Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280868
Hej

Jeg står og skal finde et 75" til et kontor. Det skal bruges til en blanding af gaming til fredagsbar og bare generelt display af diverse data omkring vores kunder, Slack meme spam osv.

Tænkte omkring 15000kr men er ikke som låst på en bestemt pris. Nogen forslag til et godt tv til pengene?
#280871
Grandahl skrev:Fandt denne, den er almen god, har en lav imput lag der giver en lav forsinkelse til spil.. Synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen der kan retfærdiggøre en merpris..

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4563219 ... ign-Priser
Jeg sad selv og kiggede på den samme tidligere. Er bare ikke selv inde i hvad der gør et tv godt eller dårligt, så det kan være en lidt svær beslutning at tage.
#280873
JMA37 skrev:Der ligger Sony 75" XE8serie i bilka til 12.000 - bedre billede.

Men husk de skærme ikke er bygget til 24/7 eller 16/8 brug
Hvad skal man købe hvis man skal have noget der kan være tændt det meste af en arbejdsdag?
#280874
Shulman skrev:
JMA37 skrev:Der ligger Sony 75" XE8serie i bilka til 12.000 - bedre billede.

Men husk de skærme ikke er bygget til 24/7 eller 16/8 brug
Hvad skal man købe hvis man skal have noget der kan være tændt det meste af en arbejdsdag?
En skærm som du ikke får for 15.000 kr, desværre.

Så du må leve med de skavanker det giver, hvis firmaet ikke vil betaler prisen for en skærm til sådan et miljø. Sådan er det. Man kan ikke købe skærmer til de 16+ timer brug, hvor man måske ofte også har tv2 news kørende 16 timer, og regne med den ikke får billede skader og ikke er købt til det.
#280875
LCD skærme vil nok være mest velegnet til meget brug, her er risikoen for burn in mindst vil jeg mene..

JMA hvordan finder du frem til at XE85 har et bedre billede?
#280877
Grandahl skrev:JMA hvordan finder du frem til at XE85 har et bedre billede?
Jeg har et, så jeg er ikke uenig, billedet slår ikke mit OLED men det er helt fint , og viser alt for mange detaljer når det ikke er mere end 720p, det er desværre livet. Vi må have mere 2160p materiale.
#280878
bbplayer skrev:
Shulman skrev:
JMA37 skrev:Der ligger Sony 75" XE8serie i bilka til 12.000 - bedre billede.

Men husk de skærme ikke er bygget til 24/7 eller 16/8 brug
Hvad skal man købe hvis man skal have noget der kan være tændt det meste af en arbejdsdag?
En skærm som du ikke får for 15.000 kr, desværre.

Så du må leve med de skavanker det giver, hvis firmaet ikke vil betaler prisen for en skærm til sådan et miljø. Sådan er det. Man kan ikke købe skærmer til de 16+ timer brug, hvor man måske ofte også har tv2 news kørende 16 timer, og regne med den ikke får billede skader og ikke er købt til det.
Det giver god mening :)

Men hvad skal man så op i hvis 15k ikke er en begrænsning? Har ikke som sådan et budget. Det var bare hvad jeg lige tænkte var rimeligt at give til den slags brug.
#280879
Vi bruger alm LCD overalt i vores firma. Der hænger mindst 40 stk 55”/65” fordelt rundt omkring og de kører hele dagen. Til dit formål skal skærmen have IPS panel. VA er ikke godt hvis folk skal samles omkring dem.

Jeg mener det er Sony XE7000-serie vi har. De må holde det de kan.
Af Shulman
#280881
Torben Rasmussen skrev:Vi bruger alm LCD overalt i vores firma. Der hænger mindst 40 stk 55”/65” fordelt rundt omkring og de kører hele dagen. Til dit formål skal skærmen have IPS panel. VA er ikke godt hvis folk skal samles omkring dem.

Jeg mener det er Sony XE7000-serie vi har. De må holde det de kan.
Tak for svaret :)

Tror måske det ender med at blive Sony KD75XF8596.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280886
Shulman skrev:
Torben Rasmussen skrev:Vi bruger alm LCD overalt i vores firma. Der hænger mindst 40 stk 55”/65” fordelt rundt omkring og de kører hele dagen. Til dit formål skal skærmen have IPS panel. VA er ikke godt hvis folk skal samles omkring dem.

Jeg mener det er Sony XE7000-serie vi har. De må holde det de kan.
Tak for svaret :)

Tror måske det ender med at blive Sony KD75XF8596.
Jeg har denne model, og er rimelig godt tilfreds, selvom selve Sony OS / Android lider under mangler, så er billede som sådan fint for mig. Der er lidt clouding som jeg alligevel kun ser på sort skærm og mine øjne ikke ser til daglig brug.
Jeg valgte ud fra pris -> størrelse og ikke kvaliteten, så er det sagt her :)
#280974
Hvis du følger din tråd, så røg 75XF8596 ned på 11.999,- i bilka/føtex denne uge, og 13.3k hos power, som du nok kan presse til bilka prisen, da de er gode til at matche.