Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274267
Til min store skræk opdager jeg her til aften tre pixelfejl på mit nye XE9305.

Den ene er en enkelt pixel mens de andre er flere sammenhængende pixels som er sorte.

Hvad gør jeg nu? Levere jeg fjernsynet retur til Elgiganten imorgen?

Og er det ikke en produktfejæ som er dækket af garantien?
Senest rettet af Mckrogh 17. jul 2018, 11:47, rettet i alt 1 gang.
#274274
Ja det vil jeg da mene.. Det manglede da bare.. Men kan du ikke tage nogle billeder? Og lad os se dem.
Det er nogle herinde som ved meget mere om pixel fejl osv end mig

Mvh Michael
#274276
Ved nærmere efterkig er jeg faktisk i tvivl om to af pixelfejlen måske er tordenfluer?


Tordenfluer er sgu ikke dækket af garantien :D . Vi har selv én i vores 55X85 Sony. Har heldigvis ikke opdaget nogle i 65XE90 endnu . .

Hvis man vil undgå den slags, så køb et OLED som er limet sammen.
#274293
Tordenfluer :( Den er vist ikke til at tage fejl af på så gode billeder.

Men der er nogen som nævner forbrugerklagenævnet, og elgiganten har været den vej med en skærm og tordenfluer, så mon ikke du kan søge der, og få svar. Jeg mener de tabte og måtte bytte skærmen.
#274301
Snakket med Elgiganten her idag.

Deres support i telefonen sagde garantien dækker. Så det mæ jeg så gå ud fra.

De siger jeg skal ringe til Sony mandag - kan det virkelig være sandt Elgiganten skubber ansvaret over på sony?
#274312
Som udgangspunkt skal du ikke stå for den del selv. Du har kun ét kontaktpunkt og det er via forhandleren. Når dét er sagt, så er Elgiganten dog et mellemled, så hvis du går via dem, så skal de efterfølgende til at snakke med Sony, så du kan nok skære i tiden ved selv at snakke med Sony.
#274319
Skriv til Elgiganten at du gerne tager kontakt til Sony, men at det kræver at Elgiganten giver ny reklamationsret på skærmen eller de dele der bliver skiftet.
For du kan risikere at hvis der sker noget igen, er du ikke dækket af den reklamationsret du har fået da du indgik et køb med elgiganten, men nu er i Sony nåde og er afhængig af om de yder noget garanti.
#274320
Skriv til Elgiganten at du gerne tager kontakt til Sony, men at det kræver at Elgiganten giver ny reklamationsret på skærmen eller de dele der bliver skiftet.
For du kan risikere at hvis der sker noget igen, er du ikke dækket af den reklamationsret du har fået da du indgik et køb med elgiganten, men nu er i Sony nåde og er afhængig af om de yder noget garanti.


Mange tak - det havde jeg slet ikke tænkt over. Det skal jeg have på skrift fra dem ikke?

Overvejer om jeg skulle tage skærmen i bilen og kører til Elgiganten med den på trods af at deres telefoniske support sagde igår jeg skulle kontakte Sony...

Hvad havde I andre gjort?
#274358
Hej, det er tordenfluer som allerede beskrevet, har selv oplevet problemet, er man i tvivl så tag et billede og se det på en skærm som afsløre det ved forstørrelsen.

Du skal, som du allerede har gjort, kontakte Elgiganten de henviser dig til Sony support som du kontakter og fortæller om dit problem, hør hvad de vil gøre ved det, afhente det til en reparation (udskiftning af panel) eller de vil ombytte det til et nyt, hør først hvad Sony vil gøre, du får intet ud af at tage til Elgiganten i første omgang.

Jeg vil tro det skal sendes ind og så bliver panelet udskiftet, dette får du dokumentation på og der vil være nye 2 års reklamation på dette arbejde, skulle de vælge at skifte hele tv'et ud, får du en ny kvittering på dette og du vil få 2 års reklamation på dette.

Du kan også høre om at få pengene tilbage hvis de vil skifte hele tv'et og så købe et andet tv/model.

Hvis Sony ikke vil gøre noget ved tv'et kan du klage til forbrugerrådet, men afsæt en sagsbehandlingstid på ca. 7-10 mdr.

Men kontakt Sony support først og hør hvad de vil gøre ved reklamationen.
#274378
Jeg vil nok være den éne stemme, der siger, at du skal snakke med Elgiganten og kun Elgiganten. Hvorfor? Fordi det er med Elgiganten at du har en (købs)kontrakt. Det har du ikke med Sony. Sony har intet med dig at gøre, og kan for såvidt fortælle dig, at du kan rende og hoppe. Så når kundeservice hos Elgiganten fortæller dig, at *du* skal tage kontakt til Sony, så er det udelukkende for at tørre ansvaret af på dig og Sony. Den der med at det er "nemmere" hvis du tager kontakt til Sony skal du ikke tro på.
#274381
Helt enig. Med azrael du skal lade dem passe deres job og stå for alt hvad der skal ske. Bare sørg for at hver gang du kontakter dem så be dem tjekke deres log . Så skal du ikke fortælle hele historien igen. De kan rigtig meget hvis de vil., og trække den i langdrag hvis de vil. Bare sørg for at være være klar i spyttet.. Husk at snakke pænt til dem da der sidder en højere oppe end dem og beslutter alt i sidste ende. Men tjek op på dine rettigheder osv og henvis til andre sager hvis det bliver nødvendigt.
Og kontakt dem ofte og ryk for nyt i sagen hvis det trækker ud,

Mvh Michael
#274424
Snakket med både Elgiganten og Sony her til morgen.

Sony har nu fået tilsendt billeder af skærmen som en teknikker skal kigge på. Er det tordenfluer sagde supportmedarbejderen fra Sony at garantien/reklamations retten ikke gælder. Men lad os se hvad de finder frem til. Jeg får svar imorgen når teknikeren har gennemgået billederne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15