Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KongeJonas
Hej alle.

Jeg har læst og læst, og syntes egentlig at 2017 modellen af Samsungs Q7F i 55" til 7999,- virker som en god pris.

Den har været på tilbud i lidt tid, men ingen herinde har anbefalet det når der søges hjælp til nyt tv?

Hvorfor ikke?

Og et tillægs spørgsmål, vi sidder ca. 3m fra vores tv og har nu et 46".
Ville i vælge 55" eller 65"?

Mvh Jonas
Af PeterD
Det er et udmærket LCD tv.

Det er nok bare lidt presset når 55" Sony XE8505 koster 5555 kr og OLED koster omkring de 9999 kr.

De fleste herinde ville nok vælge 65" til 3 meter, for så får du en større oplevelse.
Af Grandahl
Jeg har 2 1/2 meter til min 55” og finder det fint.. Nogle sikkert gerne have 65” til 3 meter andre ikke.. Det må være op til jer..

Den Q7 er et virkelig godt LCD tv, også til pengene, Den er bl.a. Med preminium Remote der er det bedste på markedet.. Skridtet op vil selvfølgelig være f.eks. et Oled tv til omkring de 10000kr for 55”
Af KongeJonas
Mange tak.

Hvis i nu skulle anbefale et godt, brugervenligt tv med en god skærm.
Budget maks 10.000,-

Måske et 65" ville være vejen frem.

Overvejer at se om Q7F i 65" kommer på tilbud til 10, kan se det tidligere har været det.

Men hvad er andre alternativer?
Sone XE8005 må jeg ud og se / prøve.

Men for os er Design og brugervenlighed meget vigtig. Skærmen er også vigtig. Men er skærmene nærmest ens, er det de andre faktorer der bliver vurderet på.
Brugeravatar
Af bbplayer
Da man kunne få buet skærme, så var det nok også en vigtigt.
Men da OLED har intet genskin og LCD har ofte, og ellers ingen kant på OLED som er værd at debattere over, så må det være mulighederne for væg ophæng og kabel tilgang og lyd, som sekundært, efter billede, bliver vigtigt.

Som du selv siger, skærme i OLED klasse er rimelig ens på det store areal, du skal ned i andre detaljer for at finde din favorit, om det så er styresystem, farve korrektions muligheder eller ophæng, eller lyden som du vil gå efter er måske det vigtige. Du kan jo se på B&O Eclipse, der har de ikke meget TV design mere på skærmen men smidt en soundbar vertikalt på og forsøgt at gøre det pænt, selvom jeg ikke synes det er fedt, og vistnok heller ikke så godt for lyd gengivelsen hvis soundbar skal lidt mere end stereo gengive. Så lidt at se på. Hov, prisen er nok for høj på B&O men det var så et eksempel.
Af Grandahl
Hvis du har lagt dig fast på 65” og omkring de 10000kr at købe for vælger du også OLED fra.

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge den Sony du har fundet, den er med IPS panel, den Q7 du har fundet er klasser bedre, og den er da et rigtig godt bud, især hvis du er glad for Samsung.
Et alternativ kunne være Sony XE9005 hvis du kan støve den op længere, da er med VA panel ligesom Q7 og også et glimrende tv. Den er har zonestyret lysfordeling og har et ok HDR hvis du bruger det.
Af KongeJonas
Grandahl skrev:Hvis du har lagt dig fast på 65” og omkring de 10000kr at købe for vælger du også OLED fra.

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge den Sony du har fundet, den er med IPS panel, den Q7 du har fundet er klasser bedre, og den er da et rigtig godt bud, især hvis du er glad for Samsung.
Et alternativ kunne være Sony XE9005 hvis du kan støve den op længere, da er med VA panel ligesom Q7 og også et glimrende tv. Den er har zonestyret lysfordeling og har et ok HDR hvis du bruger det.
Mange tak for godt input. :)

Ser om jeg kan finde et XE9005 og et Q7F og se på :)
Af KongeJonas
Jeg har lige til morgen hentet et i Bilka, der var ikke mange på lager i Næstved. Men nu glæder jeg mig til at komme hjem fra job og lege med TV ;)

Tak for de mange gode råd.
Det var sørme godt nok en god pris.

Jeg købte selv det samme tv for 2 mdr siden til 10K og for et LCD tv og til prisen et godt køb.

Bare et godt råd herfra. Vær meget meget påpasselig med fiberkablet. Jeg er notorisk påpasselig vedr at undgå at bøje det i knæk i min kabelbakke og alligevel oplevede jeg efter 1,1/2 mdr at forbindelsen mellem one connect boksen og tv var itu og det var pga af kablet.

Jeg fik med det samme sendt et nyt fra Samsung og har nu slet ikke turde at skjule kablet på nogen måder, så det hænger helt løst fra tv og til boksen.

Jeg kan meget vel have været uheldig med det kabel, der fulgte med, men nu vil jeg i hvert fald lade min installation være helt synligt og meget løst i nogle mdr før jeg igen putter det forsigtigt i kabelbakken igen.

Men ellers er jeg meget glad for det og de finesser den har. Den er specielt utrolig hurtig i menuerne og kanal skift m.m.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk