Power?
Af Flemming Larsen
Jeg har kun gode erfaringer med dem. Både med produkter som ikke har virket, og med at ændre mening med et køb. Så ingen problemer. Er på 50+ køb.
Af ksl28
Du kan trygt handle hos dem :)

Jeg har været kunde ved dem, siden dengang det hed SHG - og har købt virkelig meget hos dem igennem årene.
De få reklamationer, jeg har haft med dem, har de håndteret virkelig godt - altså MARKANT bedre end fx Bilka og lign, hvor det skal sendes ind på deres værksted.
Af ohoho
Jeg er lige flyttet og ville i den forbindelse give mig selv lidt luksus med et TV nr 2 i soveværelset.

Købte et LG Oled 48" hos proshop og det havde jeg ved døren inden der var gået 24 timer. Jeg har et setup med parabol/satellit og havde en professionel montør til at sætte parabol op ude og selve tv på væggen i soveværelset i den nye bolig.
Det skal siges at jeg i stuen har et 6 år gammelt Panasonic Oled 55", som jeg er mere end bare glad for.

Jeg synes at LGet "ud af boks" viser forfærdelige billeder og ca 2 dage efter opsætning er der endda opstået en pixelfejl i en tynd streg, der løber fra side til side. Jeg er også blevet gal på fjernbetjeningen, som jeg næppe når at blive dus med i dette liv.
Pga at jeg har købt en del nye møbler i forbindelse med flytningen, så er jeg druknet i pap og har smidt pappet løbende ud(også kassen til TVet= det virkede jo fra start). Uden at jeg ellers har haft tid til at se ret meget på det, forsvandt alle kanaler også, men dem har jeg dog fået på igen.

Så kom der en spørgeundersøgelse fra proshop omkring mine oplevelser med købet, og jeg svarer at jeg overordnet nok har gjort det værste køb jeg kan huske af, men det er jo ikke deres skyld. Jeg skriver at der er i hvert fald er pixelfejl på skærmen, og at jeg allerhelst vil annullere handlen. De har tilbudt mig at hente det hos mig via fragtmand og få det ordnet på reklamationsgarantien. Men at jeg så må skaffe en passende kasse at sende det i, hvilket jeg ikke kan overskue og der skal vel også noget flamingo i kassen der matcher beskyttelse af tvet.
Jeg har foreslået en ombytning af tvet på min adresse, men det vandt vist ikke gehør. Jeg er alene, har dårlig ryg og haft travlt med flyttekaos. Jeg har skrevet til dem at jeg vil bruge det som malerlærred eller sætte dartskive på det og tage mit elendige køb på min egen kappe.

De har som overordnet behandlet mig fint. Det er min egen skyld at jeg ikke kan overskue at få det returneret. Det store chok for mig er at et spritnyt 2025 LG Oled kan være så ringe i billedkvalitet og software som det der nu hænger og griner af mig på væggen i soveværelset.

6200kr lige ud i havet, men det er ikke proshops skyld. Uanset at jeg ingen plads har til store tv-kasser, så vil jeg ved mit næste tvkøb se til at den bliver beholdt garantiperioden ud.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Mange TVer lige fra kassen har ikke et godt billede, der skal skrues på det før det er som det bør være, undtagelsen er Panasonic, det var stort set som det skulle være da det blev sat op, der skulle skrues lidt på det til SDR, til UHD/HDR skulle der ikke stilles på noget.
Af kimklarup
handlet hos Proshop flere gange og har kun godt at sige om dem.

Ohoho's skrækhistorie viser igen med al tydelighed at alene købe via netbutikker og ikke se produkterne med egne øjne er no go.
Brugeravatar
Af KimKaos
@ohoho

Det er trist med dit TV og rent faktisk så burde dit indlæg sendes ud sammen med alle nyindkøb - så folk kan lære at de skal beholde kassen mv. i hele reklamationsperioden

Ked af du ikke kan få det hentet og byttet - men Proshop og mange andre bruge eksterne transport folk og de vil ikke tage ansvar for et uindpakket TV og har heller ikke tid til at du ud pakker dit nye TV og ned pakker dit gamle TV

Kender du ikke nogen med en bil/ladcykel der kan transportere dit TV til Proshop og så lave en ombytning/indlevering så du enten kan få et nyt på stedet/penge tilbage eller vente et par dage til de kan sende et nyt - for de har gjort det klart at de gerne vil hjælpe

TIL ALLE

HOLD FOR FANDEN OM MED AT SMIDE JERES TV KASSER UD - DE ER NØDVENDIGE HVIS DET SKAL OMBYTTES

OG MAN KAN GODT HANDLE MED NETBUTIKKER - MAN SKAL BARE FORSTÅ SPILLEREGLERNE OG HER ER DET AT BEHOLDE KASSEN NR. 1

Jeg handler næsten alt online og oplever storset aldrig problemer - til gengæld optager tomme kasser en del af mit kælderrum ;)
Senest rettet af KimKaos 31 dec 2025, 16:19, rettet i alt 1 gang.
Af orkin
Hej har også mangle kasser i min kælderrum og gemt dem og hvis jeg sælge nogle og har kasser giver det lidt mere penge og i må have en god nytår i aften mvh orkin
Af Beckham
Det er heldigvis ikke alle som kræver kasser. Dem som håndterer det for Sony har\havde specielt byggede biler til at håndtere tv uden kasser da jeg skulle have mit ind til reparation\ombytning.

Jeg kan godt forstå tankegangen om at beholder kasserne, men med den størrelse tv folk ofte køber idag, så tænker jeg at det ofte er urealistisk at folk kan\gider at have de kæmpe kasser stående.
Af Supergris
Radiomanden skrev: 31 dec 2025, 11:37 Mange TVer lige fra kassen har ikke et godt billede, der skal skrues på det før det er som det bør være, undtagelsen er Panasonic, det var stort set som det skulle være da det blev sat op, der skulle skrues lidt på det til SDR, til UHD/HDR skulle der ikke stilles på noget.
Blot ved at skifte billedprofil, vil der kunne findes en billedkvalitet, der er langt bedre end Standard, den står på fra en start, men mange piller ikke ved noget...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja skiftede til Filmmaker, stillede lidt på farve og lys i SDR, i HD HDR var det ikke nødvendigt at ændre på noget i Filmmaker.
Brugeravatar
Af KimKaos
Beckham skrev: 31 dec 2025, 12:48 Det er heldigvis ikke alle som kræver kasser. Dem som håndterer det for Sony har\havde specielt byggede biler til at håndtere tv uden kasser da jeg skulle have mit ind til reparation\ombytning.

Jeg kan godt forstå tankegangen om at beholder kasserne, men med den størrelse tv folk ofte køber idag, så tænker jeg at det ofte er urealistisk at folk kan\gider at have de kæmpe kasser stående.
Du betaler også 6563% i overpris for et Sony så de har råd til at sende deres egne folk og biler

Lidt som med visse af B&O forhandlerne - os der er kunder hos dem betaler også ekstra og får til gengæld mere service end man får hos Power
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det samme hos Panasonic Center.
Af Beckham
KimKaos skrev: 31 dec 2025, 16:26
Beckham skrev: 31 dec 2025, 12:48 Det er heldigvis ikke alle som kræver kasser. Dem som håndterer det for Sony har\havde specielt byggede biler til at håndtere tv uden kasser da jeg skulle have mit ind til reparation\ombytning.

Du betaler også 6563% i overpris for et Sony så de har råd til at sende deres egne folk og biler

Lidt som med visse af B&O forhandlerne - os der er kunder hos dem betaler også ekstra og får til gengæld mere service end man får hos Power
Det koster jo lidt hvis man vil have toppen af poppen ;)